IM BACK

Hei fine dere ♥

Nå har det gått laaaang tid siden sist.. Det var absolutt ikke planlagt, men alt av planene mine har egentlig bare totalt endret seg den siste måneden. Som dere vet hadde jeg tenkt til å bli i Bergen et år til, men plutselig ble ikke det så aktuelt lenger. Jeg, Madicken, Benny OG Fanny A skulle faktisk bo sammen i Bergen denne høsten- men før jeg viste ordet av det skulle plutselig ingen av de bor der alikevel. I tillegg har mange av mine “nye” venner i Bergen flyttet til nye byer, og da bestemte jeg meg rett og slett for at Oslo ville være et bedre valg for meg nå. Og det var virkelig en sinnsykt kjipt beslutning for meg å ta, for jeg har virkelig elsket det året jeg har hatt i Bergen nå av hele mitt hjerte. Fy søren som jeg har vokst det året her, og jeg er evig takknemmelig for at jeg valgte å spontant flytte dit. Det var skummelt, men herregud så verdt det. Jeg har møtt verdens mest fantastiske mennesker, lært så mye og kan rett og slett si at Bergen har gjort meg til et bedre menneske. Heldigvis er dette erfaringer jeg kommer til å ta med meg resten av livet, og jeg skal heller ikke se bortifra at jeg kommer tilbake en dag. Bergen kommer ALLTID til å være i mitt hjerte og er noe jeg aldri ville vært foruten. Kjærligheten jeg har hatt for det året her og den byen kan nesten ikke beskrives med ord, og det gjorde virkelig vondt langt inn i sjela å forlate alt. 

Ellers har jeg og Madicken blitt splittet for første gang i vårt liv. Hun bor nå i… Trondheim! Det var der hun kom inn på psykologi, og hun måtte jo selvfølgelig følge drømmene sine. Jeg er superstolt og glad på hennes vegne, men jeg må også innrømme at det har vært sykt skummelt å skulle “gi slipp” på henne. Vi har faktisk aldri vært uten hverandre siden jeg ble født. Vi flyttet hjemmefra sammen, og har siden den gang bodd i fire forskjellige leiligheter sammen. Jeg har alltid hatt henne ved min side som min aller beste venn, samborer og største støttespiller- og nå er hun så langt borte fra meg. Men heldigvis er hun jo faktisk bare en tlf samtale unna, også er det selvfølgelig ikke noe problem å fly til hverandre på besøk. Er fortsatt litt rart og uvirkelig at vi faktisk skal bo i to forskjellige byer, men jeg skal nok bli vant til det og det kommer nok til å gå veldig fint 🙂

Siden sist har jeg faktisk både fått flyttet ut av vår fine leilighet i Bergen OG fått flyttet inn i ny leilighet i Oslo. Haha! Nå er jeg tilbake på Majorstuen, hvor jeg bodde da jeg flyttet hjemmefra for første gang. Dette stedet gir meg så mange gode minner og jeg har virkelig savnet å bo her, så jeg gleder meg skikkelig til tiden fremover. Jeg bor med Emilie, en av mine “gamle gode” venninner- og selvfølgelig lille Molls da. Hun vokste jo faktisk opp på Majorstuen, og nå er hun tilbake 4 år etterpå- haha! Jeg har også begynt på Bjørknes for å ta mitt siste år som privatist før sykepleien, og allerede hatt en uke med undervisning der. JADDA, her har det skjedd ting med andre ord. 

Uansett- nå er jeg tilbake. Det har vært veldig mye for meg de siste ukene, men nå føler jeg at jeg endelig har fått litt ro i sjela og er klar for å se fremover. Sov godt dere, så sneiks vi i morgen ♥ Takk for tålmodigheten og takk for at dere bryr dere så mye om meg og denne bloggen. Love you all! Stor klem til dere 🙂

68 kommentarer
    1. Hvis du nå ikke klarer å blogge, da burde du egentlig bare gi deg.. Så håper på det beste nå ja!

    2. Du er seriøst den verste bloggeren, få deg et liv og begynn å blogg om noe annet enn hvor mye du lover oss å begynne å blogge igjen. Innleggene dine suger jo

    3. Fredrik k: Hahhaa “få deg et liv”, det er vel nettopp det jeg har hatt nå når jeg ikke har brukt timesvis bak kamera og dataskjermen? xP Ellers er det ingen som tvinger deg inn her hvis du synes innleggene mine suger 🙂

    4. Emilie: Tjaa.. Det som skjedde var vel egentlig bare at jeg fant ut at jeg ville begynne på sykepleien, og da må jeg ha ca 5,3 i snitt for å komme inn i Oslo Bergen eller Trondheim (andre gangs vitnemål). Det er noe jeg vil inn på allerede neste høst og da må jeg jobbe ganske hardt som privatist nå for å få høyt nok snitt. Å dra lenge til Australia eller USA har jeg med andre ord ikke tid til, hehe. Men bestevenninnen min Fanny K har faktisk flyttet til LA nå, så skal ikke se bort i fra at jeg kommer en tur på besøk 🙂

    5. Haha, hvis du i det hele tatt har tørt å lese kommentarene på forrige innlegg på din egen blogg kan du se at du ikke trenger å takke for tålmodigheten… For tålmodighet har ingen der hatt i hvert fall

    6. Velkommen tilbake! 🙂 Jeg har full forståelse for at “livet skjer”, og at du har vært fraværende en periode. Er imidlertid bare glad for at du er tilbake – jeg begynte nesten å bli bekymret. :-p Og til sist: Fy søren så fin du var på her på de bildene her. Det kledde du utrolig godt! 🙂

    7. hahah! Nå har jeg siden studiestart sett en jente som jeg syntes lignet på Madicken, men penere på studiet mitt. Har tenkt det hver gang jeg har gått forbi henne eller sett henne, og alltid tenkt sånn: shit, så pen hun der er! Så når du skrev at søsteren din gikk psykologi i Trondheim nå så var det så syyykt funny og mindblowing, for da var det faktisk henne hele tiden xD Haha!
      Uansett, i’m glad your back! 😀 Gøy å flytte litt på seg, og å ha en ny tilværelse! Lykke til på studiet 🙂

    8. Hei. Håret ditt er såå utrolig fint! Jeg lurer på hvilke farge du sier at du vil ha når du er hos frisøren og hvilke frisør du anbefaler i Bergen?❤️

    9. Så utrolig gøy at du har lyst å studere sykepleie! Og wow! Må bare si at du ser helt nydelig ut på de bildene! Er fryktelig nysgjerrig på hvor jakken er i fra?

    10. Ååå, dette innlegget har jeg ventet på nå!<3 Masse lykke til med sisteåret som privatist og den nye tilværelsen i Oslo igjen! Masse klemmer:):)

    11. Så bra du har funnet ut hva du vil 🙂 Av og til er det jo greit med ordentlig forandring, selv om det kanskje ikke det man ønsket der og da, så kan det bli det beste som har skjedd. Kan jo godt hende du kommer inn på sykepleien i Bergen, og da er du plutselig tilbake 🙂 Masse lykke til som privatist <3

    12. Hvorfor bruke et par ekstra år som privatist når du i prinsippet kan begynne rett på sykepleien og spare masse tid/penger?

    13. Hvorfor valgte ikke Madicken å stå på venteliste på profesjon i Bergen( Ettersom det virker som om det var planen ? ) Hun hadde mest sannsynlig kommet inn.
      Tror jeg hadde identisk snitt med henne nemlig. Grunnen til at jeg vet dette er fordi jeg også hadde UIB på førsteplass og deretter NTNU. Jeg kom ikke inn på hovedopptaket noen av stedene. Det tror jeg ikke M gjorde heller nettopp fordi ved inntak på NTNU så blir man automatisk lagt inn i en gruppe dagen etter inntakene blir gjort. . Jeg så at både jeg og Madicken var lagt til ca 30.juli, som er dagen etter 2.inntaket ble offentliggjort. Jeg takket da JA til NTNU men valgte fremdeles å stå på venteliste hos UIB. 2 dager senere fikk jeg melding fra UIB om at jeg hadde fått plass der. Valgte da å takke nei til NTNU og ja til UIB. 🙂

    14. Ikke bry deg om de stygge kommentarene. Syntes det er tøft at du tar opp fag for å begynne på sykepleien. Lykke til! Gleder meg til å følge bloggen din videre! 🙂

    15. Martine: Ja hun hadde kommet inn i Bergen, hun var på 1.plass på ventelisten. Men tror hun rett og slett bare fikk lyst til å studere i Trondheim <3 Ønsker deg lykke til på nytt studie! 🙂

    16. Anonym: Hæ? Hvordan kan jeg begynne rett på sykepleien? Jeg har fortsatt ikke karakter i alle fag + at jeg trenger å forbedre snittet mitt. Må med andre ord være privatist det året her, ellers hadde jeg åpenbart bare begynt ja 🙂

    17. Anonym: Hæ? Hvordan kan jeg begynne rett på sykepleien? Jeg har fortsatt ikke karakter i alle fag + at jeg trenger å forbedre snittet mitt. Må med andre ord være privatist det året her, ellers hadde jeg åpenbart bare begynt ja 🙂

    18. Ganske dårlig av deg å ikke engang gi beskjed til oss om at du tar pause, hadde tatt deg maks 5 min. Begynn å ta jobben din litt mer seriøst.

    19. Du må ikke ha 5.3 i snitt på sykepleien i Oslo. Jeg hadde 49.9 i snitt og kom inn der, men hadde Bergen på 1valg, å kom inn i Bergen på 2. Valg. Så snittet i Oslo var lavere enn 49.9

    20. ^ Du kom kanskje inn ja, men betyr ikke det er sånn tiI neste sommer. Kom seIv inn på studier i år som jeg ikke hadde kommet ikke på verken i fjor eIIer året før det. Neste år kan det godt være det går opp igjen. Så bedre og stå på Iitt ekstra og forberede seg på høyt snitt, fremfor skuffeIsen når man akuratt ikke kommer inn 🙂

    21. Anonym: Sant sant, bedre å være på den sikre siden og heller tenke at snittet er litt høyere enn det kanskje er. Personlig vil jeg ha såpass bra snitt at jeg kan studere på hvilken skole og i hvilken by jeg har lyst til, ikke bli tvunget til å flytte et sted jeg ikke vil flytte fordi jeg bare kom inn der 🙂

    22. Anonym: Jeg skal mest sansynlig ikke inn i Oslo, tenker kanskje Bergen eller Trondheim. Men det får jeg finne ut til våren 🙂 Uansett er det greit å være på den sikre siden og heller tenke at snittet er litt høyere enn det kanskje er.

    23. Anonym: Nå må du tenke på at av de “stygge” kommentarene så er det kanskje 10-20 stk av totalt tusenvis som har klikket seg innom her, altså en veldig liten del av leserne mine. Så jo, de som ikke har slengt inn noen klager har da absolutt vært tålmodige 🙂

    24. Ekstremt smashing du var på håret nå! Ønsker gjerne å se litt av interiøret du har inne i den nye leiligheten din 🙂

    25. Spennende vei du har valgt. Har du vurdert medisin i utlandet?:-)
      Du trenger kun 4 i realfagene og ta opptaksprøve!
      Hørt om studiene i Krakow, feks?😊

    26. kan du lage et innlegg med studietips til hvordan du studerer effektivt? Foressten, hvilken av skolene likte du best av Bjørknes eller Sonans med tanke på undervisning, læring, lærere, miljø osv?

    27. Veldig bra valg av studie. Går sykepleie for å bli kosmetisk sykepleier selv, og syns det er helt fantastisk, absolutt verdt litt slit for det. Lykke til <3

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg