HVA SYNES JEG OM IBIZA SÅ LANGT?

Heeey♥

Nå har vi vært på Ibiza i et par dager, og for å være helt ærlig er jeg sykt ubesluttsom på hva jeg egentlig synes om denne øya. Det er SÅ fint her, virkelig. Ikke noe “skittent og slitt”, og jeg går stadig rundt å bare beundrer omgivelsene mine. Med andre ord er det ikke noe vanskelig å finne bra steder å ta bilder, haha. Det er jo et pluss! Ellers er det jo en haug av muligheter her, nydelige strender, fantastiske restauranter, kule beach clubs og ikke minst helt sinnsyke utesteder med verdenskjente Dj’s som spiller daglig. For to dager siden var vi på et sted som heter Ushuaia, og det er kanskje det sykeste jeg har opplevd ever. Full festivalfeeling- bare tusen ganger kulere. Så som dere sikkert skjønner digger vi livet her, men det er to ting jeg hittil ikke er like imponert over.

Processed with VSCO with c2 preset

For det første er det aaaltfor dyrt.. Jeg trodde Marbella/Puerto Banus var dyrt, men det er jo ingenting i forhold. Man må betale MINST rundt 500-lappen i bare inngangspenger på de største utestedene, og så kommer jo svindyr drikke i tillegg. Og på beach clubs’ene koster det alt fra 800 kr per pers for en solseng.. Er det en ting som er trygt å si så er det at du drar ikke til Ibiza på budsjetttur- i alle fall ikke om du faktisk ønsker å få kost deg litt. Visste selvfølgelig at det var dyrt fra før- men når jeg hører at det koster opp mot flere hundre tusen kroner (!!!) for et vip-bord på utestedet vi var på, Ushaia, så får jeg litt hakeslepp. Haha!

Processed with VSCO with c2 preset

Ellers er det helt ubrukelig service her, sånn generelt på øya. De som jobber på hotellet vårt er det mest elendige jeg noen sinne har opplevd, til tross for at det er et sykt fint hotell og koster en god del. Finnes ikke behjelpelige på noen som helst måte, og vet ingenting om noen ting. Servitører på resturantene har jeg så og si kun opplevd som treige og sure. Er helt merkelig- for jeg har reist mye verden rundt, men aldri opplevd at det serviceinstillingen har vært i nærheten av så ille som den er her. Kanskje alle lokale bare er dritt lei av oss turister- haha. 

Processed with VSCO with c2 preset

Om noen skulle føle at dette på noen som helst måte er klaging, så er det så absolutt ikke det. Jeg er supertakknemmelig for å være her, har det dødsbra og nyter livet som bare det. Skriver det kun som informasjon til dere som evt har lyst til å besøke Ibiza eller lurer på hvordan det er her- rett og slett bare litt ærlige meninger 🙂

16 kommentarer
    1. Fine, fine jenter <3 Har virkelig lyst til å dra til Ibiza selv, greit å få litt opplysninger om ikke alt som er like bra også. Hehe. Kos dere masse videre 😀

    2. Før du begynner å uttale deg om hvor “sure” og “treige” arbeiderne i Ibiza er så synes jeg at du burde gjøre litt research på hva slags SYKE tilstander det er for befolkningen i Ibiza. Så mens du sipper på en malibu coke for noen hundre kroner ved beachen uten noen økonomiske problemer så kan du tenke på en stor del av befolkningen som enten lever med familien sin fra en bobil(!!!) eller i et hus delt med opptil 20(!!) mennesker. Kanskje det svekker lysten på å betjene turistene som direkte bidrar til en slik situasjon for dem.

    3. Haha hun oppfør her ass.. blir oppgitt. Synes det er flott at du deler dine egne meninger! Håper du koser deg på feriiiee <3

    4. Hater mennesker som 20;44 her oppe, altså at mennesker skal lage så mye slit for seg selv pga noen harmløse meninger om service er krise. Det heter service for en grunn, og uten turistene hadde de ikke tjent en krone.

    5. Hei! Jeg har vært 4 ganger i Ibiza de siste årene og kjenner meg ikke igjen i det du skriver her i det hele tatt!!!

    6. hva skjedde med to innlegg hver dag i en mnd? Ikke lov ting du ikke kan holde, veldig kjipt å klikke seg inn på bloggen din og forvente nytt innlegg fordi du har lovet det, men så er det ikke nytt innlegg.

    7. Vi er her nå, og det er 2 ting jeg vil anbefale deg å gjøre mens du er her 🙂 Bestill bord på bambudda, ta taxi dit og spis middag en kveld.
      Og lei en båt med solseng og badeplattform en dag og reis til formentera. Ankr opp i en vik, bad og sol og kos deg. Vi leide båt til ca 4000,- + 1000 i bensin. Rett og slett nydelig :)))

    8. Takk for at du deler! Har alltid hatt kjempelyst til Ibiza, det ser heilt nydelig ut der <3 men er selvfølgelig godt å vite at man bør spare opp litt først, hehe 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg