DETTE PROVOSERER MEG

Hola!

I dag var det tidlig opp på skolebenken, og jeg var hjemme igjen allerede før 11. Det som møtte meg da var en skikkelig irriterende kommentar her på bloggen, som jeg faktisk fikk lyst til å skrive litt om. Slik lød kommentaren: “Haha oi, glad jeg kom over dette på face. Du er desidert en blogger jeg ikke skal lese mer, du redigerer faktisk ryggen din? Hva er det du IKKE redigerer da. Dette var like smakløst som kjolen på toppen her. – Deles videre så forhåpentligvis fler ser hva du gjør for å være på topp!”

Jeg har sagt at jeg vil bli litt mer personlig på bloggen, komme med mer meninger og tanker. Som dere sikkert vet er dette noe jeg egentlig ikke ville skrevet om, men nå gjør jeg det likevel. Det er merkelig, men jeg blir faktisk skikkelig provosert av slike kommentarer. Kall meg gjerne stygg, feit eller hva du vil, det takler jeg veldig bra. Men når folk skal komme med påstander om meg som er helt fjerne og usanne, da blir jeg faktisk oppriktig irritert. Det er vel litt det samme som rykter, noe de fleste av dere sikkert har opplevd en eller annen gang i livet deres. Det er ikke det at kommentaren over her nødvendigvis er så sinnsykt fæl, men det er vel litt sånn at når man ofte får slike kommentarer, renner vel begeret litt over etterhvert. Jeg bare hater når folk skal late som at de vet bedre enn meg anngående MEG. Om noen skulle lure så NEI, for guds skyld, jeg har ikke redigert ryggen min tynnere på det nederste kjolebildet og jeg har heller aldri tidligere redigert meg selv tynnere. Jeg vet ikke en gang hvordan man gjør det, det er det værste. Og ja, jeg ser at det kan se ut som det kanskje er redigert, men sannheten er vel så enkel som at posisjonen jeg stod i gjorde at ryggen min ble sånn. 

Tenker det kan være greit å komme med noen eksempler så dere forstår hva jeg føler. Noe jeg feks ofte får, er påstander om at jeg har operert nesen min. Det er helt greit å synes det ser sånn ut, og evt spørre meg om jeg har gjort det. Men de fleste gjør desverre ikke det. Jeg får kommentarer som “Herregud Andrea, ALLE ser at du har operert nesen din, den er mye mindre nå enn den var for noen år siden. Sykt feigt at du ikke innrømmer det blablabla”. Det er så sinnsykt slitsomt å få slike kommentarer! For sannheten er jo at jeg aldri har gjort en eneste ting med nesen min. Skal jeg innrømme noe jeg ikke har gjort? Jeg har også fått sikkert titalls kommentarer om at Chanel vesken min er fake, og at det er sykt teit at jeg later som at den er ekte. Til og med MOLLY er fake skal jeg si dere. Hun er ikke ekte pomeranian, det kan jo alle se. Ja, jeg kunne sikkert fortsatt i en evighet med eksempler. 

Som dere vet, er jeg og har alltid vært opptatt av å ha en positiv blogg. En sjelden gang skriver jeg om kjipe ting, men som oftest sprer jeg godt humør og viser livsglede. Men det er viktig at bloggen ikke bare skal være en positiv arena for dere, den skal jo være det for meg også. Og slike kommentarer som denne over kan virkelig ødelegge humøret mitt, rett og slett fordi jeg er dritt lei av å bli annklaget for ting som ikke er sant. Selvom jeg er blogger, er det ikke slik at da skal jeg tåle å høre alt i hele verden, og jeg har ingen rett til å la det påvirke meg. Virker som at mange har en mening om at det er slik det er. Hvor mange ganger har vi vel ikke hørt at “som blogger må man tåle kritikk, det ber du om ved å ha en blogg”. Vet dere hva? Jeg er ikke enig. Vi er bare vanlige personer som skriver en blogg, vi fortjener ikke noe mer å få stygge kommentarer slengt etter oss enn en hvilken som helst annen person.

Selvom det letteste for en blogger er å bare fjerne kommentarfeltet sitt totalt, så er det ikke noe jeg har lyst til. Rett og slett fordi 99% av leserne mine er noen helt nydelige jenter, som sier skjønne ting til meg hver eneste dag, hjelper meg med hva enn jeg lurer på og som bryr seg om meg. Det er dumt om man skal miste kontakten med alle disse, og la de få drittungene ødelegge. Jeg testet jo ut å stenge kommentarfeltet mitt for litt siden, men det var faktisk skikkelig trist og tomt å ikke høre fra dere. For DERE er faktisk en skikkelig stor del av hvorfor jeg elsker å blogge, og fortsatt blogger på mitt syvende år. Derfor har jeg de siste månedene begynt å blokke de som enten skriver stygge/slemme ting til meg, eller de som bare skriver noe helt tåplig og irriterende slik som kommentaren jeg nevnte i dette innlegget. Hvorfor skal jeg la de som ikke vil meg noe godt kommentere bloggen min om jeg kan unngå det? Nei, det ser jeg ingen grunn til. Jeg er hittils veldig fornøyd med denne løsningen, og merker at jeg nå får mye mindre negativt i kommentarfeltet enn før. Det er deilig! Ah, vet dere hva? Det var faktisk skikkelig deilig å skrive litt fra seg og lette på trykket. 

Glad blogger = bra blogg = glade lesere ♥

46 kommentarer
    1. Herregud for en irriterende kommentar. Men sånne mennesker må man overse. Ikke la de få inntrykk av at du bryr deg om negativitet. Spre positive vibber som du alltid gjør, og tenk at: hvem er de til å påstå ting om deg? De er ikke verdt et minutt av livet ditt! Stay positive <3

    2. Bare til opplysning! Det er ikke bare jenter som leser bloggen din! Hilsen fra en gutt som lesere verdens beste blogg <3

    3. Hei
      Tror ikke du har redigert ryggen din tynnere. Men et spørsmål. Airbrusher du ansiktet på alle bildene dine, det ser veldig slik ut, eller sminker du huden din så den skal se slik ut?

    4. Du fortjener absolutt ikke alt dritet! Må innrømme at jeg stusset litt på bildet med ryggen selv, men tenkte at nei – det så verken redigert ut, og jeg tror på deg. Men selvfølgelig, det så jo litt “ekstremt” ut, men ikke nødvendigvis negativt 🙂 Du står jo nokså unaturlig når du tar bilder med selvutløser og poserer for å vise frem både hvor fin kjolen er og vil vise de beste vinklene av kroppen, så det blir fort unaturlig. Og da er det lett å hoppe til konklusjoner. Men igjen, det fortjener du!
      Ønsker deg en super dag videre og lykke til med eksamene!

    5. Anonym: Selvom alt som foregår rundt omkring i verden er både viktig, skremmende og trist- så er det jo ikke akkurat blogg man oppsøker for å få oppdateringer på den fronten. Jeg har nettopp skrevet et innlegg om terrorangrepene i paris (nei, jeg er klar over at det ikke er utenfor europa), og derfor er det ikke slik at jeg allerede 2 dager senere kommer med et nytt innlegg om elendighetene i verden. Folk går jo inn på VG osv får å lese om sånt. Det er jo absolutt noe som berører meg og selvfølgelig vil meningene mine om diverse temaer komme senere, men det er ikke et daglig tema i alle fall på denne bloggen 🙂

    6. Ingrid: Hehe, la ikke merke til det selv før jeg fikk kommentarer, men jeg ser jo hvor de kommer fra når jeg først ble obs på det.. Tusen takk for hyggelig kommentar! God kveld og klem til deg <3

    7. Misunnelse kalles det disse frekke kommentarene kommer av. Du er en utrolig flink blogger, som mange jenter misunner. Dessverre er det så mange som ikke tenker seg om, og skriver nedverdigende kommentarer, for faktisk å føle seg bedre. Stå på, Andrea! Du er min favorittblogger.

    8. Hei vakre deg!
      I 2015 forbauser det meg ikke lenger hva folk klarer å få til seg å si. Det er sjalu hele veien, 100 %. Vær deg selv, Andrea! Det er det vi liker best. Tusen takk for at du er den du er, og for at du er du! Stå på videre, du er ei tøff jente!
      Kan du i morgen lage et lite innlegg der du har typ “whats on my iphone” – viser hvilke apper du har og hvordan du har plassert de? Gjør det gjerne i morgen! <3 Klem

    9. Alle som slenger dritt er misunnelige 🙂 tenkt på det som positivt, selv om det kan være vanskelig. Stå på!

    10. Det er jo ikke så rart at folk tror at du har operert feks. nesen din fordi de synes den ser annerledes ut, når du tidligere har operert deg og hold det skjult.

    11. Anna: Jeg skjønner hva du mener. MEN det skal sies at det ikke tok lange tiden før jeg innrømmet det, og som du sikkert har sett er jeg veldig åpen om det og evt andre ting jeg gjør nå. Jeg var 18 år da jeg tok silikon, veldig usikker og fortalte det vel kun til kanskje 3 personer. Jeg trengte tid på å tørre å fortelle det til hele verden, selvom jeg skjønte at jeg ikke kunne skjule en såpass stor forandring 🙂

    12. Hei!
      Jeg pleier aldri å kommentere på blogger, men må nesten bare få sagt dette. Du har absolutt rett til å reagere når folk kommenterer slike kommentarer, og hever seg selv over deg. Uavhengig om du faktisk har redigert ryggen din, eller om Molly egentlig er en labrador i forkledning, så er det fortsatt ikke greit at slike nettroll tillater seg å uttale seg om det. Jada, folk skal få ha sine meninger, ytringsfriheten lenge leve, men det finnes grenser for hva som faktisk ikke er greit å ytre seg om. Dette er en blogg alle kan se, og da burde folk tenke seg om to ganger før de ytrer seg om sine egne meninger om noe som absolutt ikke angår dem i det hele tatt. Alt for å få spydd ut litt galle hæ.
      Slik som kommentarfelt og nettforumer ser ut rundt omkring i dag, så er det viktig å slå hardt ned på usaklige nettroll der vi finner dem. Slike kommentarer utløser ofte verre. Bra du sier i fra, og tar tak i det du kan ta tak i som en person i den posisjonen du befinner deg i!
      Hilsen irritert leser som også ble ganske mye lettere til sinns etter å få skrevet litt i fra seg 🙂

    13. Altså, jeg blir så oppgitt over mennesker.. Skjønner ikke at folk må være så påståelig alltid. Hadde vært så mye bedre om alle fokuserte på det positive i bloggene, sagt at du hadde kjøpt fine kjoler, og om de absolutt må nevne ryggen din; “Har du redigert ryggen din her?”..
      I tillegg får alle “mindre” nese når de blir større tror jeg. Fordi resten av ansiktet vokser seg til og nesa blir mindre i forhold til resten når man vokser! 🙂
      Liker bloggen din veldig godt! Tror jeg har lest den nesten fra starten nå! 🙂

    14. Dette har ikke akkurat noe med innlegget å gjøre, men av en eller annen grunn så får jeg ikke fulgt deg på Instagram 🙁 har hatt dette problemet lenge. Husker for noen år siden så pleide jeg å følge deg, men nå kan jeg plutselig ikke følge deg lenger. Prøver jeg å trykke på “følg” så blir knappen grønn i noen sekunder og så blir den vanlig igjen. Vet ikke om du pleier å blokkere folk på Instagram, men lurer på om du kanskje har blokkert meg?

    15. Synes det er så utrolig kjipt å lese at du tar deg nær av kommentarene. Hvis jeg kommer i en situasjon der jeg får ekle kommentarer bak ryggen min f.eks, da hjelper det alltid å bare tenke på alt jeg har, som ikke de har. Det høret veldig teit ut. Men det funker.

    16. Helt enig med deg! Folk er rett og slett frekke.. Hva får de igjen for å slenge dritt til en som ikke fortjener det!? Blir irritert selv. Må si det er bra du skriver om dette! Digger deg<3

    17. Ja enig med Alex! Du burde skrive hei gutter og jenter når du starter innleggene og ikke bare hei jenter 🙂 du er best og fuck alle andre, tenk på de 99,9999 andre prosentene som liker deg og leser bloggen din <3

    18. Jeg blir først og fremst veldig lei meg fordi folk er så direkte stygge over nettet. Det er så kjipt og teit at det er så møkka enkelt å skrive dritt til vedkommende bak en datamaskin. Nei, hjelpes. Denne janteloven regjerer så til de grader at jeg blir kvalm.
      Det jeg ønsker mer av hos dere bloggere, er litt mer slike uhøytidelige videoer med komiske vrier :p Haha. Slike som du og Fanny laget og du og Axel den gangen dere var sammen. Jeg SAVNER virkelig slike videoer. Jeg lo på meg sixpack….okei…kanskje ikke så mye, men, ja, du skjønner. Det var hysterisk morsomt. Glad for at du blogger, jeg. Flink og dyktig er du 🙂
      Retusjer så mye du vil for min del. Det som gjelder er at personligheten din kommer frem mellom linjene du skriver. Det du skriver er jordnært, varmt og ekte. Takk <3

    19. Synes det er helt tåpelig av mennesker å henge seg opp i slike ting. Selv om det ikke er sant f.eks. at du har operert nesen, hvorfor bryr de seg om det? Hva så da? Disse menneskene LETER etter feil og det er ikke riktig! Blir så frustrert på dine vegne – det betyr ikke at du ikke har følelser bare fordi du har blogg? Haha nei herregud altså. Synes du er en nydelig jente Andrea, og virker som en helt herlig person! Kan lett forstå at folk som skriver disse dumme tingene påvirker dagen din, det er fullt forståelig og helt normalt. Det kommer alltid til å være noen som er sjalu eller prøver å ødelegge dessverre. Synes uansett du absolutt ikke fortjener det.. Lykke til videre <3 synes bloggen din er drit bra og er faktisk den eneste jeg leser fast!!! Håper du tar til deg alt jeg har skrevet 🙂

    20. Sånne kommentarer er sykt unødvendige, og garantert skrevet av personer som er sjalu. Ikke la det ødelegge, synes du har blogget så bra den siste tiden! 🙂

    21. Min far sier alltid:Ikke bruk energien på de som ikke vil deg vel,spar heller krefter på de som vil deg vel:-)
      Det er mitt råd fra meg til deg:-)

    22. Ulempen dessverre ved å være en profil, da spesielt i bloggverden, er at noen mennesker kun er ute etter å finne det negative. Om de så må finne på noe for å være nedverdigende så gjør dem da. Det sitter helt latterlig mange troll bak tastaturene sine i dette landet som sitter i sin egen boble hvor de hater på alt og alle som har noe, eller opplever noe, de gjerne ville hatt selv. Det finnes utallige unge jenter i dette land som skulle ønske de var toppbloggere for å få “lett tjente penger”. Det viktigste er at DU vet hvem DU er. At DU er tro mot DEG selv. Ikke bruk tid eller energi på mennesker som ikke vil deg godt. Det sitter flere tusen mennesker og leser din blogg hver dag. De tror de kjenner deg, mens du kjenner ingen av de. Ergo kan de skrive hva de vil. Bare fortsett med å være tro mot deg selv, det er det viktigste. 🙂

    23. Husk at vi andre som leser slike kommentarer når vi ser i kommentarfeltet ikke hører på dem! Det er lett å tenke at slike får flere med på “sin” side ved å spre så mye shit som mulig, men det stemmer ikke 🙂

    24. Det er mange frekke mennesker der ute! Det er bare å gi en god faen over slike mennesker. For det første så har denne personen problem med deg selv når han/hun skal finne “feil” på andre. Hva er definisjonen av “perfekt” det kommer ikke fra utsiden,det er en kombinasjon av det ytre, indre og du som person! Andrea di er mesundelig på deg for du er en slik person som gir mye av deg selv å du er perfekt på din måte det er det som er sannheten!☺️ ✌🏼️

    25. Så bra skrevet! Skjønner veldig godt at du er lei av å høre ting som ikke er sanne i det hele tatt. Men kan skjønne at folk tror ting er redigert, fordi du er virkelig så nærme perfeksjon som mulig! Du har et utsende som jeg bare kan drømme om!!

    26. Skjønner virkelig ikke hvor dette behovet til enkelte om å kritisere bunner ut i, eller jo – sjalusi og misunnelse. Det suger helt sinnsykt at dere bloggere skal måtte gjennomgå så mye, men dårlige mennesker finnes det desverre overalt. Da jeg blogget før, hadde jeg “bare” omkring 1000 lesere, men fikk fortsatt en del dritt.

    27. Forstår deg godt.. men tror gjerne hun/han ikke mente at du har redigert den tynnere men kansje tatt et filter/blurry, får at huden skal se renere ut?
      Ha en fin dag videre Andrea! Du er vakker<3

    28. Måtte sjekke bilde når jeg så den kommentaren. Ikke fordi jeg tror at du hadde redigert ryggen din, men for å PRØVE å forstå hvor forvridd øyne noen av og til kan ha. Hvis man scroller litt opp og ned, så er det jo lett å se at du står litt mer skrått på det bilde enn det med den sorte kjolen for eksempel, og mtp den vinklingen, vil det så klart se ut som du blir enda litt smalere rundt midjen. Sjalusi er mat for nettroll, uheldigvis 🙁 Du er fin du, Andrea 🙂 + Viktigt og riktig at du tar det opp. Det må da være lov å kunne forsvare seg selv mot slike usle påstander, eller?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg