TILBAKE PÅ START

Hey! ♥

Som dere sikkert husker så trente jeg veldig mye i hele høst og frem til nyttår. Hadde pt ca to ganger i uken og trente to til tre ganger i uken på egenhånd i tillegg! Da jeg begynte var jeg helt ute av form, og noen måneder etter var jeg plutselig blitt skikkelig sterk. Tok feks 270 kilo i benpress (6 reps x3)… Det var SÅ gøy og jeg var SÅ glad. Aldri hadde jeg vært så sterk før, og det føltes helt fantastisk. Flere kilo fett hadde blitt svettet bort, og flere nye kilo muskler hadde kommet på plass. 

MEN…. Så begynte reisingen. Fra januar av har jeg reist til Gran Canaria, Island, Thailand, Sri Lanka og Los Angeles. Alt rett etter hverandre, og dessverre så og si ikke fått trent i det hele tatt. 3 mnd uten styrketrening. Og gjett hva som ble konsekvensen? Alt jeg jobbet for i høst har blitt borte. Jeg og pt-en min tok en kroppsscanning forrige uke, og jeg har mistet flere kilo muskler de siste månedene. Jeg er rett og slett tilbake der jeg begynte, haha. Vet ikke om jeg skal le eller gråte.. Sååå å trene nå er plutselig veldig tungt igjen og jeg føler meg skikkelig svak. Blir også superstøl, og trener jeg ben så klarer jeg så vidt å gå i en hel uke etterpå. Grei forskjell fra i høst hvor jeg kunne trene tungt hver dag om jeg ville det- uten å bli noe merkbart støl 😜

Dette er absolutt ganske demotiverende, og jeg ante faktisk ikke at jeg kunne bli såpass mye svakere på bare noen måneder.. Men men, man lærer så lenge man lever! Jeg nekter uansett å gi opp, nå er det bare å begynne med de gode rutinene jeg hadde og bli sterk igjen. Heldigvis skal muskler “huske” ganske godt, så forhåpentligvis tar det ikke så altfor lang tid å komme dit jeg var. LETS GO!!

Ellers har jeg klart å bli syk.. Passer ekstremt dårlig med tanke på to eksamener neste uke, men jeg får bare bite tenna sammen 🤒💞

27 kommentarer
    1. kan du skrive litt om hvordan du spiser nå som du trener mye og er vegetarianer? Føler det er litt vanskelig å få i seg alt man trenger (vet at det ikke egentlig er det!) når man trener og ikke spiser kjøtt og kylling.. Hjelp!! 😀

    2. Anonym: Det høres ganske sykt ut, I know- haha. Men er på den hvor man “ligger” og skyter bena opp <3 Klarer ikke i nærheten på den man sitter og skyver bena rett ut, det er mye tyngre :))

    3. Anonym: Pass bare på å få i deg masse proteiner fra melkeprodukter og ikke minst bønner osv! Er feks en “pasta” laget av soyabønner på Coop som inneholder hele 45 gram protein per 100 gram. Det er drøyt bra 😀 Så å ha den som tilbehør til middag eller lunsj er supert. Ellers spiser jo jeg fisk og sjømat da, så prøver å få i meg en del av det også. Torsk er skikkelig bra treningsmat 🙂

    4. Med 270 kg, mener du da til sammen for hvert sett? Altså 45 kg per rep? Har aldri helt forstått opplegget med å plusse det sammen sånn nemlig 😅
      Uansett kjipt å føle at man starter helt på nytt, var der selv etter å ha hatt kyssesyken i flere måneder

    5. Åh, jeg vet akkurat hvordan du har det!! Har hatt samme greia den siste tiden selv, var kjempeflink frem til i høst men har hatt en skikkelig slump helt siden jul i grunn… Men etter å ha trent mer eller mindre jevnt i 3 år så kan jeg trøste med at det er mye lettere å komme tilbake når man har vært der før! Som treneren min sa, så har kroppen litt “muskelminne” – så selv om det er drittungt å komme i gang så er veien tilbake kortere! Takk for at du motiverer, jeg skal komme meg i gang selv <3

    6. Hei! nå som sommeren nærmer seg, er det noe mulighet for at du kan ordne et supert tilbud på betakaroten gold? 🙂
      Klem!

    7. 270 kilo kan ikke stemme. må være profesjonell vektløfter for å klare det. 27 kilo tror jeg mer på 🙂

    8. HÆÆÆ 270kg?! Shit det er jo helt sykt da? Skjønner at du tar det på den hvor du trykker bena oppover (som du skrev i en kommentar), but still tho?! Det er jo heeelt sykt? 270 kg x 6 rep x 3 set???

    9. Hei! Lurer på om det er «for sent» å starte på betakaroten nå om man vil ha full effekt i sommer? Mener å ha lest du startet i vinter?

    10. Hvis du liker styrketrening anbefaler jeg sterkt Silje Mariela! Følg henne på Facebook, hun har ofte gode live videoer om kosthold, teknikk, hormoner, alt annet, hub gir noen ganger ut gratis 4 ukers treningschallenge, har en del veldig gode treningsprogram man kan kjøpe (jeg kjører StrongHer for tiden) og du for bli med i VIP Facebook grupper ved kjøpt program og hun følger opp nesten hver dag med engasjement eller svar på spørsmål. Hennes 4 ukers challenge i Januar fikk meg til å sparke meg selv i rumpa og komme meg på trening 3-4 ganger i uka, og nå er 4 ganger i uka bare blitt vane og en del av hverdagen. Hun holder også til i nærheten av Oslo og har teknikkworkshop for jenter 🙂 Utrolig lærerik dame

    11. PS sikker på at du ikke ser på 270 Lbs da? Ca 123kg. Noen maskiner står på lbs, har brent meg på det selv 😂 vil tro vertikal beinpress er vanskeligere enn 45 grader siden du også jobber imot tyngdekraften. Jeg pleide å klare ca 100kg i beinpress og det var tøft, nå klarer jeg 60-70 kg 10 reps

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg