HVOR ER JEEEG?!

Processed with VSCO with a7 preset Processed with VSCO with kk1 preset Processed with VSCO with a5 preset

 Processed with VSCO with a5 preset

…. i Amsterdam!! ♥

Jepp- i går dro jeg, Anna og Benny til Amster. Turen ble bestilt for en god stund siden, og grunnen til at vi er her er fordi Drake skal ha konsert i kveld. Da vi booket reisen visste jeg riktignok ikke at jeg skulle bli syk, men siden alt uansett var betalt og vi bare skulle være her i to dager så dro jeg uansett. Hvor lurt det var av meg vet jeg ikke, for jeg er dessverre i ganske dårlig form. De andre er nå ute å styrer rundt, i mens jeg ligger inne på hotellrommet. Vil slappe av nå på dagen slik at jeg forhåpentligvis blir i bedre form til i kveld, for da er det jo konsert og alt. Det vil jeg virkelig ikke gå glipp av, for konserten er jo så og si hele grunnen til at vi er her. Men ja, surt å være i dårlig form når man er på tur. Er ikke så kult å måtte være den “kjipe syke” personen, men klarer naturligvis ikke å være så sprudlende, gira og glad som jeg ellers ville vært. 

Vel vel, nå tror jeg at jeg skal prøve å sove litt om jeg klarer det. Vi snakkes mer senere dere, krysser fingrene for at jeg føler meg litt bedre snart 🙂

32 kommentarer
    1. Dersom du får et slag i magen under konserten kan du risikere at leveren eller milten sprekker (eller f. eks. brå bremser i bil med setebelte på). Som du sikkert er blitt informert om av lege, dersom du er testet, så skal fysisk aktivitet avstås ved kyssesyke.

    2. vil bare tipse om et sykt kult museum dere burde ta turen innom mens dere er i Amsterdam, som heter house of BOLS! Det er ett drink-museum, som heeelt klart er verdt å ta en tur innom! Det er ikke så stort så er en morsom aktivitet å gjøre før middag for eksempel, eller som et lite vors siden de har en dødskul bar i overetasjen:) det ligger rett ved Rijksmuseum. Var ikke noe særlig kø når vi var der men man kan alltids bestille billetter på forhånd på nettet så kommer man rett inn.
      Ellers er også NEMO sience center utrooooolig gøy hvis man vil få ut sitt indre barn, men det er en god del folk der da.. minner om teknisk museum bare veldig mye bedre Hehe. Her kan man også forhåndsbestille på nett!
      Kos dere masse, er MEGA sjalu! Amster er virkelig fantastisk 😍

    3. Har du og Aleksander fra paradise en greie ? 😀 fikk med meg at han var hos deg på lørdag så hva tenke du om at han og martine lunde?

    4. Hadde kyssesyken for noen år siden, forferdelige greier 😩 Er en del ting man må passe på som legen ikke alltid forteller om med mindre man spør. Blant annet at man ikke kan være i mye aktivitet og at man ikke kan drikke alkohol. Spør legen din om råd slik at du slipper at sykdommen henger i for lenge 😊
      Kos deg i Amsterdam!

    5. Å, så gøy!! Jeg elsker virkelig den byen der 🙂 Håper formen din er bedre, og at du får kost deg masse mens du er på tur <3 God bedring, snuppa!

    6. Det som er farlig med kyssesyken er at milten kan sprekke. Jeg gikk tydeligvis over en lengre periode med kyssesyken før legen endelig fant ut av det (da symptomene mine var svært annerledes enn standarden) så da jeg gikk på butikken (en tur på ti minutter) falt jeg om og måtte tilbringe fem døgn på sykehus grunnet for mye “aktivitet” og milten min hadde fått severe skader. Jeg trodde jeg hadde influensa, formen var elendig så jeg hadde ikke engang vært aktiv. Jeg hadde bare gått, til og fra skolen, og i dette tilfellet; butikken.
      Jeg håper du var svært forsiktig under konserten og slapper av videre. Kyssesyken er ikke noe å tøyse med! Du skal forresten også holde deg unna høy aktivitet og intensiv trening i to måneder etter symptom oppstart.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg