Bokanbefaling: Et helt halvt år

… For en bok! Denne anbefaler jeg virkelig å teste ut til alle som liker å lese. Den er ganske tykk, men tro meg- man klarer ikke å slutte å lese etter bare et par sider. Jeg ble ferdig med den på 2 dager og ble faktisk ganske trist når den var slutt.. Dere vet når man leser og leser,  du drømmer deg inn i bokens verden og føler at hele livet ditt handler om den. Og så kommer du plutselig tilbake til virkeligheten når boken desverre er ferdig, haha. Men ja, denne boken er fantastisk sterk, rørende, morsom, fin, trist, lærerik og alt på en gang. Virkelig en bok man aldri kommer til å glemme ♥ Noen av dere som har lest denne? Og evt har noen andre bøker å anbefale?

50 kommentarer
    1. Åh, den har jeg skikkelig lyst til å lese! Må bare bli ferdig med den jeg holder på med nå 🙂 Anbefaler å lese “Sandslottet i Aleppo” eller “Boktyven”. Begge inneholder en del historie så man føler man lærer mye samtidig 🙂

    2. Kan du si noe om dine egne erfaringer om hair care? Jeg har gått på det i litt over en måned og lurte på om du kunne si noe om når du så resultater, om du er fornøyd osv? 🙂

    3. Den ene pluss en av jojo moyes er også bra, ikke like bra som et helt halvt år, men anbefaler den 🙂

    4. Var det du som hadde en greie for andre verdenskrig for et par år siden? I så fall bør du lese Ken Follet sin Trilogi fra 1900-tallet. De heter Kjempens fall, Vinter over verdenen og På grensen til evigheten. Første boka handler om 1. verdenskrig, andre boka handler om 2. verdenskrig og 3. boka handler om den kalde krigen. Jeg har selv lest Et helt halvt år og likte den utrolig godt og disse bøkene er minst like gode. I den første boken blir man kjent med ulike personer og familier fra rundt om kring i verden fra forskjellige klasser. Det gjør at man ser historien gjennom alle de ulike ståstedene og det er så godt skildret at man nesten får medfølelse med både de gode og slemme personene i boken. I de neste bøkene følger man etterkommerne altså barna og barnebarna fra den første boken. Dette her er tykke bøker men det gjør ikke noe for de er fine fra start til slutt. Dessuten så lærer man så utrolig mye og man får med seg fakta som ikke er beskrevet i andre historiebøker.

    5. Åh, det var litt dumt at det var akkurat den du likte så godt og skulle anbefalte. Hehe, for jeg leste den for leenge siden. Men god – det er den!
      Du kan jo lese Kunsten å høre hjerteslag også. Den er nydelig, ble så glad i den! Og kanskje Den ene pluss en, som er skrevet av samme forfatter som du har der, men den var ikke like god som Et helt halv år, spør du meg da. Men en bok som kan anbefales det også.

    6. Jeg har lest den!! Den er så sykt bra haha, kan du anbefale noen flere bøker?jeg skal på ferie snart, og trenger noen gode romaner!

    7. Martha: Haha åh! Tusen takk for tips. Har lest kunsten å høre hjerteslag, kjempenydelig bok 🙂 Om jeg skal anbefale noen andre bøker så er det blant annet: Tusen strålende soler, drageløperen, Indias datter, Bienes hemmelige liv, da fjellene ga gjenlyd, du elsket alltid havet, Idas dans og boken om Christoffer (han som ble drept av stefaren sin). Spesielt tusen strålende soler av Khaled Housseini må du lese om du ikke har gjort det 🙂 Min favorittbok, tror jeg har lest den 5 ganger haha!

    8. Har lest den! Veldig fin, likte den supergodt! Men synes den minner meg veldig om filmen “De urørlige”..!

    9. Du må virkelig lese oppfølgeren av: kunsten å høre hjerteslag! Oppfølgeren heter kunsten av å være den man er 🙂

    10. Jeg synes faktisk “Den ene pluss en” var enda bedre! Selvfølgelig to forskjellige tema som blir tatt opp da.. Men gled deg til å lese 🙂

    11. Jeg ble skuffet over et helt halvt år. Synes jeg så hele veien hva som skulle skje.. Men derimot “Du elsket alltid havet” er nydelig! Hvis du likte Indias datter anbefaler jeg “Morgen i Jenin!” nydelig!

    12. Du burde lese serien “De udødlige”. Ever-for alltid, er den første boken. Jeg er helt hekta! Takk for ambefaling, skal lese den når jeg er ferdig med denne serien!

    13. Elsket også den boken, såå bra 🙂 siden du likte den boken vil jeg anbefale deg å lese boken: den ene pluss en, av samme forfatter! Så utrolig bra, vil nesten påstå at jeg likte den bedre 🙂

    14. Har du lest bøkene new yorks bekjennelser og new yorks hemmeligheter ? Helt utrolig morsomme og fine bøker som er umulig å
      Legge ifra seg 😀

    15. Den boka der er virkelig fantastisk!! Du måå bare lese ”Den ene pluss en”, den andre boka som den samme forfatteren Jojo Moyes har skrevet. Hun er så flink å skrive, og jeg virkelig koser meg med den boka akkurat nå 🙂

    16. stjal den boka av fanny (andersen) på hytta, klarte ikke å legge den ifra meg, så jeg leste den på en dag :p

    17. Den ene pluss en av Jojo Moyes! Leste den etter jeg hadde lest et helt halvt år! Tok meg meg storm det også

    18. Den boka er utrolig bra! 🙂 anbefaler deg å lese bøkene som Cecilia Samartin har skrevet! Alle sammen er kjempebra, og i litt samme sjanger som bøkene til Jojo Moyes 🙂

    19. Syntes “Et helt halvt år” var noe lanktekkelig til tider, men det tar seg opp til nye høyder gjennom historien. Kjempeglad for at jeg leste den. Var en lesehest for noen år siden, men så la jeg bøkene til siden. Når jeg kom over “Et helt halvt år” ble jeg motivert til å lese igjen. Med en gang jeg hadde lest den ut begynte jeg på “Den ene pluss en” og slukte den i solen i løpet av en uke. Kjæresten min sa faktisk “Det er ikke noe gøy å komme hjem fra jobb når du bare sitter å leser!” 🙂 Hehe, sånn er det når man blir revet med og lever seg inn i bøkenes verden 🙂
      Noen som kan anbefale noen andre bøker av Jojo Moyes?

    20. jeg har såå lyst til å lese denne, mange som anbefalte den i fjor, selv vil jeg anbefale the best of me av Nicholas sparks! Den er også rørende, denne har det også kommet film av! Super glad jeg fikk lest boka før jeg så filmen!:)

    21. Du kan glede deg til det kommer en sequel av boka til høsten! Den heter ‘After You’ og skal komme før filmatiseringen av ‘Me Before You’ (et helt halvt år). 😀

    22. Da jeg først så omslaget på denne boka som jeg fikk til jul, synes jeg den så kjedelig ut. Det er ikke en sånn “typisk meg bok”, men fy søren så bra den var. Ble helt rørt i slutten jeg.

    23. Du som reiser så mye, kan du ikke lage en guide om hva som er lurt å pakke med til sydenturen? Jeg glemmer alltid noe.

    24. Har faktisk akkurat kjøpt meg denne boken! Utrolig vanskelig å legge den fra seg når man først har begynt å lese!

    25. Jeg leste dene før jul, og den er virkelig fantastisk!! Ble noen tårer på slutten, men det er den best boken jeg har lest.

    26. Jeg har lest den, så jeg anbefaler viiiirkelig “Vi møtes på chocolate heaven” og “storm i en tekopp”!!!!

    27. Akkurat slukt boken i solen, – helt fantastisk!
      Om du er glad i spennende bøker vil jeg absolutt anbefale snømannen og panserhjertet av Jo Nesbø:-) Umulig å legge fra seg!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg