FUN FACTS ABOUT ME

♥ Når jeg ser på tv/serier/filmer kan jeg bli rørt av den minste lille ting, og det kommer fort en tåre eller ti. Feks da grisen ble slaktet på farmen kjendis og Vendela var så lei seg gråt jeg masse, HAHA. Men når det kommer til “real life” så gråter jeg aldri. Jeg gråter sikkert maks en gang i året, og egentlig det eneste som kan få meg til å gråte er en gutt. Trist nok men sant, haha. Heldigvis er jeg forever alone nå, så da slipper jeg i alle fall unna grining enn så lenge ;))

♥ Jeg må holde meg unna bremykt etter at jeg ble litt for glad i det. Bremykt er helt seriøst avhengighetsskapende, og laget jeg trengte ble bare tjukkere og tjukkere. Det blir liksom aldri nok, jo mer jo bedre. Vi snakker et kvalmende tjukt lag for mennesker med normal smørbruk, haha. Og sunt kan vi vel alle si oss enige i at det ikke er. Så nå som jeg skal skjerpe meg litt har jeg dessverre gått over til vita <‘3 Unner meg et ordentlig tjukt lag med bremykt i helger da, det skal sies!

♥ Nå er jeg inne i en periode hvor jeg er avhengig av nesespray. Haha, wææ! Har vært det et par ganger før, og det er helt seriøst nesten klin umulig å bryte ut av mønsteret. For problemet er jo at du blir kronisk tett av å ta nesespray for mye, så det eneste du kan gjøre for å slutte med det er å faktisk orke å gå rundt uten å få puste med nesa. Og hvor ubehagelig er vel ikke det? Spesielt når man skal sove. Får manne opp viljestyrken litt, enkelt og greit! 

♥ Jeg våkner ikke av alarmene mine. Haha- bokstavlig talt! Jeg er den irriterende personen som har på alarm hvert 2 minutt i en time, og registrerer kanskje den første alarmen etter en 40 minutters slumring i søvne. Klarer ikke forstå de som har på én alarm og bare hopper rett opp av sengen klare for en ny dag, det er jo umenneskelig. PLIS gi meg hemmeligheten!

♥ Jeg spiser ikke lam eller kalv. Wierd liten fact, hehe. Har vært sånn så lenge jeg kan huske, og hvorfor er vanskelig å si. For meg føles det som å spise søte små barn (brutalt sagt, I know). Alt annet er ok, men akkurat disse to typene av kjøtt nekter jeg å spise eller kjøpe. Når vi først er inne på snakk om kjøtt så vil jeg faktisk teste ut å være pescetarianer en stund, kanskje det kunne vært kult å blogget om? Prøver generelt sett å spise så lite kjøtt som mulig, men vil gjerne kutte ut alt av svin, storfé og kylling for i alle fall en liten periode og se om det kan være noe for meg. Fisk og skalldyr er jo faktisk veldig godt, så tror egentlig jeg kunne klart meg fint på det 🙂 Har hatt lyst til å teste ut dette lenge, så kanskje mars kan bli måneden? Rop ut om fler vil bli med!

♥ Jeg har alltid gjort ting på min måte og ofte ikke hørt på hva mamma og pappa har rådet meg til. Det startet som liten hvor foreldrene mine sa at jeg IKKE måtte ta på strykehjernet som var varmt, og da måtte selvfølgelig lille Andrea prøve å ta på strykejernet. Det skjedde sikkert 10 ganger, haha! Jeg er en person som må prøve, feile og lære. Og jeg er sta- vil jeg noe nok så gjør jeg det. Dette er sikkert både negativt og positivt, men jeg føler det har lært meg mye opp i gjennom årene. Har absolutt gått på et par smeller, men det har likevel gitt meg mye livserfaring som jeg er glad for i dag. 

♥ Jeg er en superparanoid person. Dette har jeg kanskje fortalt før? Det er faktisk noe jeg sliter veldig med, og som plager meg mye i hverdagen. Jeg tør feks egentlig ikke å ta taxi alene, fordi jeg er redd for at noe skal skje meg. Gjør det en gang i blant hvis det er krise, men da tekster jeg familien og forteller at jeg er i taxi, hva referansenummeret osv er- sånn i tilfelle noe skulle skje. Så paranoid! Er også superredd for å gå alene i mørket, og innbiller meg at typ alle biler som kjører forbi skal drepe meg/voldta meg/kidnappe meg. For å ikke snakke om hvis det plutselig går en mann bak meg og det er ingen andre biler eller mennesker i syne- haha. Da tar jeg opp mobilen og ringer en av mine nærmeste for å ha de på tråden i tilfelle noe skulle skje. Jeg vet det sikkert høres helt latterlig ut, men det er faktisk skikkelig slitsomt å ha det sånn her. Tror det kommer av ekle opplevelser jeg har hatt alene på vei hjem i fortiden, dessverre har jeg hatt mer uflaks enn de fleste når det kommer til det punktet der. Synes det er fryktelig synd at mange jenter i dagens samfunn skal være redde for å bevege seg rundt alene på kveldstid..

Håper dere likte innelgget! Nå er jeg i bilen på vei til hytta for en skikkelig avslappende familehelg. Lade batteriene før jeg reiser avgårde nok en gang- passer meg perfekt  God helg, fininger 🙂

34 kommentarer
    1. Åh vi er såå to om å være paranoid. 🙁 Tenker alltid at det verste skal skje!
      Om jeg typ skal på butikken kl 22:00 og ser en tom varebil – så går jeg gjerne rundt varebilen og helt på andre siden av veien bare for å være forsikret om at ingen sitter klar i bilen for å kidnappe meg! hahaha er jo helt latterlig å skrive, men gud så ekkelt!!!

    2. kan relatere sinnsykt til det siste punktet! livredd av å gå rundt alene i mørket. de gangene jeg er på vei hjem og er ca 20 meter unna døren springer jeg bokstavelig talt så fort jeg kan for å komme meg inn før noen kan se meg hvis jeg feks hører at det kommer en bil eller ser skyggen av et menneske haha. helt jævlig følelse.

    3. ååå jeg er også paranoid! Men ikke når jeg er ute egentlig, kan fint ta taxi alene 🙂 Men jeg er syyykt husredd!! 🙁 Med en gang moren min er bortreist/jobb etc, eller søsknene mine ikke er hjemme så kan jeg sitte oppe hele natta fordi jeg er “SIKKER” på at jeg hører noen gå nede i stua.. Sykt redd for innbrudd, og at “innbruddstyvene” skal merke at “noen er hjemme”, sånn at de gjør noe med meg fordi de trodde de var alene der.. Prøver alltid å roe meg med med at “hvis noe faktisk skjer så hører garantert naboene meg fordi det er så lytt her!” Men der og da hjelper det jo egentlig ikke, fordi jeg stivner serr av en pitte liten knirkelyd.. Haha:(
      Har jo aldri opplevd innbrudd, så er jo virkelig ikke noen grunn til at jeg er så redd for det! Sikkert sammenheng med at jeg ser så sykt mange ekle serier for tiden! haha..
      Elsker forresten innlegg som det her! Fortsett med det!! 😀

    4. haha morsomt innlegg, mye jeg ikke visste! og du er ikke alene om det med å være paranoid altså, føler alltid at biler kjører sakte “bak meg” for å kidnappe meg. Til og med å gå inn i en tom narvesen på kvelden med en mannlig ansatt er skummelt, for da er jeg redd noe skal skje meg. Ekkelt å hele tiden tenke sånn! Har hatt noen ekle opplevelser før jeg og, så sikkert derfor:/

    5. Kan 100% relatere til det siste punktet ditt + Emma sin kommentar!! Jeg har faktisk opplevd et innbrudd mens jeg sov en gang da, og det gjorde ikke akkurat saken bedre hahahh…. Desverre for meg så jobber pappa offshore, mamma jobber på natt OG broren min har flyttet ut – så jeg sover med andre ord ofte alene hjemme og jeg HATER det😍😍😍

    6. Hei! Anbefaler deg å prøve å kutte ut kjøtt! Jeg gikk selv over til helt plantebassert kost etter nyttår og syns egentlig det har vært skikkelig deilig! Uten den “store hovedretten” spiser man da mer grønnsaker og da føler man seg jo automatisk mye bedre, både inne- og utvendig 🙂 Jeg har fått renere hud, mer energi og mistet et par kilo – uten å prøve en gang! I tillegg til alle disse fordelene er jo kronen på verket at du ikke bare gjør deg selv godt, men også miljø og dyr. Håper du tørr å prøve det i en måned, hadde vært spennende å lese! 🙂 Heia!

    7. Jeg er pescaner vert i over et halvt år !! går dupert selv om samboer spiser kjøtt og jeg må lage middagen hans og så ender jeg me og lage to middager noenganger eller ekstra til han bare med kjøtt 🙂 savner ikke kjøtt . Spiste ribbe på julaften og hadde da ikke spist kjøtt på mange mnd . Var ikke så god den ribba sån egentlig 🙂 så etter da har jeg vert helt kjøtt fri 🙂

    8. Åå, nå ble jeg glad Andrea! Jeg har selv vært vegetarianer i 5 år og bestemte meg til nyttår at jeg var klar for å ta steget enda lengre og bli veganer. Kroppen min har aldri før hatt det så bra! Og ikke nok med det – tenk på den forskjellen jeg som enkeltperson gjør både for dyrene OG miljøet i tillegg. Jeg synes virkelig du skal prøve en periode uten kjøtt og pesceterianer er en fin måte å begynne på. Samfunnet legger heldigvis mer og mer tilrette for vegetariske og veganske alternativer og du kommer til å få smakt såå mye god mat ettersom du “må” prøve ut litt nye ting. Om du trenger motivasjon eller inspirasjon så kan du finne alt du måtte lure på av spørsmål, oppskrifter osv i “veggispreik” på Facebook, samtidig som du også kan sjekke ut disse bloggene: greenbonanza.com, vegetarbloggen.no, veganmisjonen.com! Hold oss oppdatert på hvordan det går, så gleder hvertfall jeg meg til å lese mer 🙂

    9. Hva er greia med all reisingen? Å “smøre” det inn? Ser ikke ut til å være noe mål og mening med reisene, eller er det?…Er det bare fordi du KAN du reiser, pga alle “klikkene” folk gir? Det skulle jeg gjerne hatt svar på. Noen unge som ser på deg som forbilde blir jo bare kjempelei seg over ikke å kunne reise og kose seg i sus og dus hele tiden de også…Men dette er bare et spørsmål, enhver gjør jo som de vil

    10. Smør er noe av det sunneste fettet du kan få i deg som et menneske som lever i Norden. Det er ikke det du legger på deg for, herregud.

    11. Hadde kommentaren 9.2.17 kl 21:20 for 2 innlegg siden og har et svar til hva du skrev da: Jeg vil si at du reklamerer for restylane når du svarer på spørsmålet: “Gjør det vondt å ta restylane?” og så skriver du: “Ja, det gjør litt vondt. Men det er definitivt verdt det!” i innlegget “Spørsmål og svar om restylane” publisert 8.11.14 🙂

    12. det er ikke rart man er paranoid når det er så mange syke mennesker der ute og ting som skjer hele tiden! Synes selv det er super slitsomt å være redd for å bevege meg ut døren alene etter det er mørkt, men er jo bra og være på vakt også om noe skulle skje ^^

    13. anbefaler deg å dra til legen angående det å være avhengig av nesespray. Jeg dro dit og fikk en nesespray på resept. Den blir Blandt annet brukt mot allergi ol. Jeg brukte den bare i noen dager før jeg ble helt fin igjen

    14. Haha, jeg er en av de som klarer å bare stå opp når første alarm ringer. Er dessverre ikke noen annen hemmelighet enn at jeg er vant til det, og at jeg ikke tenker så mye over det. Vil jo alltid ligge 5 min (eventuelt 2 t ) lenger haha. Men vet at det ikke hjelper å ligge 5-10 min ekstra, blir ofte bare trøttere av det. Så prøver å ikke ligge og tenke over at jeg vil sove mer, og i stedet bare stå opp. Hvis jeg ikke har bestemt meg for å sprette opp og venter litt, så ender jeg også opp med å sovne igjen. Er jo veldig fristende å bli liggende 😀 Hjelper også at jeg har verdens minste blære og drikker en del vann på kvelden, så må nesten alltid stå opp fordi jeg må på do. Og kanskje du burde skifte alarmtone om du ikke våkner av den? Evnt. volum

    15. Jeg spiser faktisk ikke lam eller kalv heller (eller kylling) siden de er så søte. Skal også teste ut å være pescetarianer ! 😀

    16. Tips for å bli kvitt nesespray avhengigheten: begynn å kun spraye i det ene neseboret i noen dager (så du får puste gjennom det) og la det andre være tett, og etter noen dager vil det begynne å åpne seg av seg selv i det du ikke sprayer. Så når det er blitt åpnet, dropper du sprayen og puster kun gjennom det andre neseboret. Funker ihvertfall bra på meg 😀

    17. Åh! Jeg må tipse deg om en nesespray som funker! Jeg var for litt siden avhengig av det etter at jeg hadde vært forskjølet en lang periode. Så anbefalte ei på apoteket en nesespray med aloe vera som ikke gjør noe skade. Den funka! Etter noen dager var jeg fin igjen. Hun sa også at det kunne være lurt å spraye et spray om morgen og kveld til hverdags hvis jeg følte jeg trengte det. Så hender jeg gjør det. Funker sikkelig bra! Måtte bare tipse. Den heter Nazamér aloe vera.
      Urolig nydelig stedet dere skal bo btw😍

    18. Jeg trodde jeg var den eneste som var obsessed etter bremykt, haha. Det er godt å høre at det finnes flere. Heldigvis studerer jeg i utlandet og har ikke tilgang på det her. For der er som du sier, vanskelig å begrense seg. Bremykt forever 😂😍

    19. Hemmeligheten med å stå opp på en alarm er at man vet at det ikke er flere alarmer som kommer til å ringe, så man blir strengt talt nødt å stå opp på den ene. Vanskelig til å begynne med, men kroppen skjønner det etterhvert! Har man på flere alarmer vet man at man kan slumre

    20. Gikk gjennom skogen klokken to på natta – ca 2 km. Har hatt innbruddstyv på besøk. Er vel aldri redd 🙂 Hilsen jente 22.

    21. Kjenner meg igjen i flere av de punktene du tok opp.
      Jeg er veldig paranoid selv og er redd for akkurat de samme tingene som deg. Det har blitt så ille de siste årene at det har utviklet seg til angst. Veldig få forstår hvor redd jeg faktisk blir, og det er slitsomt.
      Håper uansett at du har en fin dag i dag og at du storkoser deg i LA.
      Klem ❤

    22. Ikke for å gi deg mer paranoia enn du hadde, jeg var akkurat som deg før…
      Men så ble jeg da voldtatt hjemme hos en god kompis jeg hadde kjent lenge mens familien satt i stuen og hørte alt sammen (uten å gjøre noe). Og forresten, jeg gikk i joggedress, var edru og uten sminke…….
      Hjelper ikke å gardere seg mot alt her i verden:)

    23. Har du lyst å fortelle om opplevelser du har hatt når du har gått hjem alene på kveldstid?
      Likte innlegget kjempegodt <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg