SATURDAY

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Genser fra Missguided // Bukse fra H&M

Hei babes! I kveld tar jeg en liten pause fra eksamenslesingen, og skal på pepperkakebaking hos Henriette med et par venninner. Hvor hyggelig er vel ikke det? 🙂 Litt julestemning er virkelig noe jeg trenger, det er jo desember nå! Dessuten blir det godt å være litt sosial, jeg har vært så utrolig asosial de siste ukene, noe jeg ikke er så veldig vant til. Heldigvis er vi en familie på 5 + to hunder, så jeg får jo endel utløp for det sosiale her hjemme og.. ♥ Blir så godt når eksamen er ferdig, og alle reisene mine står for tur. Har jo faktisk 4 reiser booket fremover nå, haha. Først Gran Canaria, så København, så Australia og til slutt Østerrike (alpene). Heldige meg 😀 Håper dere får en superduper lørdag, så snakkes vi igjen snart. Klem til dere!

14 kommentarer
    1. Hei Andrea!
      Siden du har åpnet komentarfeltet tenkte jeg kansje at jeg kunne komme med noen fototips siden jeg har studert fotografi.
      Du har et veldig bra kamera og vet sikkert hvordan man styrer lys og hastighet, men for å gjøre et bilde interesant er det noen få ting man kan tenke over for å fange tilskueres intersse:
      1. Prøv å ha hovetobjektet på 1/3 av bilde. Altså ikke midtstill det. Da får man det som heter airspace. Altså nesten det gyllende snitt. Mer behagelig å se på
      2. Se mot høyre, også mer behagelig å se på som tilskuer fordi det er den veien man leser.
      3. Prøv å ikke ha ting i bakgrunnen som tar hovedfokus fra hovedobjektet.
      4. Se alltid etter diagonaler, trekanter eller S- former (Fanger tilskuernes interresse fortere)
      5. Unngå helt hvitt i bildet.
      8. Et bilde som provoserer litt gir alltid mer interresse ved første øyeblikk og vil få tilskueren til å ville se lenger på bilde (3 sekunder tar det å sette et førsteinntrykk), men vil gjerne bli mer tilfredsstilt av å se på det lenger.
      7. Når man tar naturbilder, så aldri ha naturen som hovedobjekt. (Det er grunnen til at så mange naturbilder ser så kjedelig ut i forhold til hvordan det ser ut i virkeligheten og vanskelig å få frem hvor fantastiske det egentlig er) Prøv å ha noe i hovedfokus fremst (for eksempel et menneske, hus eller hun) og så har du noe litt lenger bak i midten og naturen som bakgunn.
      Ikke noe kritikk, bare tips siden jeg liker bloggen din så godt. Du trenger selfølgelig ikke tenke på alt dette når du tar bilder, bare en grei ting å ha noe av det i bakhodet.
      Elsker at du har blitt så aktiv igjen <3

    2. Så koselig 🙂 Baket pepperkake i forrige uke sammen med en venninne,så skal jeg muligens bake en gang til sammen med søsteren min og tanteungen min! 🙂
      Søte bilder av deg og hunden din forresten 😉 Ha en fin ettermiddag/kveld vidre 😉

    3. Du er nydelig Andrea, tvers igjennom! Synes forøvrig håret ditt er like nydelig, håper du klarer å se bort i fra den idiotiske kommentaren over her! 🙂

    4. Har tenkt til å kjøpe meg en veske, min første dyre veske. Maksprisen min er 2500 kr, har du noen tips til merker eller veske?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg