Svar på ukens spørsmål

Vet du om noen fine nike sko til hverdags? Synes både air max og air force er superfine 🙂

Fanny er jo god venn med Julie Bergan og Astrid S, hvordan er ditt forhold til de? Julie har jeg vært med et par ganger, og Astrid møtte jeg for første gang på Kygo Life eventet i august. Med andre ord kjenner jeg ingen av de så veldig godt, men synes begge er supersøte og ikke minst veldig flinke artister.

Når kommer videoen av deg ut? Fikk jo nyrebekkenbetennelse den dagen vi skulle spille den inn, og så dro jeg til Bergen, så den må vi få spilt inn neste gang jeg er i Oslo igjen!

Tar du automat eller manuell lappen? Automat. Og det er jeg veldig fornøyd med 🙂

Hvor er morgenkåpen din på snap fra? Missoni ♥

( Jakke HER // Genser HER // Bukse HER // Sko HER )

Hva er silent disco med headset som du har lagt ut på snapchat? Haha- silent disco er det beste ever! Er hver onsdag på et utested i Bergen som heter Vaskeriet. Man får delt ut headset med to forskjellige kanaler, og så er det kun musikk i disse. Med andre ord er egentlig utestedet helt stille, men folk tar helt av, synger med og danser med headset på hodet. Høres helt merkelig ut, men det er virkelig et fantastisk morsomt konsept!

Kan du ha spørsmålsrunde på video snart? Jaaa, det vil jeg gjerne!

Kan du lage en bali-guide? Kan vel alltids det ja, må bare få tilbake maccen min med alle bildene fra reperasjon- haha :'(

Hadde du øvelseskjørt mye før du begynte med kjøretimer? Nei, hadde vel egentlig ikke kjørt så mye.. Så vil si jeg startet ganske fersk. Men helt utrolig hvor fort man lærer, det er så gøy!

Lurte på hvordan det gikk med den jobben i barnehagen? Haha, DET er lenge siden! Var vel ikke akkurat noe for meg, og heller ikke noe jeg hadde tid til. Samme med da jeg jobbet litt på barneskole, begge var vel egentlig bare for å prøve i perioder jeg ikke gikk på skole og synes bare blogg ble litt kjedelig. Koselig var det da, barn er så altfor skjønne! Men skole og blogg er absolutt mer enn nok, hadde aldri hatt tid til en ekstra jobb 🙂 

( Kjole HER // Klokke HER // Veske fra Givenchy )

Hvor er bordet og stolene deres fra? Det vet jeg dessverre ikke, leiligheten var ferdig møblert da vi flyttet inn..

Hva har skjedd med kaninen din Oliver? Han fikk nytt hjem for en good stund siden. Var trist å gi han bort, men hadde ikke mulighet til å ha han siden jeg flyttet hjem for en lang periode og mamma er superallergisk 🙂

Kan du unne deg å skeie ut eller spiser du bare sunn mat? Jeg skeier ofte ut, det skal jeg love dere- haha. Jeg kan ha dager hvor jeg spiser dritt fra morgen til kveld, og det får jeg ikke dårlig samvittighet for. Men samtidig kan jeg også fort gå en hel måned uten å spise noe som helst godteri/chips/sjokolade, og det er faktisk ikke med vilje en gang. Som dere kanskje vet er både sukker, fett og salt ekstremt avhengighetsskapende. Så er du vant til å spise mye av det er det veldig mye vanskeligere å holde seg unna enn hvis kroppen ikke er vant til det, for da vil du faktisk ikke crave det. Husker forrige jul så spiste jeg alt mulig rart av kaker, kjeks, sjokolade, chips osv hver eneste dag i sikkert minst en uke, og når julen var over slet jeg SKIKKELIG med å holde meg unna. Tenkte bokstavlig talt på sjokolade døgnet rundt, nesten som at det var rus liksom, haha. Sykt skummelt at kroppen så fort blir avhengig av det, for som sagt craver jeg normalt ikke slikt i det hele tatt. Heldigvis klarte jeg å komme meg ut av den onde sirkelen og tilbake til normalen igjen da! 

Hvilken vinterjakke tenker du å bruke i år? Jeg skal bruke samme som i fjor, min fiiiine parkas fra Cedrico! Elsker den fortsatt, så blir ingen ny jakke på meg. Ellers bytter jeg også mye på med den deilige Ravn jakken min ♥

Hvilken tannbleking bruker du? Bytter egentlig veldig på, haha! Premium white, smilelab og dentway er mine favoritter. Dentway er uten tvil de beste stripsene! Har skrevet om de flere ganger før 🙂 

( Jakke fra zara, lignende HER // Kjole fra nelly HER )

Hvordan døde Shandie? Skal foreldrene dine få ny hund? Mamma og pappa valgte å avlive henne, rett og slett fordi det er grenser for hvor lenge man skal holde liv i en hund. Dyret kommer først, uansett hvor glad man er i det. Hun var ikke lenger seg selv, var så og si døv, dårlig syn, sluttet å kjenne oss igjen da vi kom hjem, sov døgnet rundt, nektet å gå tur, begynte å gjøre fra seg inne nesten daglig osv.. Bedre å la henne dø på en fredlig måte uten at hun led eller var syk ♥ De har ingen planer om å få seg ny hund nei, tror det holder i massevis for de å være barnevakt for Molly i blant. 

Hvilken rase var Shandie? West Highland White Terrier. Helt fantastiske hunder, og ikke en rase man ofte ser her i Norge 🙂 Shandie hadde verdens nusseligste og vakreste fjes, og ikke minst en nydelig personlighet. Så smart, sjarmerende og lærevillig!

Jeg vurderer sterkt å få meg hund, men usikker på om jeg har nok tid. Har du noen som lufter hunden når du er på skolen feks? Hvordan løser du sånne ting? Å få seg hund er et ekstremt stort ansvar, og noe man virkelig må tenke ekstremt nøye gjennom. Hunden lever mye mulig i 15 år fremover, og det er ditt ansvar at den får det beste livet den kan få. Jeg ville aldri anbefalt noen å få seg en hund helt på egenhånd uten å ha folk rundt seg som kan hjelpe deg når det trengs. Å få en hund er nesten som å få en baby, og du vil miste mye av fritiden din. Om du har vært en lang dag på skole/jobb kan du ikke feks bli med en venninne hjem, du må hjem å lufte hunden. Samme med å sove hos venninner eller andre etter byen/bursdager ++, du må hjem til hunden din som allerede har vært for lenge alene. Du kommer også til å slite med dårlig samvittighet når den er alene hjemme lange dager, og hunden fortjener heller ikke et hjem hvor den er for mye alene. Det er MYE å tenke på! Noe annet jeg vil poengtere er dere som vil skaffe hund med kjæresten. Helt greit det, men da skal du vite at du også har mulighet til å ha den alene om det blir slutt. Uansett hvor lenge dere har vært sammen, hvor forelsket dere er eller hvor bra dere har det nå, så har man ingen garantier for at forholdet vil vare. Så som sagt, vær da 100% sikker på at du har mulighet og tid til å ha hunden på egenhånd også. Og ikke bare tid nå, men tid i 15 år fremover. Å få hund er en ekstremt stor beslutning!

Selv har jeg aldri vært alene med ansvaret for Molly. Madicken har tatt like mye ansvar ovenfor henne fra dag 1, og mamma og pappa stiller også opp 24 timer i døgnet om det skulle trengs. Hele familien min elsker Molly, og egentlig har hun faktisk blitt en “familiehund” istedetfor “min”. Vi bodde jo tross alt hjemme alle sammen i 1 og et halvt år, så da ble jo hele gjengen veldig knyttet til lille bebisen min. Mamma og pappa ville egentlig ikke at jeg skulle ta henne med meg til Bergen en gang siden de har blitt så glade i henne (og egentlig vil ha henne selv), haha ♥ Sånn sett er jeg utrolig heldig! Så jeg har alltid pass eller hjelp når jeg trenger det, derfor går det veldig greit for meg å ha hund. For meg er det å få Molly det beste valget jeg noen sinne har tatt, den største gleden i hverdagen min og den eneste jeg savner på ferie (hahaha woops). I mine øyne er hun barnet mitt, selvom hun “bare” er en hund 🙂

Det var litt spørsmål dere har stilt den siste tiden! De neste dagene kommer jeg til å svare på det dere lurer på i kommentarfeltet ♥

27 kommentarer
    1. Kan du fortelle hvilken shampoo og balsam du bruker? Jeg skal kjøpe nytt og trenger tips! Eller om du kan lage et innlegg om det? 🙂

    2. Hei! Jeg lurer på en del rare spørsmål i forhold til trening og kosthold. 1. Kan du legge ut trenigns programmet ditt? 2. Hva trener du per økt i uken?( sånn overkropp, armer, rygg, bein etc) 3. Hva gjør du med håret etter at du har trent? Jeg trener 4 ganger i uken selv, og får alltid fett hår etter trening, men jeg ønsker ikke å dusje håret hver eneste dag. 5. Hva og hvordan motiveres du når det kommer til kosthold? Og hva spiser du når du får lyst på sukker?
      Jeg spurte om disse spørsmålene tidligere, og da svarte du at du skulle ta de med i ukens spørsmål, du hadde sikkert bare glemt det. Beklager maset, hehe! 🙂

    3. Så utrolig viktig det du skriver om det å skaffe seg hung. Jeg bor selv alene og har en “valp” på 8 mnd. Jeg angrer ikke en dag på at jeg skaffet meg hund, for han er babyen min og jeg savner han enormt mye når han ikke er hjemme hos meg og det er den største gleden når jeg kommer hjem fra jobb 😀
      MEN, jeg hadde aldri klart dette uten hjelp av min mor! Det er et enormt stort ansvar og mye mere arbeid enn hva jeg hadde forestilt meg! Man kan ikke komme hjem fra jobb å legge seg på sofaen å slappa av i en times tid. Eller om man blir syk og ligger på sofaen med feber så må fortsatt hunen får tur!
      Men jeg angrer ikke en dag 😀 <3

    4. Anette: Ja sant, det er helt utrolig mye jobb, mye mer enn man kan se for seg! Er jo ikke bare at man må gå tur flere ganger om dagen heller, må jo også leke med hunden og gi den masse oppmerksomhet :)) Godt du er glad for valget ditt, og ikke minst at moren din hjelper til <3 Hunder er det beste som finnes!

    5. Emma:

      1: Følger ikke noe treningsprogram, men kan legge ut forskjellige øvelser og ting jeg gjør på trening.

      2: Har ikke noe spesielt opplegg, men hvis jeg trener styrke pleier jeg å dele inn i overkropp en dag og ben + rumpe neste gang. Vil si jeg trener kondisjon og styrke ca 50-50.

      3: Vasker ikke håret hver dag, jeg bruker heller tørrshampoen fra Batiste som er verdens beste <3 Den får du kjøpt på Vita!

      4: Synes kostholdet er lett å holde så lenge jeg trener, hadde liksom aldri villet kjøpe meg en chips-pose på vei hjem etter en hard treningsøkt. Om jeg får lyst på noe søtt synes jeg Pepsi max eller zero saft med isbiter kan hjelpe, druer, tyggis/drops og lignende. Ellers har jeg typ lagd meg havregrøt flere ganger om jeg har cravings, for det blir man så mett av at noe annet ikke vil friste lenger etterpå- haha! 🙂

    6. Jeg mener virkelig ikke noe negativt med dette spørsmålet, men jeg bare lurer på om du synes det er flaut å skrive at ting er sponset/i sammarbeid med noen? Jeg synes ofte det virker som du prøver å “gjemme” det med å ta bitteliten tekst eller å putte det inn midt i et innlegg sånn at det kan bli vanskelig å få med seg. Dette gjelder for så vidt de fleste bloggerne, og jeg mener det ikke som et angrep mot deg.

    7. Kan du skrive et innlegg om Bergen? Jeg og en venninne vurderer å flytte dit til høsten for å studere, og lurer på ditt inntrykk av Bergen og om det er lett å bli kjent med folk der og sånn. :-))

    8. Så trist å lese om Shandie, hunder (og andre dyr) blir virkelig en del av familien! Da er det jo veldig trist at de ikke lever like lenge som oss..
      Elsker forresten toppen og bh-en på det første bildet! 🙂

    9. Hva gjør du hvis det skjer noe da? Med venninen din for eksempel og du får ikke hjulpet fordi hun har en manuell bil – og den kan ikke du kjøre

    10. Hvor i Bergen har du flyttet? Og har dere kjøpt eller leier dere? 🙂
      Håper ulen din er strålende ❤️ Klem

    11. Kan Du skrive litt om hvordan og hva du trener? Trenger inspirasjon, har låst meg til samme øvelser alt for lenge! Stor klem og god helg <3

    12. Jeg skal begynne å studere neste år og vurderer å dra til Begen! Kunne du anbefalt det? Kan du skrive litt om miljøet i Bergen og hvordan utelivet er der osv.? 🙂

    13. Hei,
      jeg må be dere om å sende om dette, til en overordnet.
      For denne ‘rettslig karakter-kvemiga’ deres, høres ut, som noe vage greier, synes jeg.
      Så dette kjøper jeg ikke, for å si det sånn.
      Jeg har også mange andre klager hos dere, på Nordea osv., som dere ikke har behandlet.
      Skjerpings!

    14. Hva skjer med blogginga for tiden? Føler det går så sykt opp og ned, den ene dagen er du fokusert som bare det og neste så går det nærmere en uke før du blogger. Forstår hvis du har dårlige perioder men tror folk hadde hatt mer forståelse om du skrev et ærlig innlegg i blant enn bare de overfladiske fasadeinnleggene når du har vært borte en stund… Det er den type blogging som gjorde meg interessert i bloggen din in the first place liksom, og som gjør deg interessant, og ikke det perfekte livet det virker som du ellers har… Ellers stå på, lever ennå i håpet om et skikkelig comeback 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg