For mye på en gang

Hei babes ♥

Nå var det plutselig en liten stund siden sist igjen.. For å være helt ærlig er det altfor mye som skjer i livet mitt nå og jeg blir helt stressa. Er egentlig ikke en person som stresser, pleier å være flink til å holde hodet kaldt og puste dypt, men nå har alt bare tatt litt overhånd. Klarer ikke helt å vite hva jeg skal prioritere av alt jeg “må gjøre”.. Holder jo på med lappen nå og har kjørt hver eneste dag i to uker, men så har jeg eksamen om litt over en uke, så da føler jeg ikke at jeg kan prioritere lappen men alikevel presterer jeg i å si ja til både kjøretimer og obligatoriske ting (som glattkjøring i morgen). Eksamen gjør meg gal, for jeg har altfor mye jeg skal gjennom og mye av pensumet i naturfag er skikkelig vanskelig. Ikke noe man bare kan lese en gang og huske/forstå.. Derfor sitter jeg på skolen i timesvis hver dag, men så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke oppdaterer her.

Generelt henger jeg langt bak med bloggen nå og alt som har med den å gjøre, blant annet må jeg få fikset meg en ny regnskapsfører her i Bergen asap… Utenom det er det personlige ting som preger meg og tar mye av energien min. Fortalte dere jo at jeg gikk gjennom noe utrolig vanskelig for ikke så lenge siden, og det sitter fortsatt igjen selvom det går mye bedre nå. Tiden leger jo alle sår, men sårene leges dessverre ikke med en gang. Ofte skulle jeg ønske jeg klarte å stenge ute alle følelsene mine, da hadde livet vært så mye lettere.. Men følelser kan rett og slett ikke styres, uansett hvor mye du vil. Hjertet vinner over hjernen.

Dette ble tidenes deppe-innlegg, i alle fall til å være min blogg! Og bildene kunne vel ikke vært mer “bloggete”, haha. Selvutløser på badet i mørketiden <33 Nei dere, ting ordner seg alltid uansett. Livet går i bølger, og noen perioder er mer stressende og kjipe enn andre. Sånn er det bare! Livet er ikke alltid en dans på roser og motgang gjør oss uansett bare sterkere. Satser på at alt blir bedre når jeg kommer hjem til Oslo i desember, og får masse kvalitetstid med både familie og venner. Er bare litt mye akkurat nå, men alt ordner seg! ♥ 

19 kommentarer
    1. Noen ganger må bloggen nedprioriteres, og det går helt fint! Husker hvor tøft det var med alt det på en gang, håper du har det bra <3

    2. Hmm, bare ett lite tips, men kanskje du ikke burde dra på ferier midt i skoletiden? Og til Oslo annenhver helg (virker det som)? Og kanskje bruke mindre tid og energi på å shoppe/fikse utseende og festing? Har mange venninner som studerer og trodde at man fikk tid til alt dette samme man gjorde når man bare jobbet/hadde friår som om man studerer. De tok desverre veldig feil og mange av dem strøk og måtte betale masse penger for utdanning som er omtrent gratis. Du burde sette deg ned å skrive en liste over hva som burde bli prioritert først. Hvis reise, shopping, festing og slike ting kommer først så er du kanskje ikke klar for å fullføre skolen enda? Det å studere er ikke en dans på roser som alle bildene på reklamene til BI, Bjørknes og Sonans prøver å fremstille, det kreves faktisk arbeid og villighet. Det er lov til å bli stressa og jeg skjønner at det å ta lappen er vanskelig når man studerer med tanke på tid og slikt, men for meg virker det som du har havnet oppi denne situasjonen selv med for eksempel å dra på ferie i 10 dager halvveis rundt jorda midt i skoletiden.

    3. Helt greit at du ikke blogger så ofte 🙂
      Men når du gjør det, kan du plis ikke bare blogge om hvorfor du aldri blogger

    4. Synd å høre at du sliter med de følelsene! Jeg kan tenke meg hvordan det er, og jeg håpe du husker å ta vare på deg selv midt opp i alt dette stresset.
      Hadde jeg vært deg hadde jeg tatt pause fra kjøretimer før eksamen.
      DU klarer dette Andrea<3

    5. Årh, feel you… Bor i Bergen selv og har akkurat startet på medisin. Leiligheten min er bombet, jeg klarer ikke skrive hovedoppgaven min i ExPhil (tror jeg kommer til å stryke), har ikke begynt å lese til eksamen (som nærmerer seg veldig), har SYKT kjærlighetssorg, lever på sjokolade og på toppen av det hele har jeg skaffet meg jobb på et sykehjem………. hahahah, livet suger så heftig noen ganger! Lykke til, Andrea! Det ordner seg alltid til slutt (håper jeg i alle fall)

    6. Hei!
      NATURFAG, are you KIDDING me nå?
      Det er en muntlig eksamen, og pensum er så lite atte hjelp!
      Jeg er 21 år og jobber allerede etter studiene mine. Jeg husker når jeg gikk på vgs. Jeg ble trukket opp til naturfag muntlig i vg1, og jeg var overlykkelig! Jeg tok boken, skrev sammendrag til hele pensum på 3 timer, som var maks 15 sider langt, og glanset inn sekseren.
      Seriously, enten har du ekstremt dårlig studieteknikk, eller så kan du bare legge å studere på hylla altså.
      Naturfag vg1 er et lite lollefag, mindre enn naturfag i åttende omtrent i omfang. Kapitlene er megakorte og alt du skal kunne står i kompetansemålene. Så bare ramser du opp og babler om det, og smiler pent, så skårer du høyt.
      Give me a break nå altså.

    7. Sier meg enig med de over her. Flaut at du fortsatt holder på med VGS (og lappen..) og i tillegg klager over at dette er hardt mens andre på din alder er på bachelor og har 6 eksamener på rappen. Cry me a river..

    8. Jeg synes dere som sier at det ting er så flaut skal å ta å jekke dere ned to hakk. Tenk på de som sitter uten billappen fordi de ikke har råd, er ikke alle som har en familie som betaler eller har klart å tjene inn pengene til det. Det er DYRT. I tillegg hvis noen personer ikke prioriterer lappen, hva er så galt med det? Synes det er kjempebra at du har kommet i gang jeg, Andrea! Og i forhold til det pensumet som er i naturfag på Sonans, det er ikke så lett som dere over skal ha det til. Har tatt det selv for ikke lenge siden. Men noen sliter med ting andre synes er lett, sånn er det bare. Og bare tenk at hele dette pensumet læres på 12 uker. Skjerp dere. Stå på Andrea 🙂

    9. Andrea! Ikke ta til deg de kommentarene over her 🙂 Jeg tar også opp fag nå, og er ett år eldre enn deg. Det må være fryktelig kjedelig å se så firkantet på livet, som noen av de lenger oppe her gjør. De trenger nok mer livserfaring, for å bli mer modne. (eeller så fortsetter de livet sitt med å se ned på alle andre som ikke gjør som dem) Fins uansett utallige grunner til at man ikke går igjennom livet akkurat som alle andre, og i dette tilfellet ikke tar videregående AKKURAT samtidig som “alle” andre.
      Husk at DU betyr noe for veldig, veldig mange! Du har har fått til utrolig mye, både med bloggen,- men også helt sikkert på andre områder vi som ikke kjenner deg (ja sjokk, vi kjenner ikke Andrea bare fordi vi leser bloggen hennes) vet om!
      Klarte bare ikke å gå videre når jeg så hvor ekle noen kan være mot deg her, for jeg vet selv hvor mye det kan ødelegge for selvtilliten.
      Jeg heier på deg! <3

    10. Tenk at noen faktisk bruker tiden sin på å skrive sånne kommentarer, KUN for å få andre til å føle seg dårlig. Jeg er drittlei av måten utrolig mange nordmenn oppfører seg på, som om det er en del av kulturen å rakke ned på andre. Er du LITT utenfor A4-malen de har fått indoktrinert siden de ble født får man slengt etter seg skikkelig _slemme_ kommentarer. Hvorfor får noen mennesker noe ut av å legge fra seg en sånn drit på nettet for og så fortsette dagen? HVA er poenget? Det kan jo ikke være en annen forklaring enn at mange er på nippet til å være ond og koser seg med å kritisere andre. ALT er liksom en jævla konkurranse hele forbanna tiden. På tide at folk roer seg, mind their own business og innser at virkeligheten er vidt forskjellig for andre enn den er for akkurat dem. Omg.

    11. Hei!
      NATURFAG, are you KIDDING me nå?
      Det er en muntlig eksamen, og pensum er så lite atte hjelp!
      Jeg er 21 år og jobber allerede etter studiene mine. Jeg husker når jeg gikk på vgs. Jeg ble trukket opp til naturfag muntlig i vg1, og jeg var overlykkelig! Jeg tok boken, skrev sammendrag til hele pensum på 3 timer, som var maks 15 sider langt, og glanset inn sekseren.
      Seriously, enten har du ekstremt dårlig studieteknikk, eller så kan du bare legge å studere på hylla altså.
      Naturfag vg1 er et lite lollefag, mindre enn naturfag i åttende omtrent i omfang. Kapitlene er megakorte og alt du skal kunne står i kompetansemålene. Så bare ramser du opp og babler om det, og smiler pent, så skårer du høyt.
      Give me a break nå altså.
      —————————-
      Okei hvem er denne fitten som skrev dette snikskrytende, kvalmende pisset? Skjønner ikke hvordan en så “ekstremt smart og skoleflink” person ville valgt å henge på blogger og skrive drit om uskyldige personer som ikke har gjort dem noe. Blir litt flau over hvor mange teite grå mus-nerder Norge har å tilby. Håper for denne personens skyld at dette kommer av dype problemer, og at vedkommende ikke kun er en idiot av natur 🙂
      Synes du er flink, Andrea 🙂 Er i samme båt med fagene!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg