DAGENS HANDLEKURV

God mandag dere! Ny uke og nye muligheter, det liker vi ♥

Mange av dere er veldig interesserte i hva jeg spiser, så hvorfor ikke vise dere dagens handlekurv? Jeg er inne i en god periode med trening og kosthold igjen, og vil gjerne dele og motivere dere også! Som dere ser spiser jeg ganske “vanlig” mat, men prøver å holde meg unna fettrike produkter. Ikke fisk og sånt selvfølgelig, det er jo sunt fett, men for eksempel så kjøper jeg heller kalkunpålegg enn salami til å ha på knekkebrød 🙂 Og velger det magreste smøralternativet (visste dere at det er over dobbelt så mye kalorier og fett i bremykt som vita hjertego lett?!). Når det kommer til drikke så drikker jeg hovedsaklig vann, men velger sukkerfrie produkter om jeg vil ha brus/saft eller annet.

Det jeg liker er at det skal så få forandringer til i matveien for å få reslutater, og ikke minst å føle seg bedre. Det er bare å gjøre litt endringer og bli mer obs på hva det du spiser faktisk inneholder! Du kan fortsatt spise like mye, om ikke mer, og gå ned i vekt, så lenge du velger de beste alternativene 🙂 Selv prøver jeg å tenke på mat som kroppens bensin, og du vil vel gi kroppen din den beste bensinen den kan få? Det er helt utrolig hvor mye bedre man føler seg når man får i seg alt man trenger og kroppen trives. Skal vise dere mer av hva jeg spiser fremover, og komme med litt gode tips til både frokost, lunch og middag! ♥ 

Ha en super dag, så snakkes vi snart. Her står både skole og kjøretime på planen 🙂

15 kommentarer
    1. Du vet at lettprodukter absolutt ikke er bra? De har jo erstattet det de har tatt bort med noe, og de stoffene skader nesten mer enn de gjør bra.

    2. Og hvilke lettprodukter i dette innlegget er det du over henviser til? Jeg ser nemlig ingen. Etter hva jeg har fått med meg virker det som Andrea har god kontroll på hva som er bra å få i seg og ikke 😉

    3. Jeg tipper kommenter #2 f.eks. mener lettprodukter som i lettbrus der man erstatter sukker med søtningsstoffer, men f.eks. skummet melk fremfor lettmelk inneholder jo ikke noe farlig som erstatter fettet.. Så det går fint an å kutte ut enkelte ting på en sunn måte.

    4. Som ernæringsstudent er det gledelig å se slike innlegg 🙂 Gode kilder til næringsstoffene, og riktig informasjon i teksten. Inspirerende for leserene dine også.
      Ha en fin dag 🙂

    5. Kunne du laget en Bali guide, med tips og ting man burde styre unna. Skal nemlig til Bali etter jul! Setter pris på svar 😀

    6. Digger slike innlegg! Håper du kan lage noen innlegg som inneholder trening også! Tips til øvelser o.l. 🙂 Stå på! Du er superflink, og du motiverer meg 😀

    7. Anonym kommentar nummer 3 her: Haha, er du seriøs?
      Mager cottage cheese, fettfri yoghurt og sukkerfri saft er ikke lettprodukter altså?

    8. Mager cottagecheese inneholder mer sukker enn original. Det er ikke det naturlige fetter fra feks melkeproteiner-men sukker som gjør at man går opp i vekt! Derfor er mager cottagecheese værre å spise enn original. Les om lavkarbo, og alt fotballfrue har delt om det kostholdet- det står det masse nyttig og lærerikt! Har selv spist lavkarbo i 2 år, og gått ned i vekt og holder meg nå stabilt på en sunn vekt ved å minimere sukker og spise sunt fett. Ikke kjøper jeg lettprodukter, spis ekte meierismør og ost-ikke lettere varianter som inneholder mer sukker 🙂

    9. En smøreost med mindre fett inneholder mer proteiner enn en smøreost med vanlig fettprosent. Kalkun og kylling er rene proteinkilder. Knekkebrød inneholder mye fiber og metter bra. Når det kommer til smør er det lurt å tenke mettet fett og kalorier – minst mulig. Cottage cheese tror jeg er litt hipp som happ. Forskjellen er minimal, dessuten får man kun store begre hvis man kjøper mager. Kanskje det også er en av årsakene til at hun som student handler det? 🙂 Også var det saft og brus…. Litt sukkerfritt i ny og ne skader ingen. Drikker man litervis derimot!!
      Synes dette er en bra handlevogn jeg, og selv om det er fokus på sunt så er det ikke noe hysterisk over det som vises. Godt jobbet og lykke til 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg