Jeg må slutte å være så redd

Etter å ha blogget i 9 år (!!!), så har jeg uten tvil blitt mer og mer forsiktig med hva jeg skriver om. Jeg vet nøyaktig hva som kan forårsake drittkommentarer eller kritikk, og derfor går jeg alltid the safe way med vanlig hverdagsblogging som ingen kan “ta meg” på.  Men vet dere hva? Jeg MÅ slutte å være så redd. Jeg må tørre å skrive om tanker, meninger og ting som provoserer meg. Sånn som innlegget i stad, helt ærlig synes jeg faktisk det er skummelt å skrive. For jeg VET jo at jeg kommer til å få noe dritt. Hvorfor jeg er så redd for det vet jeg ikke, men etter å ha fått utrolig mange stygge kommentarer opp gjennom årene så har vel bare fått litt nok. Hater følelsen av å ha klump i magen før jeg sjekker kommentarfeltet. Men allikevel så vil jeg jo gjerne dele, for det er jo en fin måte for dere å bli bedre kjent med meg. Bloggen blir jo maaange hakk mer personlig med en gang, noe jeg vet dere ønsker! Så ja- jeg må ta meg sammen. Om noen så hater litt på meg- på hvilken måte påvirker det livet mitt sånn egentlig? Jeg har jo faktisk ALDRI opplevd at noen har kommet bort til meg personlig og sagt noe negativt. 


Hva tenker dere? Kanskje dere har noen tips til meg?

17 kommentarer
    1. JA til flere tanker og følelser her inne! Du er flott, og folk som skriver dritt er som regel bare usikre eller sjalu. Ikke la det komme inn på deg! Må forresten si at det er så GØY at du blogger så mye om dagen! 🙂

    2. BRAA, synes det er kjempefint at du innser dette selv. Jeg har alltid ønsket at du skal skrive mer personlige innlegg hvor du deler dine tanker og meninger – for jeg har lest bloggen din siden litt før du ble 18 men jeg føler ikke at jeg vet så mye om hva du mener om forskjellige ting. Jeg tror veldig mange vil ha stor interesse for dette!

    3. Bryt deg ut av komfortsonen litt, skriv om det du ønsker å skrive om! Selvfølgelig vil man jo som blogger alltid risikere å få slengt dritt etter seg, men tenk på alt det positive som kommer ut av det da! Det burde telle mer <3

    4. Ja, så kjekt å høre Andrea. Jeg har til tider synes at bloggen din kan ha blitt litt kjedelig “vanlig” i det siste. Så jeg gleder meg til å følge deg videre. bruk stemmen du har 😀

    5. Anonym: Ah nei ser den altså, føler selv at dere nesten ikke kjenner meg :O Men skal gjøre alt jeg kan for å bli flinkere på dette! <3 Ellers er det koselig å høre at du har fulgt med så lenge 🙂

    6. Jeg tenker at hvis du deler mer tanker, meninger osv vil jo bloggen være bedre, og ha flere lesere, men kanskje også litt hat. Såå hat men også at du tjener mer heheh. Jeg syns du skal gjøre akkurat det du vil, og når det gjelder stygge kommentarer: le hele veien til banken!!!

    7. Jeg synes bloggen din er fantastisk allerede, mem jeg sier virkelig ja takk til personlige innlegg. Hva med å skrive om ting du mener er urettferdig i verden? Eller hva med å skrive et innlegg om dette med å få stygge kommentarer? Men jeg vet hvor fælt det er å ha den klumpen, så gjør det du selv føler for. Du kan jo eventuelt få noen andre til å godkjenne kommentarene før du leser gjennom de? 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg