– Svar på ukens spørsmål –

Hva skjedde med jobben du fikk på en barneskole for en stund siden? Var aldri meningen at jeg skulle jobbe der lenge, var bare at jeg kjedet meg litt desember 2014 etter et par mnd med kun blogg og å bo hjemme. En barneskole i nærheten trengte litt hjelp før jul, så da tenkte jeg rett og slett hvorfor ikke 😉 Men etter jul begynte jeg på Bjørknes, og da var det umulig å ha tid til å jobbe på barneskolen ved siden av bloggen OG være privatist. Skal sies det var sinnsykt koselig da, barn er jo verdens søteste små skapninger ?

Når jeg trykker på “eldre innlegg” går jeg glipp av ca en uke med blogging, hvorfor skjer det? Oi, det var jeg faktisk ikke klar over.. Det skal fikses ASAP!

Ville du vært med på paradise hotel? Tror du at du noengang kommer til å melde deg på? Hvis nei, hvorfor ikke? Altså, folk får gjøre nøyaktig det de vil. Jeg har ingenting i mot de som melder seg på, men det er bare ikke noe jeg kunne gjort. Kameraer som filmer deg 24/7, fylla, drama og hele Norge som følger med.. No thanks 😀

Kan du si hva du synes om sweatshop? Vet dere hva, jeg skulle faktisk være med på sweatshop! Men det passet ikke fordi det var kort varsel og jeg hadde betalt en 2 ukers ferie til Thailand akkurat da de skulle dra til Kambodia. Skal sies at jeg ikke skjønte helt der og da hvor stort det kom til å bli, og hva det egentlig innbar, så jeg angrer egentlig litt i dag på at jeg ikke takket ja. Tenk for en tankevekker og opplevelse det hadde vært å få sett alt det der med egne øyne.. Men ellers synes jeg sweatshop er et helt fantastisk tiltak av aftenposten, for jeg tror veldig få visste hvordan tekstilarbeiderne faktisk har det i blant annet kambodia før de fikk sett sweatshop. Denne seiren kan jeg garantere deg gåsehud og tårer av, og det er så utrolig viktig at dette blir spredt rundt til så mange som mulig. De store kjedene må presses til å gjøre en forandring, for disse arbeiderne lever under forferdelige, umenneskelige og urettferdige forhold. Sweatshop har akkuratt kommet ut med sesong 2, og den kan dere se HER

Hvor mye snuser du om dagen, og når begynte du med det? Jeg snuser ekstremt mye, jeg tror ikke jeg vet om noen som snuser så mye som meg.. Er liksom inn og ut dagen lang, ingen pauser på mer enn maks 5 minutter. Så snuser en boks om dagen dessverre 🙁 Begynte for drøye 3 år siden, og håååper jeg klarer å slutte snart. Hold dere unna snus gutter og jenter, det er dødsdyrt, irriterende å være avhengig av og ikke minst usunt. Har blitt helt ruglette og fått brunaktig farget “kjøtt” i leppa der jeg snuser, og det er sinnsykt ekkelt. Dessuten misfarger det tennene! Blæ.

Hvilken hudsminke bruker du? Jeg bruker enten en foundation fra bobbi brown eller mac, cream contour fra anastasia beverly hills, løst mineralpudder fra mac, enten bahama mamma eller contour kit i pudderform fra anastasia beverly hills som solpudder, og en highlighter fra bobbi brown. Looover å fikse sminkevideo snart, har virkelig forandret både sminkemetode og sminken min generelt siden sist 🙂

Hva er finest av string og hipster? Hipster lett! Hater g-strenger fortiden, finnes jo ikke fint med en trynn tråd i rumpa- haha.

Sammen med exen igjen? Jeg er verken sammen med exen eller noen andre for den saks skyld! Har vært singel i 10 mnd nå og stortrives med det ♥

Har du fylt inn noe mer silikon enn første gangen eller har puppene bare blitt større? Jeg har ikke gjort det nei, og synes ikke puppene mine har blitt større? Hehe 😉

Hvilken strl bruker du i klærne fra missguided? 36 som oftest.

Hvorfor dro Anniken hjem fra LA før deg? Pga sweatshop, var en haug av ting hun måtte gjøre for premieren som var på onsdag ♥

Vi er en klassetur som skal til Oslo i juni, hvor får vi kjøpt god mat til grei pris og hva burde vi gjøre? Så koselig! Av resturanter kan jeg anbefale Fridays, Olivia eller Kverneriet, som alle har god og billig mat 🙂 Ellers anbefaler jeg absolutt å traske litt rundt på Aker brygge, der er det så koselig nå om sommeren. Frognerparken er også veldig fint, og anbefaler Bogstadveien ovenfor Karl johan når det gjelder shopping!

Kan du si noe om hvordan du trener og spiser fortiden? Som dere vet har jeg reist veldig mye den siste tiden, og da har jeg rett og slett bare kost meg. Spist og drukket hva enn jeg har hatt lyst på, og dessverre ikke slengt inn en eneste treningsøkt. Jeg er helt elendig på den fronten når jeg er på ferie, klarer liksom ikke å velge en salat ovenfor pizza når jeg sitter skrubbsulten på restaurant- haha. Men nå er jeg hjemme igjen, og her er jeg heldigvis mye flinkere! Skal prøve så godt jeg kan å spise rent og trene endel de neste ukene, for per dags dato er jeg ikke helt fornøyd med hvordan kroppen ser ut. Heller ikke hvordan jeg føler meg, for jeg er mye sliten og har lite energi og motivasjon. Det eneste som forandrer det er sunt kosthold og trening 🙂

Hva bruker du på leppene fortiden? Varierer, men bruker endel liquid lipsticks fra forskjellige merker blant annet. Bruntoner har blitt en stor favoritt hos meg, som dere kanskje ser! Skal lage et eget leppeinnlegg snart med mine favoritter av lipliners, leppestifter og liquid lipsticks 🙂

Dette var litt svar på ting dere har spurt om i det siste! Nå skal jeg på Elixia med min søte mami, snakkes mer i kveld ♥

15 kommentarer
    1. du gikk jo på en skattesmell, men sier du bruker mye penger på mat og drikke og snuser en boks om dagen? Hvordan får du råd? Mye reising og andre utgifter i tillegg kan jeg tenke meg

    2. Hei Andrea! jeg har vært snusavhengig i 5 år inntil nå nylig, jeg snuste litt over en boks om dagen. jeg har prøvd å slutte flere ganger før men har bare klart et par dager maks.
      Nå har jeg klart å holde meg i 20 dager uten noe problem. det jeg vil anbefale til deg om du ønsker å slutte er å bruke vitaminsnus. tror det heter kickup eller compact energy. Du får kjøpt det på teknikkmagasinet eller på life. Det er ikke nikotin eller tobakk i den og det hjelper utrolig mye når man får det suget etter snus. Man lurer liksom kroppen. så ja, hvis du ønsker å slutte å snuse så er det en fin måte å gjøre det på. Funket veldig bra på meg ihvertfall.
      Håper du får en strålende dag 🙂

    3. Jeg er 25 (snart 26) og har snust i ca 9 år.. Snuser også en hel boks om dagen:/ Rekker nesten ikke ta snusen ut før jeg har satt inn en ny, haha. Så vet åssen det er xD Er kjedelig å være så hekta! Si ifra hvis du skal slutte en dag, så kanskje jeg joiner;)

    4. Hei!
      Har et spørsmål til deg, Andrea! Lurer på om du noen ganger blir lei av håret ditt? Du har jo Alltid, men stor a, den samme sveisen! Er du ikke fan av hestehale eller fletter, eller kler du det ikke? Kan vi se bilder av deg med litt annerledes frisyre? 🙂

    5. Snuser DU?
      Med DE kritthvite tennene?!
      Er det mulig?
      Hvor ofte bleker du tennene?
      Har liksom gitt det opp i og med at jeg snuser, tenkt at det liksom ikke er vits siden snusen uansett sniker seg inn rett etter :O
      Du ser jo ut som du aldri har snust hele ditt liv, kan du forklare meg hva hemmeligheten er?
      Gratulerer med dagen forresten 🙂
      Håper du har hatt en fortreffelig dag 😀

    6. Heia! Har du tips til noen hipster-truser som gjør at du ikke får synlig trusekant? G-streng har blitt en vane for meg den siste tiden fordi jeg føler trusa vises så sinnsykt godt med hipster dersom jeg bruker donergibukser, tights eller bukser som generelt er tettsittende! Har du noen tips?? På forhånd takk :))

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg