Sticks ‘n’ Sushi

Heihei!

Helt seriøst- det er SÅÅÅÅ kaldt i København. Det er ikke mer enn et par minusgrader, men vinden er så sinnsykt sterk at det føles ut som at du skal fryse i hjel etter å ha vært ute i 20 sekunder. Til tross for masse klær og tjukke vinterjakker, ser det ut til at man dør nesten uansett av å gå rundt. Jeg skal aldri klage på at det er kaldt i Oslo igjen, for her er det grusomt- haha! 

Men København sånn ellers, altså, jeg elsker denne byen! Den er virkelig så utrolig koselig. Tivoliet ga tidenes julestemning, det var sååå fint 🙂  Lurer på hvorfor både København og Stockholm er noen så nydelige byer, og Oslo ikke kan sammenlignes en gang. Ja, vi har jo et par fine steder, men totalt sett vil jeg si at Sverige og Danmark uten tvil vinner med deres hovedstader. Har bestemt meg for å reise tilbake hit til våren/sommeren, da kan jeg se for meg at man får en helt fantastisk tur i en fantastisk by ♥

Ellers koste vi oss masse i går. Turen gikk til Sticks ‘n’ Sushi, som var tidenes resturant! Altså dit MÅ dere dra om dere skal til Køben. Helt amazing sushi, men også mye annet å velge mellom om man ikke er så glad i det. Resturanten var superfin, fantastisk service og utsikt over hele byen! For min del er det en viktig del av reiser å finne slike perler, og få ordentlige matopplevelser. Det får dere der 🙂 Prisene var også helt greie, så det er et stort pluss. 

Image and video hosting by TinyPic

See så fint ♥

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

NAM ♥ ♥

I natt dro vi en tur ut, og nachet faktisk på hotellrommet helt til klokken 8 på morningen.. Går det ann? Haha. Det var faktisk sykt koselig da, med allsang og kortspill. Men det gjorde at jeg kun har sovet 3 timer i natt, så vi får se hvordan dette skal gå. Vi skal fly hjem i kveld, så i dag er siste sjangsen til å få gjort det vi vil her nede. Derfor måtte jeg nesten stå opp tidlig, slik at jeg får litt ut av dagen 🙂 Har ikke vært i en eneste butikk enda, så planen i dag er å hvertfall få kjøpt et eller annet. Ønsker meg en sånn strutsefjær jakke fra Meotine, så mye mulig en slik skjønnhet blir med hjem i kofferten.

Vi snakkes når jeg er hjemme igjen dere, nyt søndagen!

15 kommentarer
    1. Jeg er såå enig – Oslo kan ikke sammenlignes engang! Elsker Køben! Og Sticks’n’sushi, naaaam! Jeg spiser ikke sushi, men de har SÅ mye annet godt også. Vet du har vært endel i London, og de har restaurant der også 🙂 Nam nam! Håper dere får en fin siste dag!

    2. Fremstår kanskje som TIDENES bitch som sier dette (beklager, no hate Andrea <3), men å si Køben er så sykt norskt og veldig kleint. Københavnere selv får brekninger når turister kaller byen for Køben... just sayin'

    3. Skrives restaurant:) Men sov du 3 timer, så våknet igjen og drakk videre til 8?:) Skjønte ikke den helt.

    4. Norge var i flere hundre år etter Svartedauden “underlagt” Danmark og den danske kongen styrte også over Norge. Mye norske penger ble ergo brukt i København på flotte bygninger og lignende. Så det er kanskje et lite svar på hvorfor Norge mangler den kulturbiten man finner i de danske og svenske storbyene. Men er utvilsomt enig i at København er en fantastisk by 🙂 Gleder meg til å følge deg i året som kommer, bloggingen din de siste månedene har vært super. Stå på videre! 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg