MIDDAGSTIPS

Heihei!

Nå skal jeg dele en superdeilig middag med dere, som jeg lagde til familien min istad. Det var min kjære bestiss Fanny som lagde dette til meg for en måneds tid siden, og siden det var så godt fikk jeg lyst til å prøve å lage det selv. Det er ovnstekt laksefileet med pesto på toppen i en deilig creemy pasta. Kanskje ikke verdens sunneste middag, men man får jo i alle fall i seg fisk da og det er jo veldig sunt 🙂 Her kommer fremgangsmåte:

Det første du gjør er å sette ovnen på 190 grader. Så tar du laksefilletene i en ildfast form (litt olje i bunnen er lurt), salter og peprer litt, og  til slutt påfører en god mengde med grønn pesto på toppen. Når ovnen er varm setter du inn laksen og lar den steke i ca 20 min. I mens laksen steker kan du begynne på pastaen:

Du kan bruke valgfri pasta, men jeg gikk for tagliatelle i dag. For å lage pastaen trenger du ingrediensene på bildet over 🙂 Det første du gjør er å koke opp pastaen alene, så heller du ut alt vannet og beholder pastaen i kjelen. Så tar du i litt fløte (jeg brukte ca 1 dl, men hadde mye pasta) og så tar du i pesto (her tok jeg 3 spiseskjeer). Til slutt tar du i revet parmesan, og da tok jeg ca halvparten av den på bildet over. Sett på svak varme og bland alt godt sammen, kan også salte litt om du ønsker det. Slik så min ferdige pasta ut:

Når laksen er ferdig stekt og pastaen er ferdig blandet, så er middagen klar ♥

Voilaaa! Du kan gjerne ha litt salat ved siden av også, vi hadde noen deilige cherrytomater. Denne retten er virkelig dødsgod og ganske så enkel å lage. Anbefaler dere å teste det ut, namnamnam 🙂 

12 kommentarer
    1. Nam, denne retten må jeg teste 🙂 Vi har alltid laks 1 gang i uken, men det er jo litt greit å variere mellom tilbehøret. Hittil har vi pleid å spise laks med potetbåter, guacamole, salat og magerkesamdressing(mager kesam + grillkrydder). Dette er seriøst knallgodt 🙂

    2. Hvordan sitter primebootsene dine på leggene? 🙂 Jeg synes mine trekker seg så mye sammen hvis jeg ikke bruker bruker dem på en stund, og da er det så vidt det går, haha..

    3. Hei Andrea! Jeg lurte på om du kanskje kunne skrive et innlegg om hvordan du har kommet deg over kjærestene dine? Det ble nettopp slutt med kjæresten min, etter å ikke hatt et så sykt bra forhold egentlig, og som en 19åring- så er ikke det å ha et dårlig forhold noe å bruke unødvendig med tid på. Men det er så klart ganske vanskelig, så jeg lurte på hvordan du har gjort det? Tenker på det siden du skrev for ikke så lenge siden at det nettopp hadde blitt slutt med din kjæreste også…Det er vondt, men noen ganger er det jo veldig nødvendig… Håper virkelig du kan få til et slikt innlegg, vet det at veldig mange andre også verdsetter tipsene dine høyt- slik som meg, og at veldig mange vil finne et slikt innlegg nyttig! Stor klem <3

    4. Ååh, neste gang må du teste å istedet for pesto på toppen bruke sitronsaft, salt, pepper, gastromat og persillekrydder og et laurbærblad på toppen av hver filet før du setter i ovnen på samme måte som her – det er helt NYDELIG kombinasjon:D

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg