SVAR PÅ UKENS SPØRSMÅL: GUTTER, SKOLE, VEKTNEDGANG, EXER, ++

Skulle ikke du til Australia igjen denne våren? Skulle egentlig det jo, men Anniken ditchet. Haha! Gikk egentlig greit, for hadde reist så mye at jeg egentlig var litt reiselei uansett- *bortkjemt*. 

Hvordan har eksamenene dine gått? Hvilken fag har du tatt? Alt i alt har det gått veldig bra, og jeg har vært fornøyd med karakterene mine. Har hatt Psykologi 1 (muntlig), Kultur og kommunikasjon (muntlig, Geografi (muntlig, Gym (praktisk + teoridel) og tysk 1 (muntlig). Det som gjenstår nå er tysk skriftlig, matte 2p og Psykologi 2 (skriftlig). Disse tre har jeg om ca to uker 🤗

Hvilken privatistskole går du på? og tar du alle som klasseromsundervisning? Dette halvåret valgte jeg å ikke ta undervisning siden jeg skulle reise så mye i vinter. Med andre ord leser jeg til totalt 8 eksamener på egenhånd! Det er riktignok null stress, ellers hadde jeg ikke gjort det på den måten. Merker at jeg lærer like godt alene som med hjelp av lærer- altså er egentlig undervisning bortkastede penger for meg 🙂

Jeg lure på hva som har tatt sånn tid? Føler du har gått privatist og tatt fag helt siden du slutten på vgs? I Oslo og i Bergen osv. Og nå må du ha 7 nye? Har du bare aldri fullført eller er det så mange fag du har måttet ta? For det første hadde jeg bare tre fag på vitnemålet mitt som “telte”. De aller fleste karakterene mine da jeg sluttet etter 2.klasse på vgs var ikke avgangsfag, altså var karakterene ubrukelige. Med andre ord har jeg så og si tatt hele vgs på egenhånd nå! Og grunnen til at det har tatt så lang tid er fordi jeg ikke har giddet å stresse med det. Før nå har jeg ikke visst verken når, hva eller om jeg i det hele tatt skulle studere. Så da har jeg tatt det rolig med 1-2 eksamener i halvåret. Men nå har jeg plutselig fått for meg at jeg MÅ studere allerede etter sommeren, og nekter å vente- så da ble det plutselig veldig mange på en gang, haha. De jeg tar nå til sommeren er de siste jeg manglet 🙂

Jeg synes du har blitt så tynn i det siste, spiser du ikke? Hilsen en bekymret leser Søte du <3 Jeg har ikke blitt noe spesielt tynn, kan nok ha noe med bildevinkel eller kroppspositur å gjøre. Ingen grunn til bekymring! Jeg spiser masse, skeier endel ut og har et veldig sunt forhold til mat 🙂

Hvor er solbrillene fra? Kan du linke?

(annonselenke)Solbrillene mine finner dere HER ♥

Hvilken sykepleierskole skal du søke/begynne på til høsten? Har søkt veldig mange forskjellige faktisk- alle i Oslo men også Bergen, Trondheim og Stavanger. 

Hvor redigerer du bildene dine? Redigerer i Lightroom! Beste redigeringsprogrammet som finnes, men man må sette seg ganske så godt inn i det for at det skal bli bra. Er masse YouTube videoer som viser deg alt du kan gjøre 🙂

Ser du på Heimebane? Og har du og Axel noe kontakt i dag? Foreldrene mine har sett på det, så jeg har sett bittelitt her og der. Skal riktignok prøve å få sett det ordentlig snart 🙂 Ellers har vi ingen kontakt nå nei, og det føles veldig naturlig. JA, vi var sammen i over 4 år- men det føles helt fjernt å tenke på nå. Faktisk er det 5 år siden jeg gjorde det slutt i år, tiden flyr! Så ja, vi var veldig unge og det er veldig lenge siden- så jeg har liksom ikke noe behov heller for kontakt. Ingen av oss kjenner jo hverandre lenger heller, jeg feks er en helt annen person nå enn da jeg var 18. Men når det er sagt ønsker jeg han selvfølgelig alt godt, og er veldig glad på Axels vegne for alt som har kommet hans vei den siste tiden 🙂

Hvordan går det med veggis-livsstilen? Det går kjeeempebra!! Har ikke spist kjøtt på over 4 mnd nå. Tenkte å komme med en liten update på det snart 🙂

Kunne du skrevet litt om personligheten til molly? Gjør hun noe rart osv?? Vurderer å skaffe meg pomeranian selv! Haha hmmm.. Hun er verdens søteste lille jente. Så full av kjærlighet, veldig tålmodig, alltid glad, elsker alle mennesker og vil helst være med meg eller familien 24/7. Med andre ord er hun veldig klengete, og har ca 0 selvstendighet- haha. Hun gjør vel egentlig ikke noe rart som jeg kan komme på.. Men ønsker at både du og alle andre som leser dette skal tenke dere VELDIG nøye om før dere skaffer dere en hund. Det er sinnsykt mye ansvar, og jeg hadde aldri klart det uten hjelp. Heldigvis stiller familien min alltid opp og vil helst adoptere henne selv (haha), så jeg er veldig heldig der og det er grunnen til at det går så greit. Kommer til å skrive et eget innlegg om ansvaret rundt å ha en hund veldig snart, for jeg synes det er altfor mange som skaffer seg hund spontant og gir den bort igjen fordi de pluuutselig innså at woooops jeg hadde visst ikke tid til hund allikevel, HADE. Det er faktisk lite som provoserer meg mer, synes det er helt jævlig!!

Eldste/yngste du kunne datet? Eldste vil vel kanskje være maks 10 år eldre, men helst ikke mer enn kanskje 8 år eldre. Generelt går jeg etter eldre gutter, og synes 3-6 år eldre er helt perfekt. Funfact: De to siste guttene i livet mitt har begge vært født i 90, og jeg er 95 modell. Yngste jeg kunne datet har jeg egentlig aldri tenkt på, for jeg går generelt ikke etter jevnaldrende eller yngre gutter. Tror faktisk ikke en gang jeg har kysset en yngre gutt, haha! Kanskje jeg er litt sær på det der, men vi er alle forskjellige. 

Hva ser du etter i en mann? Altfor mye! Herregud, listen blir jo bare lenger og lenger jo eldre man blir. Gir nesten opp, haha. Neida, men jeg kan jo nevne et par ting jeg synes er viktig: Jeg har nulltoleranse for en som tar drugs i fylla (eller i hverdagen selvfølgelig), skal helst ha “festet fra seg”, han må være glad i dyr, han kan ikke slite med aggresjonsproblemer, ikke over gjennomsnittlig sjalu, må ha ting som bolig, økonomi og jobb på stell, familieorientert, eventyrlysten, må være i stand til å snakke om alt i verden med meg og være åpen om følelser osv, må være smart og vite endel om hva som skjer/har skjedd i verden, TROFAST, SNILL og MORSOM. Ellers kan han gjerne være kjekk og litt godt trent, men hvordan han er som menneske er definitivt det aller viktigste 😌

Når fikk du mensen? Og får du like ofte streptokokker nå som før? Oi, det var to random spørsmål- haha! Jeg fikk mensen da jeg gikk i 5-6.klasse som er syyykt tidlig, og jeg turte ikke en gang å si det til mamma fordi jeg synes det var så flaut. Uff, haha.. Ble heldigvis “busta” ganske fort da mamma fant bindpapir på rommet mitt 😎 Ellers får jeg fortsatt ofte streptokokker, sikkert minst en gang i året om ikke mer. Vurderer sterkt å ta mandlene etterhvert! Søtt at du husker det <3

Er du 100% norsk? Ja, eller jeg er 25% svensk.. 🙂

Blir du ofte stoppet på gaten for bilder osv? Litt her og der, ikke hver dag. Men jeg er veldig vant til det, og har vel tatt bilder med følgere og blogglesere siden jeg var 14-15 år. Så jeg blir verken utilpass eller klein, synes bare det er hyggelig! Med andre ord er det ingen grunn til å være redd for å si hei til meg ♥

Noen svar på det dere har lurt på i det siste! Mer tenkte jeg å svare på i en video, wooop 💖💖💖

33 kommentarer
    1. Hei Andrea! Skal selv ta opp kroppsøving om et par uker som privatist, og lurte derfor på om du kan fortelle litt om hvordan det var? La de mest vekt på det teoretiske eller det praktiske? Hvordan forberede du deg? <3

    2. Får bare mer og mer respekt for deg, Andrea! Creds for at du tar opp det med drugs på fylla.. føler det har blitt «vanlig» og at de fleste, selv de man minst forventer skal gjøre det – de gjør det. Stå på, blogg mer, og lykke til med resten av av eksamene dine😃❤️U go girl!

    3. Marie: Tuusen takk snille du! Jeg har faktisk ikke en eneste person i min omgangskrets som driver med noe som helst form for dop, og det er jeg sykt glad for. Vet dessverre at det har blitt ganske normalt, men jeg er vel heldig med miljøet jeg er i <3

    4. Solveig: Hei søta! Var sykt usikker selv på hvordan den foregikk, så glad jeg kan hjelpe. Jeg valgte fotball da jeg meldte meg opp, så da var det først å vise litt ballkontroll mellom kjegler/skyte på mål alene og så var det gruppespill med et par andre privatister. Ellers måtte vi hoppe hoppetau rundt i gymsalen og helst da kunne krysshopp, hoppe baklengs osv. Etter det var det en balansetest på en tynn benk! Og så var det en styrketest hvor vi skulle vise hvordan man kunne trene de forskjellige kroppsdelene. Til slutt var det en teoridel hvor jeg kom opp i kroppens muskelgrupper og styrketrening 🙂 Ganske heftig eksamen med andre ord, hadde aldri trodd det var så mye.. Haha!!

    5. Hvorfor er det så viktig for deg å påpeke at det var DEG som gjorde det slutt med Axel? Er det ikke bare å si at det ble slutt for 5 år siden?

    6. Jeg skal også ta 2P som privatist om to uker og må si jeg er veldig stressa fordi matte ikke er mitt fag, men må få 4 eller høyere fordi jeg vil begynne på lærerstudie til høsten.. lurer på om du har noen tips til øvingsmønster eller noe?

    7. Har hørt at sykepleieutdanningen i Oslo ikke er noe bra. Hører det ofte fra praksissteder steder jeg har vært på. Bergen og Trondheim derimot er bra, men veldig høyt snitt. Sykepleierutdanning på NTNU i Gjøvik har jeg hørt mest skrur om 🙂

    8. Skulle ikke du studere sykepleie i utlandet? Hadde egentlig gledet meg til d, for d hadde vært små spennende haha!<3

    9. Sykepleie i Elverum er veldig bra! Skolen her er relativt ny aka utstyret du ville praktisert på er ikke ihjelbrukt eller ødelagt som det er mange andre steder i landet😅

    10. Ser du på hasj som drugs? Hvis ja, er dette kun fordi det er ulovlig eller har du en spessiell mening om dette? Hvis nei, hvorfor?
      Hilsen person som ikke ruser seg og er pro for legallisering av alle stoffer

    11. En gang i året er ikke akkurat så ofte. Jeg vet det langt ifra er digg, haha😅 Men man får vel ikke fjerna mandlene før en har det ca. 4 ganger i året. Jeg har også sletet med det, ene året hadde jeg det 7 ganger! Det suuger. Lå halve russetiden min med det😩

    12. Ååå håper du ender opp med å flytte til Trondheim for å studere, skal flytte dit selv. Du virker så koselig så hadde vært gøy å bli kjent!! Er det rart å si? Hahah

    13. Ida: Ååå haha søta!! Det var veldig hyggelig <3 Blir nok mest sannsynlig ikke Trondheim på meg, men søsteren min bor jo der, så du kan jo bli venn med henne- haha! Ønsker deg masse lykke til, superspennende å flytte til ny by :))

    14. Anonym: Jeg har fått anbefalt av fastlegen min å fjerne de faktisk, så muligheten er der. Men vil ikke med mindre man må, haha.. 🙂 Men uff, stakar deg! Det er så vondt!!

    15. Annonym: Siden staten definerer det som narkotika, så gjør vel jeg også det. Men ser ikke på det på samme måte som andre ulovlige rusmidler, selvfølgelig. Vet at hasj/weed er ganske uskyldig om man bruker det i små mengder og har en psyke som tåler det, men ønsker likevel ikke at en fremtidig kjæreste skal bruke det 🙂

    16. Anonym: Fordi 1: Vanskelig å si om bloggen vil godkjennes som 5 år i arbeid, 2: Alderspoeng teller ikke med 23/5 reglen og da regnet vi ut at snittet mitt ville bli betydelig dårligere 🙂

    17. Snuser du fortsatt?
      Kan du lage et innlegg over hvordan du har trent og spist osv for å få kroppen du har idag?

    18. Jeg som stilte spm om hvordan molly er. Jeg har hatt hund hele livet, er 25 år, ferdig utdannet og mistet min toller, vi var medlem av norske sporhunder. Ikke anta at alle ikke kan noe om hund og bare vil ha fordi de er søte 😅
      Virker som de fleste bloggere ikke fordåt ansvaret, du har ikke slått deg til ro nok til å ha molly boende med deg, sophie elise har sendt både katter og hunder til foreldrene, og flere andre og. Igjen, ikke alltod anta det værste!

    19. Jeg er ferdig sykepleier fra OsloMet nå til sommeren. Siden flere sier at sykepleierutdanningen i Oslo ikke er bra vil jeg bare fortelle at nei jeg har ikke alltid vært kjempefornøyd med alt, men andre venner av meg fra studiet kan være fornøyd med noe jeg ikke har vært fornøyd med. Så det er veldig individuelt 🙂 praksis er litt flaks, man kan komme på noen få litt dårlige steder, men så må man se positive ut av det. Spesielt sykehuspraksisen så er skolen flinke til å sette de som har vært på litt kjipere steder den ene perioden på veldig gode den andre perioden. Men dette er bare et fåtall. Begynn der du føler for, og jeg tror du kommer til å få det kjempebra! OsloMet har mange spennende utvekslingsmuligheter, siden du liker å reise så ville jeg sett litt på dette også når du bestemmer deg! Lykke til med studiet uansett hvor du velger å søke! Et lite tips er å jobbe deltid på en avd. På et sykehus, dette vil gi deg store fordeler når du er ferdig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg