Svar på ukens spørsmål

Teller du kalorier? Haha nei. Men her i New York står det kalorier på absolutt alt av mat du kjøper, så da telte jeg hvor mange kalorier frokosten vår på Burger Shack ble for morro skyld (i og med at det var så sinnsykt mye) 🙂

Hvor kjøpte du clear eyes? Kjøpte det på et apotek.

Har du bestemt deg for hva du skal til høsten? Jeg skal ikke begynne å studere til høsten hvertfall, det kommer jeg tidligst til å gjøre høsten 2016. Denne høsten skal jeg hvertfall ta et par eksamner, men jeg har litt i tankene å reise også. Enten så går jeg på Bjørknes og tar opp fag sånn som jeg gjør nå, ellers har jeg lyst til å reise i 2-3 mnd verden rundt med Madicken, og så lese til eksamner på egenhånd når jeg reiser og komme hjem til eksamensperioden. Isåfall tar jeg naturligvis de letteste fagene når jeg reiser, som jeg egentlig ikke trenger undervisning til. Men ja, vi får rett og slett bare se, det er jo ganske lenge til! 🙂

Kan du please lage New York guide? Jeg føler ikke helt at jeg er den riktige personen til å lage noe New York guide, i og med at jeg kun har vært her i en uke. Jeg har selvfølgeligvis et par anbefalinger, men jeg er jo nesten ikke kjent her jeg heller! Det er jo en gigantisk by, og det tar lenger enn en uke å få utforsket alt, haha. Men nettenestea har en kjempegod NY guide som hjalp hvertfall meg litt, den finner dere HER

Hva heter du på snapchat? Det er IKKE andreabadendyck, haha. Hadde en som het det for kanskje 2 år siden, men den ble hacket og overtatt av noen randoms som tydeligvis drev å sendte nakenbilder til folk.. Jupp. De hadde endret e-post og alt, så det var umulig å få den tilbake, så da lagde jeg en ny. Intill videre er snapchatten min kun for de jeg kjenner, men jeg skal vurdere å poste den på bloggen! Ser mange andre har gjort det, men jeg er litt usikker enda. 

Hvor er det hvite kameraet ditt fra? Det heter Olympus PEN e-pl7. Fikk det av mine snille foreldre i bursdagsgave og mitt ble kjøpt på fotovideo i Oslo ♥ 

Trived du med piercing i navelen? Er det noe du anbefaler å ta? Ja, jeg er vel nesten den eneste av vennene mine som fortsatt har min i. Jeg elsker den fortsatt og kunne ikke tenkt meg å ta den ut nå. Er jo så vant til å ha den her og synes magen min er kjemperar uten, haha. Aner ikke om piercing i navelen egentlig er kult lenger eller om det bare er tacky, men jeg liker det hvertfall. Så synes absolutt du skal ta det om du har lyst 🙂

Hvorfor valgte du iPhone 6 og ikke 6+? Fordi jeg synes iPhone 6+ er aaltfor stor, ser jo nesten ut som en liten ipad, haha. Men ellers må jeg si at jeg er dødsfornøyd med iPhone 6! Nå som jeg er vant til den ser iPhone 5 ut som en liten klump, haha. 

Jeg har bestillt samme suite som du gjorde på bursdagen din. Hvor mange var dere? Husker ikke nøyaktig, men tror vi var 15-20 stk 🙂

Fløy dere med Norwegian sin dreamliner? Hvordan var det? Ja, det gjorde vi! Jeg elsker Norwegian sine dreamlinere.. Helt nye, kjempefine fly. De har blant annet en funksjon hvor du kan bestille alt mulig av feks mat og drikke rett fra skjermen på setet ditt og dra kortet der, så kommer flyvertinnene så fort som mulig med orderen din. Veldig deilig! Ellers har de masse filmer, serier, spill osv + mulighet til å lade mobil/pc med både usb og stikkkontakt under setet. Det eneste som er et minus er at flyene som oftest er forsinket, men vi var heldige til NY, for da var flyet helt tidsnok 🙂

For å komme seg inn på utesteder i New York, må man ha promotører? Nei, det tror jeg ikke. Men vi har dratt ut med en promotør hver gang vi har vært ute, og det er deffinitivt det beste. Da får du bord + gratis drikke hele kvelden. Det er sykt deilig, for da koster det ikke en krone å dra ut (bortsett fra evt taix), haha. Så jeg anbefaler absolutt å komme i kontakt med en promotør!

Hvilken fundation har Henriette og hvilken farge? Hun bruker den samme som meg, fra Bobbi Brown. Men hun har farge nr 4 og jeg bruker nr 5 🙂

Hvor har du kjøpt de to enkle gullsmykkene dine med firkløver og fatimas hånd? Begge er fra shopbop.com. Litt dyre, men såå fine!

Hvor er pelsjakken til Madicken fra? Zara.

Hvordan er hotellet dere bor på og hva heter det? Det heter Nyc Manhattan an affinia hotel. Det er veldig fint og ligger bra til, men GUD så lytt det er her. Har faktisk aldri opplved lignende! Er som at veggene er lagd av papp, haha. Du hører absolutt all trafikk ute, og feks når naboen flusher ned i doen. Det er et stort minus og ganske kjipt. Ellers er det også dårlig vasking/rydding her (de rer faktisk kun opp sengene, thats it). Bortsett fra det er det fint og bra! Absolutt mulig jeg kommer tilbake. 

Hvorfor bor dere ikke hos Bjørn-Erik, men på hotell? Fordi han bor med to andre i en veldig liten leilighet, og deler rom med hun ene. Så det hadde blitt litt vanskelig, haha! Ellers er det uansett deilig med hotellrom, synes jeg 🙂

Hvor er skinnjakken din fra?

Karen Millen. Kjøpte den for 3-4 år siden, men elsker den fortsatt. Sånne kjøp er fantastiske ♥

Har ikke fått tid til å svare på kommentarer her i NY, så da tenkte jeg det var fint å få svart på de fleste i et eget innlegg! 🙂 Bare å spørre om dere lurer på noe annet, så tar jeg det med i neste “Ukens spørsmål”. Vi snakkes når jeg er tilbake i Norge, fininger ♥

 

29 kommentarer

Siste innlegg