5 ting som gjør meg lykkelig

Trening. Jeg kan egentlig ikke helt beskrive den gode følelsen jeg får av trening! Det gir meg så utrolig mange positive effekter. Jeg har mye mer energi, får større livsglede, godt humør og det gir meg en stor mestreningsfølelse. Spør dere meg er det at man får en strammere, mer muskuløs og kanskje finere kropp kun et pluss, det er lykkefølelsen etter en god økt (og under økten) som er grunnen til at jeg trener. Å trene vil alltid være uvant, slitsomt og vondt når du ikke er vant til det- men når du først er i gang og har trent en stund, så skal jeg love dere at treningslgeden kommer! 

Gode venner og familie. Vennene og familien min betyr så utrolig mye for meg! Det er de som gjør deg glad, som du skaper minner for livet med, som du deler dype tanker og føleleser med, og som er der for deg om det skulle skjedd noe trist eller om du bare trenger råd. Jeg vet ikke hva jeg skulle gjort uten de jeg er mest glad. Det er utrolig hvor mye andre mennesker beriker livet ditt! Og et lite råd fra meg til dere: Selvom du har kjæreste og er stormforelsket, IKKE glem vennene dine. Det er mange som har gått i den fella. Venner har du for alltid og det er finnes ikke noe garanti for at du og din nåværende kjæreste kommer til å holde sammen livet ut. Om det så blir slutt med kjæresten, så er det jo helt forferdelig vondt å ikke ha noen venner å komme til som kan trøste deg eller som kan ta deg med på morsomme ting som får deg på andre tanker… Selvom jeg så og si har hatt kjæreste hele livet (haha), har jeg alltid passet på å være masse med venner og holde kontakten. Jeg synes det er så utrolig viktig å huske på!

Sommer og fint vær. Jeg i likhet med sikkert de fleste av dere, er virkelig et sommermenneske! Eller vår, for den saks skyld. Lite slår vel den følelsen av å endelig kjenne at solen varmer så smått i ansiktet etter en lang og kald vinter? Jeg får så mye mer energi i vår og sommermånedene. Det er så mye mer gøy som skjer, alle er mer sosiale, det blir mørkt sent, du slipper å ha på deg en 10kg tung parkas for å ikke fryse i hjel, brunfargen kommer på plass og man tilbringer masse tid ute i den friske luften. Jeg føler at både jeg og de rundt meg går litt i dvale på vinteren desverre, så sommeren er virkelig tiden for det sosiale! Sikkert fler enn meg som gleder seg veldig til sommerferien? Det er jo de beste og kanskje mest minnerike månedene i året ♥

Å nå målene mine. Mestreningsfølelse eller bare å være litt stolt over seg selv tror jeg er veldig viktig for å være lykkelig! Jeg merker hvertfall at jeg blir lei meg eller føler meg dårlig om jeg ikke får til det jeg vil. Det skal faktisk ikke så store ting til for å gjøre dagen min litt bedre. Feks om jeg klarer å legge meg tidlig/stå opp tidlig, om jeg blogger bra, får gjort unna bloggarbeid som regninger, regnskap og svar på mail, en treningsøkt, jobbe med skole, rydde og vaske rommet eller evt leiligheten, får gjort ferdig noe jeg har latt vente en stund ++. Jeg trenger rett og slett dager hvor jeg kan si til meg selv: Wow, i dag har du vært flink Andrea! Kjempebra!

Kjærlighet/forelskelse. Det er virkelig en fantastisk følelse, som jeg unner alle å oppleve! Du har aldri opplved så sinnsyke følelser for et annet menneske før du blir forelsket. Man kan fint klare seg uten vennene sine og familien på en 2 ukers ferie, men så fort det er en kjæreste inne i bildet så kan man bli helt gal. Kanskje spesielt hvis man er litt nyforelsket. Du kan rett og slett savne den personen så mye at du bare er trist og ikke klarer å nyte ferien din, ja, at du rett og slett vil dra hjem fordi du ikke orker å være borte fra den personen en eneste dag til. Sikkert noen som kjenner seg igjen der? Kjærlighet er nok noe av det sterkeste og mest fantastiske man kan oppleve. Å elske en person og vite at den elsker deg like høyt tilbake. Kysse, kose, gjøre romantiske ting eller bare holde rundt hverandre i timesvis. Men kjærlighet kan også være ubeskrivelig vondt, for det er så sterke følelser inne i bildet. Egentlig synes jeg kjærlighet er litt skummelt, det kan gjøre at du blir så avhengig av et menneske at du ikke vil eller klarer å se for deg et liv uten han/hun.. Hvis du ender opp med å få hjertet ditt knust, så kan det jo faktisk være så jævlig at du så og si ikke lenger vil leve. Men samtidig så synes jeg det er verdt det å sette hjertet ditt på spill, for det finnes kanskje ingen større lykke enn når kjærligheten blomstrer ♥

7 kommentarer
    1. Kjenner meg igjen i den siste 😛 jeg reise bort fra kjæresten min i tremåneder like etter at vi hadde blitt sammen, og det var helt jævelig! Holder heldigvis fortsatt sammen da 😛 <3

    2. Må innrømme at når jeg Leste dette med trening, tenkte jeg “jaja, vi får se om noen uker/måneder så kommer det vel et innlegg om at nå skal du kickstarte treningen igjen, at du har kommet helt ut av rutiner, men NÅ skal det bli trening på deg!”. Tenker på da du bodde i Spania og du skulle trene sååå mye og blogge såå mye om trening. Hadde egentlig ikke tenkt til å komme med en sånn småstygg kommentar, men tenkte kanskje det kan motivere deg til å motbevise:) stå på, kanskje det er denne gangen du klarer det!

    3. Kjempebra innlegg Andrea! Kjenner meg igjen i mange av disse jeg også 🙂 Vil foressten si at jeg synes du blogger veldig bra for tiden, blir alltid i godt humør når jeg trykker meg inn på bloggen din! Stå på videre fine deg! <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg