The perfect knit

Viggae cardigannen min fra Malene Birger er både deilig, varm og fin på en gang! Litt for kaldt å kun bruke denne nå, men gleder meg til vårmånedene hvor denne kan brukes alene. Elsker gode kjøp, hvor du fortsatt synes plagget er like fint lang tid etterpå og bruker det hyppig. Er jo ikke ofte det skjer, litt for lett å gjøre mange spontankjøp av ting som kanskje egentlig ikke var såååå fint. Et mål burde egentlig være å KUN kjøpe det du blir helt forelsket i og er 100% sikker på 🙂 I dag var det skole tidlig og nå har jeg hatt noen timer fri før det er skole igjen.. Etter skolen blir det møte med regnskapsføreren, fordi jeg skal fikse AS. Nå har jeg enkeltmannsforetak, men AS er tydeligvis tingen å ha. Noen av dere som kan litt om AS og fordelene med det, evt AS og blogg? Prøver å sette meg inn i det og får mest sansynlig lært endel i kveld.

Ellers må jeg takke for hyggelige tilbakemeldinger på forrige innlegg, jeg er glad det falt i smak! Skal prøve å få til en del 2 så fort som mulig og ikke minst et eget innlegg om kosthold og trening snaart ♥ Som dere kanskje merker nå prøver jeg å være en flinkere blogger, for det har vært ganske dårlig den siste tiden. Hadde så mange kommentarer i helgen om at bloggen min ikke er bra lenger, så da følte jeg for å ta tak i det! Så nå er plutselig inspirasjonen på topp igjen og jeg krysser fingerne for at den holder seg slik en stund.

42 kommentarer
    1. Åå, jeg elsker bloggen din!! Hadde blitt superglad om du hadde laget noe form for en treningsvideo hvor du viser øvelser!! Ellers blir det gøy med ett nytt kosthold og trenings innlegg, er lenge siden

    2. den største fordelen med aksjeselskap er at om noe skal gå galt, så er det mulig å bare tape det man har satt inn. Noe som er et minus er vel at det er noen regler man må følge, men så lenge man holder seg til dem så vil nok AS være det beste. Før måtte man inn med 100 000 i EK, men nå behøver man kun 30 000. Det er nok en av grunnene til at de fleste velger AS når de starter en bedrift 🙂

    3. Grunnen for at folk “klager” litt på lite innlegg er vel mest fordi dette er jobben din, og man har kanskje litt forventninger når man klikker innom hver dag for å se om du har skrevet noe – også har du det ikke.. 🙂 Jeg skjønner både deg og de som kanskje kritiserer litt.
      Håper bloggformen er kommet seg nå, og at du har fått masse motivasjon! Elsker å følge deg 🙂 Klem, ha en fin dag.

    4. AS er en bedre løsning om man har fler enn 10+ ansatte. Har du mindre enn dette, anbefales det at du fortsetter å være et enkeltmannsforetak.

    5. Synes bloggen din har blitt mye bedre nå etter du fortalte om skattesmellen. Du er mye mer personlig, ikke så mye reklame. Liker godt når du legger ut Outfits, kommer med tips, gjerne personli, video osv:-)

    6. I et aksjeselskap må du minst ha en aksjekap. på 30 000 kr som er på en måte investert i foretaket, og du kan tjene penger og få utbytte på aksjene til foretaket. I et enkeltpersonforetak må du stå for all investering og drift.
      I et AS om du har en aksjekap. på 30 000 kr så risikerer du å KUN miste denne summen om foretaket går konkurs, men i et enkeltpersonforetak mister man alt av penger + eventuelle andre eiendeler for å erstatte summen for konkursen. AS gir mindre “frihet”, men er sikrere 🙂 Har økonomi på skolen btw

    7. Ville nok tenkt meg om en gang til ang. AS. Dette er absoulutt en god ordning for større bedrifter, da man har mindre risiko. Men siden det er liten mulighet for at du går konkurs, ville nok et enkeltpersonsforetak passe bedre! Det som er skummelt med enkeltpersonsforetak er at din personlige økonomi også blir angrepet om du går konkurs, slik at f.eks. du kan miste hus, bil og andre eiendeler som ikke tilhører bedriften.
      Kjempeblogg, Andrea, jeg liker deg – stå på! (elsker hårfargen din forresten, skal ha med bilde av håret ditt til frisøren nestegang:)

    8. JEG ELSKER BLOGGEN DIN! Sånn seriøst, jeg leser blogger rett før jeg legger meg og da er det din blogg jeg klikker innpå først. Men blir litt skuffet hvis du ikke har blogget, men er jo forståelig herregud! 🙂 Du er kjempeflink!

    9. har du lite bloggmotivasjon for tiden? du blogger så lite… utrolig kjedelig å lese bloggen din for tiden, og thats a shame, for jeg liker den utrolig godt!

    10. Hvor var det du farget håret ditt Andrea? Jeg trenger et tips til hvor jeg kan dra å farge ombre. Versåsnill å svar, ville satt stor pris på det

    11. Bloggen din er så vanvittig kjedelig, Andrea… Ingen inspirasjon å hente her. Du legger ut 2-3 bilder av deg selv, skriver en dårlig formulert tekst og tar pause hver uke. Kan du ikke komme med litt tips? Eksempel, matoppskrifter, tips til finere hud, sminketips, apper du har på telefonen, 10 blogger du leser, skjønnhetsanbefalinger, klestips etc. Bloggen din er så vanvittig gjensidig, og hver gang jeg klikker meg inn her kunne jeg forutsett hva jeg får. Har du lite motivasjon?
      I mine øyne er en blogg til for å kunne inspirere andre, dele hverdagen sin. Du deler kun hverdagen din som består av, verdens fiiiiineste kåpe, verdens beeeeste kjæreste, verdens diggeste genser, verdens beste søster. Altså, alt er verdens finest eller beste? Haha. Nei uff, jeg slutter å lese bloggen din 🙂 Regner med at flere henger seg på.

    12. Fornuftig valg med et AS. de 30k du går inn med i aksjekapital kan du bruke for opprettelse og betale det som må betales for å gjøre klart selskapet (revisor bekreftelse etc). Du slipper også å stå personlig ansvarlig hvis det mot formodning skulle gå virkelig galt. Og med senere tid har du flere muligheter mtp. AS som plattform videre. Ville forsåvidt eventuelt hatt et Holding selskap på topp for så et AS som datter.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg