Ny middagsfavoritt

God morgen, fininger ♥

Er det noe som virkelig har fanget interessen min det siste året, så er det matlaging. Jeg synes det er SÅ gøy å teste ut nye retter, og ikke minst å servere nydelig mat til meg selv og de jeg er glad i. Mat er jo så godt- hvorfor ikke lære seg å lage så god mat som mulig? 

I dag vil jeg vise dere en stor favoritt her i huset, nemlig tidenes diggeste pastarett. Superenkel og ganske så rask å lage! Smaker helt fantastisk og jeg kan love dere at eventuelle middagsgjester vil bli storfornøyde 😉

Du trenger: 

♥ 1 glass rød pesto

♥ Valgfri pasta

♥ 400 gram karbonadedeig

♥ En pakke bacon

♥ En hel fløtekartong

♥ Parmesan

♥ Basilikum (eller annen urte/annet grønt)

Slik gjør du:

Sett pastaen til koking og stek baconet i stekepanne. Legg baconet på en tallerken, og stek så karbonadedeigen i baconfettet. Når det er ferdig stekt heller du over hele fløten, hele glasset med pesto og drysser over en god mengde parmesan. La alt godgjøre seg ordentlig sammen i panna på middels varme til det blir skikkelig sausette! Smak gjerne til med salt og pepper. Så heller du kjøttet og sausen over pastaen i kjelen og blander godt sammen- voilà, retten er ferdig! Så er det bare å legge bacon og basilikum på tallerken etter at pastaen er lagt på 🙂 Dryss gjerne litt ekstra parmesan over helt til slutt. ​

YUMMYYY ♥ 

Denne retten er minst like god med grønn pesto som rød, så anbefaler å teste ut begge. Kan også uten problem erstatte karbonadedeigen med kylling om ønskelig 🙂 Håper det faller i smak, si gjerne hva dere synes om dere tester ut. Ha en nydelig dag alle sammen!

24 kommentarer

Siste innlegg