DRINK YOUR GREENS

God kveld, søtiser 

Etter at jeg la ut min grønne smoothie på snapchat virket det som at mange av dere var interesserte i å høre litt om den! Må innrømme at jeg ikke er den flinkeste til å få i meg nok grønnsaker under dagens forskjellige måltider, og kan tenke meg at flere av dere sikkert kan kjenne dere igjen der. Jeg synes ikke grønnsaker er superspennende å spise sånn generelt, så derfor… Drikker jeg dem heller! Da kan du få i deg ganske så gode og store mengder med grønnsaker på 1-2-3, og selv synes jeg denne måten er helt genial. Å drikke en grønn smoothie til frokost er virkelig en helt fantastisk start på dagen, og du vil føle deg skikkelig bra og kvikk. Kroppen hopper vel nærmest av glede, for her har dere “bensinen” kroppen virkelig vil ha. Før pleide jeg å juice grønnsaker, men nå lager jeg heller green smoothies slik at ikke så mye blir kastet vekk. Ligger jo masse næringsstoffer og fiber i skall osv. Tenk selv hvor mye væske man kan presse ut av grønnkål liksom- haha! Så personlig føler jeg at å ta grønnsakene i en blender er den beste måten 😉

Dette brukte jeg i min smoothie! Grønnkål (noe av det sunneste du finner), spinat, brokkoli, sitronsaft, avocado, redikker, ingefær, squash og cherrytomater. Mikser alt i blenderen sammen med 1-2 dl eplejuice, og så er det finitó. Ta gjerne også litt isbiter i for en freshere opplevelse 🙂

Denne blenderen kjøpte jeg på Elkjøp, og den kan virkelig anbefales på det sterkeste! Juiceren min er også der i fra 🙂

Smaker faktisk ganske så greit! Naturligvis ikke tidenes diggeste smoothie, men uten tvil drikkbar. Jeg lager det jo ikke akkurat for at det skal nytes uansett, men heller for at kroppen min skal få i seg masse bra. Her har vi i alle fall uten tvil en skikkelig sunnhetsbombe! Try it out  

17 kommentarer

Siste innlegg