Bildedryss fra dagen i dag

Lokal tid Sydney: 06.00 // Reise i samarbeid med EF

Aaah, vi er i himmelen her nede altså.. Endelig får jeg vist dere litt av den fantastiske byen vi befinner oss i! Jeg kan faktisk si at av alle steder jeg har vært, så har jeg aldri blitt så forelsket i en by som Sydney. Men må si det er litt kjipt at favorittdestinasjonen befinner seg på andre siden av jordkloden, haha. Jeg har virkelig så lyst til å se mer av dette landet, og har fått med meg at Sydney ikke er den eneste perlen i Australia. Blant annet Queensland og Melbourne står høyt på listen! 

Ellers koser vi oss som bare det på tur med EF. Studenthjemmet vi bor på er superfint, veldig sentralt og ligger 2 min unna skolen. Kunne ikke blitt bedre 🙂 Å reise med EF var akkurat som jeg hadde håpet på, rett og slett helt fantastisk. Har hatt lyst i flere år til å dra på språkkurs, så det er dødsdigg å endelig gjøre det. Hva er vel bedre enn å kombinere skole med ferie og et nytt land?

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Cardigan og topp fra Brandy Melville // Shorts fra Berskha

 Om noen skulle lure så er man veldig “fri” på språkkurs med EF. Er som at man skulle vært på ferie selv, bortsett fra et par timer med skole hver morgen i ukedagene + kontaktpersoner du kan snakke med om du lurer på noe/trenger hjelp til noe. Veldig greit og føles veldig trygt! Språkkurs er dessuten en genial måte å reise på om man ikke har noen som kan bli med, for det er hundrevis av andre uansett hvor du velger å dra som også reiser alene. Man får seg veldig lett venner her, og skolen legger opp til å bli kjent med elevene i klassen fra dag én. EF har hele 40 destinasjoner og 7 språk å velg mellom, og det er oppstart hver mandag året rundt. Jeg anbefaler språkkurs i Sydney på det sterkeste om noen er usikre på destinasjon, for her er livet som en drøm. Er så glad for det ble nettopp Sydney på meg! 

Før jeg runder av her så har jeg en fantastisk nyhet til mine lesere! Dere får opptil hele 10.000 kr rabatt på språkkurs med EF om dere reserverer en reise innen 12.02. med koden “AndreaEF”. Utrolig gøy! 😀 Så om noen har tenkt til å reise, så burde dere virkelig benytte dere av tilbudet før det går ut. Les mer HER 💗

24 kommentarer
    1. Så bra at du liker byen, har hørt mye positivt om Australia å mange bra ting du kan gjøre der nede blant annet Climb Sydney Harbour Bridge, Great ocean road, Dra på tur til Uluru, Sleep under the stars at Australia´s Great Barrier reef, Se Byron Bay Lighthouse.
      Har allitd hatt lyst til å reise til Australia men har aldri reist ditt fordi jeg vet ikke hvordan det er å reise så langt, jeg har alltid vært en person som elsker og reise å aldri hatt flyskrekk men det ensete som stopper meg fra å reise så langt er at jeg er redd for å plutselig bli dårlig i form

    2. Du tar så uttrolig fine bilder! Stiller du kameraet inn på noe spesielt for at bakgrunnen skal bli så utydelig på enkelte av bildene?

    3. Kjære Andrea, jeg får helt vondt i hjertet av å lese det du skriver. Jeg bestilte meg enveisbillett til Sydney høsten 2008 og etter noen uker fikk jeg jobb i en backpackerbar under Wake-up Hostell i enden av Pitt og George Street. Der traff jeg (engelsk) mannen i mitt liv og vi bodde der sammen i nesten et år før vi flyttet hjem igjen til studier. Nå er vi samboere i Skottland og snakker om tiden i Sydney titt og ofte. Jeg skulle gitt så mye for å være 21 år igjen, jobbe med det som den gang var familien min for så og sovne på Googee og Bondi Beach. Nyt tiden der, og prøv ut Sidebar, det er virkelig en kveld vell brukt. Klem

    4. Du er så ufattelig heldig:) Søkkrik, sinnsykt pen og har en killer kropp, og kan gjøre hva du vil når du vil. Så digg det må være:)

    5. bra du koser deg 🙂 Men, den rabatten får vi jo uansett om vi bruker koden din? Står det ikke i alle brosjyrer at det er rabatt om en bestiller før en viss dato da?

    6. Queensland er forresten en stat i Australia, ikke en by. 🙂
      Du bør absolutt sjekke ut de små surfebyene langs kysten i queensland som byron bay, gold coast, surfers paradise osv. Det er skjulte perler det. Ellers anbefaler jeg å ta en helgetur til Frasher Island for en helt sinnsyk opplevelse!

    7. Andreaaa har spurt så mange ganger om dette – hvor er den brune genseren du har på på bildet i innlegget om at bursdagsbarnet (altså deg haha) har ankommet australia? Og evt link, den er såå fiiin

    8. Hver eneste gang jeg skal klikke meg inn på bloggen din så tar det evigheter å komme seg innpå?:-( står liksom bare å loader.. prøver hver dag, å din er den eneste jeg har det problemet til! Så kjedelig når jeg virkelig elsker å lese bloggen din..

    9. Andrea, kan du plis lage en sminkevideo snart? Vet du sier at du sminker deg ganske likt som før, men herreguud så bra du ser ut! ser du har begynt med winged eyeliner oftere også, så pliis lag en ny sminkevideo! du er faktisk den vakreste jenta jeg har sett.
      Og pliis legg ut innkjøpene dine fra missguided oftere, ser du ofte har outfits der i fra og alt er så fiint!

    10. På spørsmålsrunden for ikke mange dagene siden, var et spørsmål hva du synes er turn Off. Gutter med insta full av Rolex og Porscher der de skryter hemningsløs og viser seg frem. Hva er forskjellen sammenlignet med din egen Instagram egentlig? Her kastes det Stein i glasshus til den store gullmedalje 🙂

    11. For noen innlegg siden sa du at det kom til å bli en lek og blogge fra Sydney på grunn av tidsforskjellen. Allikevel så er det nå 3 dager siden du sist blogget. Du har også tidligere sagt at du anser blogging som jobben din. Men da må jeg bare si at du tar jobben din veldig lite seriøst. Det er ikke sjeldent at det går opptil flere dager uten at du blogger. Noe som jeg syns er synd med tanke på de som leser bloggen din fast. Føler du ikke at du bør gi litt tilbake, altså produsere gode innlegg regelmessig? Bloggen din er jo faktisk ikke verdt noe som helst uten leserne dine.

    12. Syns det er kjipt at du skryter EF så opp i skyene og framstiller de så bra.. Jeg befinner meg for tiden på EF språkkurs i Miami og skal være her de neste 6 månedene. Dessverre holder ikke EF mål i det hele tatt, skolen blant annet er ikke slik som de framstiller eller som du skriver om på bloggen. Vi er til sammen 12 norske på skolen her og jeg har snakket med noen av de som er i store diskusjoner med EF fordi de ikke holder ord. Jeg ville egentlig kun reise hit i 4 mnd, men EF overtalte meg til 6 mnd og sa at hvis jeg ikke ønsker det etter jeg kommer hit, så jeg kan korte ned til 4 igjen og få igjen pengene mine. Nå som jeg er her sier de at dette ikke stemmer og at jeg ikke får igjen pengene mine likevel.. Det er bare én av mange historier om EF her… Syns det er synd dere bloggere får servert kremen av EF og ikke ser dritt siden som vi “normale” får av de :/

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg