Nå er det meg mot verden

Heihei!

Dere savner personlige innlegg, så da tenkte jeg å gi det et forsøk. Det er faktisk rart hvor mye vi bloggere klarer å skjule med et smil, og hvor lite bloggleserne ofte vet.. Selvfølgelig- noen bloggere er jo veldig personlige på bloggen og forteller om det meste, men de fleste er jo ikke sånn. Visse ting er altfor privat til å skrive på bloggen, og man vil jo ikke henge ut de rundt seg, eller noen som ikke har muligheten til å forsvare seg. I livet mitt har det skjedd veldig mye vanskelig det siste året, men alikevell så er jeg en person som VET at ting blir bra til slutt. Selvom det føles som om livet ditt går under og ting aldri vil bli bra igjen, så blir det alltid det. Derfor er jeg veldig flink til å tenke positivt og optimistisk, noe som stort sett lønner seg. Du kommer ingen vei ved å tenke destruktive tanker.. I disse periodene er det naturligvis ikke like lett å klare å være positiv, inspirerende og flink med bloggen. Dette gjør da ofte at hvertfall jeg ikke klarer å gi alt, rett og slett fordi jeg ikke føler jeg har noe å gi. Vi har alle dager der vi bare vil bli i sengen vår for alltid, har vi ikke? Poenget er vel litt at det er så utrolig viktig at dere som leser blogger prøver å tenke på at vi er normale mennesker, som selvfølgelig har både nedturer og oppturer. Det er ikke sånn at bare fordi du er blogger kan det ikke skje vonde ting i livet ditt som at kjæresteproblemer, venner snur ryggen til deg, at det er vanskligheter i familien ++. Om en blogger ikke blogger på et par dager/uker, må man tenke på at det muligens faktisk har skjedd noe skikkelig kjipt i livet til denne personen, og ikke komme med stygge kommentarer om hvor lat bloggeren er, eller hvor ufortjent det er at den har mange lesere. 

Jeg skal gi dere et eksempel på det jeg skrev over her, nemlig noe jeg har skjult fra bloggen den siste tiden… Jeg har faktisk vært singel i en mnd nå! Så ja, jeg har vært i gjennom et brudd, men har latt som ingenting på bloggen og blogget så normalt jeg bare klarer. Er ikke det litt rart egentlig? Tviler på at noen av dere på noen måte har gjennomskuet at jeg har vært noe lei meg… Jeg har selvfølgelig hatt tenkt til å si det til dere, men ville vente en stund til det føltes ok å få det ut i offentligheten. Jeg kommer ikke til å utdype noe om bruddet på bloggen, i og med at ex”en min aldri har vært en del av den, og det håper jeg dere skjønner. Men dere lurer sikkert på om jeg har det fint nå, og det har jeg. Å ende et langt forhold er selvfølgelig aldri et enkelt valg, men jeg vet det var det riktige å gjøre for oss begge. Jeg har klart meg overraskende fint, og selvom jeg selvfølgelig har noen dager som føles litt tomme og det absolutt har vært trist, går det egentlig alt i alt veldig fint med meg nå.  

Ellers må si det føles rart å være singel, for som dere vet har jeg jo hatt kjæreste så og si hele livet. Siden jeg var 13 år har jeg vært singel i totalt 3 mnd, og det var tiden mellom de to kjærestene jeg har hatt. Så med andre ord er ikke singellivet noe jeg er vant til, men alikvell tror jeg det er viktig å være litt på egenhånd. Jeg prøver å tenke positivt, for det er jo faktisk mye positivt med å være singel! Nå er det bare meg mot verden, og jeg kan gjøre alt jeg vil. Om jeg så vil flytte et år til New York, reise jorden rundt eller what so ever, så har jeg ingenting som holder meg tilbake. Ingen å savne (selvfølgelig savner man familie og venner, men ikke like sterkt som man savner en kjæreste). Planen nå er å ikke få meg kjæreste før tidligst om et år (haha), men selvfølgelig er jo ikke kjærligheten noe man kan planlegge. Den dukker som oftest opp når man minst venter det 🙂 Men ja, jeg ønsker hvertfall fremover å fokusere på fremtiden min og livet mit fremover. Jeg vil være en så bra blogger jeg bare kan, fokusere på trening og kosthold, være masse med mine beste venner, og jobbe hardt med skolen. Jeg vil være stolt av meg selv, og viktigst av alt så vil jeg være lykkelig 

30 kommentarer
    1. Håper det går fint med deg! Du kommer nok til å merke at det ikke er så verst å være singel likevel:) Og, da kan man også må gjort mye mer og ikke bli holdt tilbake, som du sier. Ikke bare med å reise osv, men tanker, meninger – generelt alt, kan faktisk bli annerledes og utvikle seg mer om man er helt “alene” en stund! Det vet jeg hvertfall skjedde med meg. I starten var (og er) det veldig trist, og alt føles veldig tomt, men! Jeg kan love deg at du kommer til å se en annen side ved det senere, når du har fått litt tid til å tenke og reflektere! Og, selv om det er fælt å tenke sånn allerede nå, så var det vel en grunn til at det endte slik, og da var det heller kanskje ikke “meningen” at det skulle være dere to.
      Nyt singellivet så lenge det varer! Ikke hast inn i noe bare for å “fylle” tomrommet, (som er veldig lett å gjøre når man føler seg alene). Vær med venner, reis og utforsk verden! Tenk, nå har du bare deg selv, dine drømmer og planer å tenke på, og du kan gjøre akkurat hva du vil!
      <3

    2. Fint innlegg <3 Har lagt merke til at typen ikke har vært nevnt på lenge, trodde nesten dere slo opp for mer enn 4 uker siden, men det er sant at du er flink til å fokusere på det positive. Stå på!

    3. Huffda. Skjønner hvorfor du ikke har nevnt det på bloggen, jeg og kjæresten min gjorde det slutt for en uke siden, og jeg synes det var veldig vanskelig å bare si det til de nærmeste vennene og foreldrene mine, så kan tenke meg det er vanskelig å si det til alle som leser bloggen din! Håper alt går bra med deg. klem 🙂

    4. Så flott at du er ærlig! Det er viktig som blogger, syns jeg. Og for at jeg skal like en blogg.
      Håper alt går bra med deg, slik du sier og at du fortsetter å klare deg like bra som du har gjort hittil <3

    5. <3 jeg vet ikke helt hva jeg skal skrive, men jeg ble veldig glad av dette innlegget. det er trist med kjæresten din, men din optimisme ga meg et smil <3

    6. Ønsker deg alt godt videre! Ikke at dette er til stor hjelp, (men garantert veldig kjipt for exen din) så ser du bedre ut enn noensinne nå! Klem <3

    7. Åå, for et fint innlegg! <3Alle mennesker har opp- og nedturer, så det er veldig forståelig at man trenger pause en gang i blant! Bra at du er så optimistisk og ser fremover <3 klem!

    8. Har du fremdeles kontakt med Axel? Han har vært så annonym fra alt som har med sosiale medier å gjøre. loveu

    9. Hehe! Men poenget er jo at når du nettopp velger å ikke utdype noe, så er det jo ikke særlig personlig spør du meg da men

    10. Så trist at det ble slutt mellom deg og eksen, men så bra at du klarer deg fint!
      Ble slutt mellom meg og eksen for snart 4 måneder siden og det er ikke før nå det begynner å gå bra med meg.^^

    11. “Om jeg så vil flytte et år til New York, reise jorden rundt eller what so ever, så har jeg ingenting som holder meg tilbake. ” Da var det nok det rette valget at dere gikk til hver deres, for en kjæreste skal jo ikke holde deg tilbake fra å reise jorden rundt om du vil det… Kjenner ingen bakgrunnshistorie her nå, men ut ifra det du skriver så tolker jeg det bittelitt dit hen. Lykke til videre, håper og tror at bloggingen din tar seg opp fremover i samme takt som den har gjort de siste ukene! Ha en fin dag, det fortjener du:)

    12. Det at du tar til deg tilbakemeldinger viser hvor god blogger du er! Fint å lese noe litt nært, håper det går bra med deg nå! 🙂

    13. Man tar seg ikke fri fra jobb fordi man har gjort det slutt med kjæresten.. Så at du blogger mindre mener jeg er feil. Selvom det er kjempe tøft og tungt må man gjøre pliktene sine i hverdagen desverre 😁

    14. Må si jeg beundrer måten du tenker så positivt på. Jeg har slitt med et brudd i snart et halvt år, klarer ikke komme meg videre, men dette ga meg enda litt mer håp. Jeg ønsker deg alt godt, og det er sant som du sier, å være singel gir deg mange muligheter på en annen måte!

    15. Since you were 13, you’ve only been single for 3 months? So every time before you broke up, you always had a back up already. Good for you…

    16. Jeg var russ nå og flytter til New York nå om 9 dager og skal være der i noen år så det er bare å bli med haha❤️

    17. Veldig fint og ærleg innlegg, og heilt sant – alt blir bra til slutt <3 Uansett kor vanskelig og kjipe ting kan vere akkurat no, blir det ALLTID bedre. Det pleie eg vertfall å trøsta meg sjølv med!
      Så kan eg sei at eg synst du ser fantastisk ut om dagane.!

    18. jeg syns dette var et veldig fint og ærlig innlegg. det er veldig sterkt av deg og dele dette med oss. jeg blir litt irritert når jeg leser kommentarer om at du må blogge mer om følelseslivet ditt og at det å blogge er en jobb. det å blogge er en hobby, som du fortsetter å gjøre dersom du får noe ut av det og syns det er gøy. skole er en plikt, jobb med arbeidskontrakt er en plikt, men å blogge er ingen plikt. Det gjør du kun fordi at du selv føler det gir deg noe mer. Jeg blir så imponert over at du klarer å stå støtt selv om folk mener så mye om deg og bloggingen din. Det må være vanskelig å dele noe som er så privat og smertefullt. stå på videre, og finn ut hvem du er uten en kjæreste. alt ordner seg på sikt, det kan jeg love deg.

    19. Det var trist å høre. Jeg har også vært singel i litt over en mnd nå, og det er ikke noe gøy. Det verste er at dagene går så opp og ned for meg. En dag kan alt være supert, men den neste er alt mørkt og jeg vil bare forsvinne. Jeg vet at alt blir bra tilslutt, men det er så vondt likevel. Vi er heldigvis venner, og jeg håper egentlig vi finner tilbake når vi er ferdig med å studere, og når vi er eldre. Vi får se.
      Håper du får en fin uke Andrea og at det går bra 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg