Svar på spørsmål om Sydney og språkkurs med EF

Det står at kurs til Sydney koster ca 11.000 kr, og hvis det er 10.000 kr i rabatt, kan man få en sånn tur til 1000 kr da eller har jeg missforstått? Nei, det stemmer ikke. Med koden “AndreaEf” kan man få opp til 10.000 kr rabatt, hvor mye rabatt du får er avhengig av hvor lenge du skal være på språkkurs. Så jo lenger du reiser, jo mer rabatt får du. Denne koden går forresten ut i dag, dere kan lese mer om tilbudet HER.

Har hørt så mye godt om menneskene der nede. Hvordan opplevde du at de var? Menneskene i Sydney er virkelig helt fantastiske. Skikkelig “down to earth”, avslappede, hjelpsomme, hyggelige og imøtekommende 🙂 Alle digget også at vi var fra Norge, haha.

Hvordan var været og temperaturen der nede da du var der? Været var ganske så vekslende, vil si det var 50-50 med dårlig og fint vær. Noen dager pøsregnet og tordnet det, og andre dager var det blå himmel og sol. Men det var varmt uansett, vekslet mellom 20-35 grader i skyggen. I Sydney har de jo sommer når vi har vinter, og omvendt. Men der nedre blir det aldri mindre enn kanskje minst 9-10 grader på vinteren.

Hva lærte du på skolen? Engelsk? Og hvordan er du i engelsk? Vi lærte engelsk ja. Med EF kan man velge mellom 7 forskjellige språk, og vi ville reise til Sydney hvor de da har engelskkurs. Vil si jeg er flink i engelsk, og jeg har blitt veldig trygg på å snakke engelsk, noe som er veldig deilig. Sikkert fordi jeg har reist såpass mye og ikke minst hjalp nok undervisningen i Sydney litt også, i og med at vi kun fikk lov til å snakke engelsk på skolen 🙂

Image and video hosting by TinyPic

Var det mye gruppearbeid og muntlige fremføringer i undervisningen? I løpet av de to ukene vi var der var det ingen fremføringer, men mulig det vil bli det om man er der lenger. Usikker på det! Men det var veldig mye gruppearbeid. Lite individuelt arbeid, det meste var muntlig med læreren eller gruppearbeid hvor vi samarbeidet om å løse diverse oppgaver eller diskuterte med hverandre. Jeg synes det var veldig bra at undervisningen var såpass muntlig, både så man blir kjent med de i klassen og fordi man får øvd seg veldig på å snakke engelsk. 

Hvor mye betalte dere for turen? Vi fikk den sponset, så jeg er litt usikker på hva den koster. Men tipper rundt 40.000 kr med skole, bo og fly inkludert. Husk at det blir billigere jo lenger man blir da, det dyreste blir vel egentlig å bare reise i to uker 🙂 Det var en vi møtte som skulle være der i 3 mnd, og hun hadde betalt rundt 80.000 kr totalt.

Hvordan er forskjellen på nordmenn og australske når det gjelder utseende? Tja, vanskelig å si.. Australske ser ikke noe spesielle ut, ser ut som europeere. Men det skal sies at standaren på guttene der nede er HØY, haha. Ikke vanskelig å finne seg en hunk der nede, kryr av kjekke og hyggelige gutter 🙂

Trenger du vaksinekort for å dra til Australia? Man trenger ikke vaksine for å dra til Sydney i hvert fall, men mulig du trenger det om du skal ut i bushen, haha.

Hvordan fikset du visum? Det fikset jeg på nettet, man gjør det på samme måte som når man skal søke om visum til USA. Det er elektronisk. Mitt varer i 1 år, hvor jeg kan bli i maks 3 mnd hver gang jeg ankommer landet. Altså hadde jeg ikke trengt å søke på nytt om jeg skal tilbake snart!

Image and video hosting by TinyPic

Hvordan er prisnivået der nede? Den australske dollaren er faktisk lavere enn dem amerikanske, noe jeg ikke hadde trodd. 1 AUD tilsvarer rundt 7 kr. Vil si det er ganske norske priser der nede, men muligens noe billigere enn her 🙂

Er utelivet bra? Utelivet er fantastisk! Det kryr av dødskule utesteder i Sydney, og vi hadde det rett og slett kjempegøy da vi dro ut.

Får man mye fritid når man reiser på språkkurs med EF? Ja, masse. Er som å være på en vanlig ferie hvor man er helt selvstendige, bortsett fra at man har skole i et par timer hver dag i hverdagene. Så man trenger ikke stresse med det, du får gjøre akkurat som du selv vil og EF er der bare til å hjelpe deg om du skulle trenge det.

Er det ikke skummelt å være i Australia mtp alle de farlige dyrene, insektene, fiskene osv? Haha, jeg merket null og nada i forhold til rare dyr, fisker eller insekter. Så ikke et eneste insekt bortsett fra et par kakerlakker i løpet av turen, og feks hai så jeg heller ikke noe til 😉 Det var som alle andre steder jeg har vært i forhold til det.

Fikk dere sett de livredderne fra Bondi Beach serien? Den serien har jeg ikke sett, så det vet jeg ikke. Men det var en haug av kjekke lifeguards på strendene, haha. Nesten litt som i en film ♥

Image and video hosting by TinyPic

Dette var svar på spørsmålene dere har stilt om turen! Svarer på alt dere har spurt om som ikke handlet om Sydney i et nytt innlegg veldig snart♥♥

12 kommentarer
    1. Ville bare skrive at du virker så utrolig skjønn! Jeg elsker virkelig bloggen din og er blitt helt avhengig av å lese den 🙂 Elsker måten du blogger på med masse fine bilder, spm runder osv osv. Er også så gøy å følge deg på reiser! Fortsett å stå på, for jeg digger deg rett og slett!💗

    2. Hei! Jeg og noen venninner skal til Sydney i Mars. Ene venninna mi har bursdag når vi er der, så lurer på om du har et utested å anbefale? 🙂

    3. Hei Andrea! Jeg var selv i Australia i fjor, så nå måtte jeg bare kommentere. Sydney er superfint, men skal du tilbake til Aussie MÅ du reise litt rundt. Det er så mange fantastiske steder i Australia. For å nevne noen burde du virkelig besøke Byron Bay og Gold Coast blant annet, for å få maksimalt ut av turen. Jeg reiste selv rundt og startet i Sydney, som jeg personlig synes var det mest alminnelige stedet. Så igjen, skal du tilbake anbefaler jeg deg på det sterkeste og reise litt rundt og se enda mer. Australia har så mye å by på!

    4. Hei! Hvordan holder du brunfargen din så fresh hele året? Tar du solarium eller bruker du noen form for selvbruning? 🙂

    5. Er det andre regler om man drar dit og er under 18år? Har man innetid, må følges av voksen osv.? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg