KVELDEN FØR KVELDEN

Hei jenter!

Det var utrolig koselig at dere likte gårdagens blogginnlegg så godt. Varmer virkelig hjertet mitt å lese alle de skjønne kommentarene dere la igjen 🙂 Jeg vet jeg har mange lesere som er yngre enn meg, og jeg vet hvor vanskelig det kan være å være ung og usikker på seg selv, og da synes jeg det er veldig hyggelig å kunne gå litt inn i “storesøster” rollen her på bloggen og dele litt erfaringer og tanker 🙂 Det motiverte meg absolutt til å prøve å skrive litt mer fra hjertet, for det gjør så godt å kanskje kunne hjelpe noen.. Man får jo endel erfaringer med årene, mildt sagt! 

Ellers har jeg styrt rundt i dag, for jeg skal nemlig feire bursdagen min i morgen! Jeg fyller ikke før neste helg (24.januar), men da er jeg i Sydney, så ville feire bursdagen min med vennene før jeg drar. Tror det kommer til å bli tidenes kveld, og jeg gjeder meg sånn! Skal selvfølgelig oppdatere dere før det braker løs i morgen med bilder, både av hvordan vi har ordnet i stand og hvordan jeg ser ut 🙂 

Image and video hosting by TinyPic

Meg og min fine manager og venninne Isabel på vei til møte tidligere i dag ♥

Sov godt verdens beste lesere, så sees vi igjen her veldig snart 🙂

17 kommentarer
    1. Så utrolig fint det lange innlegg var, Andrea. Det er et tema som er utrolig viktig å snakke om og sette ord på, ettersom det har blitt syklig mye fokus på kropp og utseende. Hver eneste dag hører jeg vakre, oppegående jenter på skolen snakke om hvordan de ønsker å fikse på seg selv, at de ser så stygge og jævlige ut, at de “MÅ” trene for å være tynne, at de “MÅ” ta rectylane for å få større lepper, at de “MÅ” ha større pupper osv osv.. Jeg blir ordentlig trist av å se slike genuint vakre jenter med så store komplekser for sitt eget ytre, og hvordan skjønnhetsidealet om å være perfekt har gått helt ut av kontroll. Jeg har opplevd flere ganger at jenter og veninner ikke har turt å bli med på f.eks. hyttetur, fordi de er livredde for å vise seg uten sminke og tenker at folk kommer til å se på dem som et beist. Disse jentene har så store komplekser med utseende at de velger skjønnhet ovenfor glede. Og ikke minst helsen. Selv er jeg 18 år gammel og har opplevd presset like mye som resten. Jeg kan føle meg så stygg, ekkel og uattraktiv, og har mange ganger sett i speilet og tenkt “herregud er det mulig”. Men det siste året på VGs, har jeg vokst mye fra meg tvangstankene om at jeg må være perfekt. Jeg er rett og slett utrolig lei av at alt fokus går på kropp og utseende. For jeg vet jo innerst inne at jeg ser bra ut og er en pen jente!? Det er jo lov å si det om seg selv! Og vet du hva? Det er så UTROLIG befriende å ha lagt fra seg dette fokuset. Og man innser etterhvert hvor sykt mye man har brydd seg. Folk tenker liksom ikke at det er noe viktig med personlighet lenger, og for meg har det alt å si. I mine øyne er hver eneste bidige jente vakker. Vi må virkelig ta oss selv i nakken og slutte å være så selvkritiske. Lett? Det vil det aldri være. Det føles som en menneskelig egenskap å sammenlikne seg selv med andre jenter man ser opp til, og da vil man aldri kunne bli “fornøyd”. Sier man til seg selv nok ganger i speilet at man er stygg, vil man etterhvert tro på det. Se heller på hva du liker ved deg selv, og si det til deg selv i speilet! Til slutt vil jeg si at jeg synes du er en utrolig, utrolig vakker person, Andrea, både på utsiden og innsiden. Du virker så jordnær, snill, koselig, smart og reflektert, og for meg er det å være vakker.. Også ser du jo selvfølgelig helt ekstremt bra ut herregud! Tusen takk for at du har denne bloggen Andrea – er veldig glad i den, og synes du er så flink! 🙂 Klem fra (vakker) leser <3

    2. Hvorfor var du ikke på vixen? Synes aldri du er på noe sånn bloggopplegg egentlig. Synes du ikke noe om det?

    3. Ida: bloggere som andrea blir ikke invitert på slikt 🙂 er mest slikt de som er noe eget eller stikker seg litt ut.
      Pene jenter!

    4. Hei! Du jeg har kjempe lyst på den jakken som du kjøpte i København. CPH feather merket. Kan du være så snill og skrive hvilken butikk eller senter du var på da du kjøpte den ? Evt. link? Hadde vært så perfekt 😭😭

    5. Hei:))) 😉 Liker bloggen din sykt mye! Du er så sykt pen! Lurer på hvor genseren fra headeren din er fra? Den var helt utrolig fin!

    6. DU ER JO VAKKER Andrea. skjønnheten må også komme innenfra. At du liker deg godt og hvordan fu ser andre vil påvirke din indre skjønnhet også ditt selvbilde begynne å lyse. Ha en fin helg

    7. Hvorfor skriver du bare ett innlegg hver dag, om i det hele tatt det? Prøver ikke å være frekk, men du kaller jo dette jobben din, så hadde trodd du faktisk jobbet litt mer, slik som de fleste andre toppbloggeene..

    8. hva hadde du i punsjen du hadde på bursdagen din i går? Har lyst til å lage selv til min egen bursdag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg