TILBAKE I 2018 + SPØRSMÅLSRUNDE

Kjære, fine dere ♥

Herregud så rart det er å skrive til dere igjen- for første gang på nesten 3 mnd! Alt som har kommet ut her på bloggen + andre sosiale medier har vært forhåndsskrevet eller postet av søsteren min siden 26.juli- som er dagen jeg flyttet inn på Gjedtjernet gård og startet Farmen-eventyret mitt. Det har uten tvil vært utrolig deilig å verken ha telefon eller internett, og rett og slett bare nyte tilværelsen og være i sin egen lille boble. Jeg tror faktisk jeg trengte å komme meg litt vekk! 

Så hvordan var egentlig Farmen-opplevelsen? Jeg har naturligvis ikke lov til å avsløre så altfor mye, men litt kan jeg selvfølgelig si. Det har virkelig vært en berg og dalbane, og det var nok også mye tøffere enn jeg hadde trodd. Det var jobbing fra morgen til nattetid hver eneste dag, lite søvn og vi hadde så og si null fritid i løpet av oppholdet. I tillegg til det var det utrolig lite mat, og vi spiste så og si kun poteter til både lunsj og middag hver eneste dag.  Med andre ord måtte vi uten tvil kjempe for tilværelsen, og det var absolutt harde kår på Gjedtjernet gård- haha. Vi hadde ikke strøm, ikke innlagt vann (måtte hente vann i en brønn), ikke dusj, ikke sminke eller noen som helst toalettartikler som sjampo/deo/krem/parfyme, ikke speil, ikke klokke, ikke hårbørste, vi fikk ha med 3 truser (til 11 uker (!!!), haha).. Lista er lang! Men guuuud for et eventyr, og så utrolig kult å få oppleve å leve så primitivt og helt selvforskynt. 

Selvom det har vært tøft til tider, så er jeg så utrolig glad for at jeg fikk denne opplevelsen. Herregud så mye nytt jeg har lært og gjort! Jeg er skikkelig stolt over egen innsats, og gleder meg til dere skal få sett mer de neste ukene. I starten slet jeg en del med å finne plassen min i gruppa, ikke minst med å bli tatt inn i varmen- så jeg vil si jeg blir mye mer “meg selv” der inne etterhvert. Ellers var det helt FANTASTISK å være omgitt dyr dagen lang, og de var det som gjorde at jeg holdt ut når ting var på sitt verste. Geitene spesielt kapret hjertet mitt, og de ble faktisk mine favorittdyr der inne. Herregud som jeg savner dem! Jeg hadde ansvaret for de fra dag én, og vi ble utrolig gode venner. De fikk navn, ble utrolig tamme, kom når jeg ropte på dem og var rett og slett bare verdens nydeligste små vesner!

Ellers har jeg virkelig delt dette eventyret med tidenes fineste gjeng, og fått så mange nye venner. Herregud så glad jeg har blitt i flere av de som var der inne! Det er utrolig hvor sterke bånd man knytter når man kun har hverandre- de blir liksom familien din etterhvert. Man blir jo også åpenbart ganske godt kjent av å være oppå hverandre 24 timer i døgnet, haha. 

Tenkte jeg skulle avslutte innlegget med en liten spørsmålsrunde, for jeg regner med at dere lurer på litt av hvert- spesielt nå som det har begynt å rulle på skjermen. Spør om hva enn dere vil, så svarer jeg på spørsmålene en dag denne uken! 

Foto: Alex Iversen // Farmen kan dere se på tv2 tirsdag, onsdag og søndag hver uke- eller på tv2 sumo når enn det måtte passe. 

🐑🐮🐷🐓💕

115 kommentarer
    1. Det e så utrolig artig å se dæ på skjermen! Må bare si at du e så utrolig vakker uten sminke og like dæ veldig godt! Håpe du kom dæ langt og æ ser frem til å se mye mer av dæ❤️

    2. Fikk dere lov å shave? Isåfall, hvordan var 3mnd uten barberhøvel? Om du hadde fått tilbud om å delta igjen, ville du gjort det? Synes du har gjort en veldig fin profil på farmen så langt ut i programmet <3

    3. Er det noen av deltakerne du kommer til å holde kontakten med, og ev. hvem?
      Hvis du skal nevne én ting, eller noen få; hva var det du savnet aller mest da du var der inne?

    4. -Hva syns du om det mads Hansen la ut på insta om at du var litt dobbelmoralsk? Ang. Det du har sagt tidligere og det du sa i det intervjuet i VG?

    5. Hvordan var det med snusing der inne? Det er vel ikke lov, hvordan overlever man?!😁
      Går man mye ned i vekt? Merket du noe til dette, du som er så godt trent fra før? 😍

    6. Har dere et eget forum eller gruppe hvor dere snakker om episodene?? Er vel mye som kommer frem som dere ikke visste om 🙂

    7. Hvor mye klær får dere ha med? Og er det noen regler for hvordan type klær man kan ha med?
      Hvor store deler av dagen blir filmet? Er kamerateamet der hele tiden, eller er dere helt alene på gården om nettene for eksempel?

    8. Hva tenker du om det de «voksene» damene sier om deg? At du er dum og ikke har noe å bidra med. Var de like slemme mot deg direkte?

    9. hvordan klarte du å ikke bruke noe krem? huden min dør hvis jeg ikke tar på noe fuktighetskrem når jeg har vasket ansiktet. Hva med mensen og barbering og sånt?

    10. Jeg syns Mariusgenseren du har i Farmen er så fin! 🤩 Kan jeg spørre hvilket garn den er strikket i? Eventuelt hvilket hefte oppskriften er hentet fra? Og hvilke farger som er brukt? På forhånd takk ☺️

    11. Hvor er den grå strikkegenseren, med større armer fra. Den du brukte i episoden hvor geiten ble slaktet.
      VELDIG stor forståelse for at dette gikk inn på deg, og synes det var dårlig gjort at ingen informerte deg om at det hadde begynt.

    12. Du er så nydelig på farmen! Du ser så søt ut uten sminke og i ullgenseren. Hvordan var det å være der? Hvem fikk du best kontakt med? Og er det noe mer mellom deg og niko? ❤️

    13. Ha-ha, du poser seriøst på alle bilder. Et ben foran det andre…Og hvorfor Ola-shortsen så langt opp bak? Det er så bloggersk at det er flaut!

    14. Du er virkelig et godt menneske✨ Jeg har sett på alle episodene hittil av farmen og jeg blir så glad av å se deg. Jeg hadde er veldig godt inntrykk sv deg fra bloggen din, men etter å ha sett deg på farmen… wow har ikke ord! Du virker så god, genuin og jordnær. Ikke minst, utrolig vakker uten sminke. Utrolig tøft gjort å melde seg på farmen i utgangspunktet og da spesielt når man ikke spiser kjøtt osv. Jeg er kjempe imponert av deg der inne og jeg har virkelig sett en helt annen side av deg. Du byrde virkelig være stolt av deg selv! Du er rå✨ Stå på videre

    15. Hvordan reagerte du da de to jentene avslørte at de var sammen, eller eventulelt da du så det på Tv?

    16. Jeg bor på Skarnes, der odalstunet er (der det er marked) hvordan kom dere dere dit og hvor lang tid tok det?

    17. Hei Andrea😁
      Følte med deg i kveldens episode. Er veldig glad i dyr selv og felte noen tårer selv over bukken. De fikk jo så god kontakt med deg så jeg. Jeg hadde garantert gjort det selv hadde jeg vært vitne til slakting. Synes du gjør en kjempe fin figur der inne, du viser følelser og er deg selv. Artig å følge dere inne på farmen. Fint bilde av deg med bukkene. Heier på deg og noen flere der inne. Stå på videre:))) håper du kommer deg til finalen:))
      Klem

    18. Hvordan reagerte du da du fant ut at Lene og Tonje var et par? Var dette noe du mistenkte, eller kom det som et sjokk?

    19. – Hva var det værste med å være med (uten slaktingen) og beste? Ville du gjort det igjen?
      – Gikk du ned i vekt da du var der?
      – Hvordan fikk du bilder fra farmen?
      – Hvorfor ble du ikke med på kjendisfarmen?
      Elsker å se deg på farmen! Du er en av grunnene til at jeg ville se i år!

    20. – Hva tenkte du om Nikolai underveis? Hadde du et godt øye for han?
      – Hva skjedde med studiene? Kom du ikke inn, og hva gjør du eventuelt videre?
      – Hva er planen for dette året?
      – Hva var det mest overraskende med farmen?
      – Når sto dere opp og når la dere?

    21. Koffor sei du at du savne farmen opplevelsen når alt du gjor va å syt over mat og arb?? Gjerne sjekk ut instagrammen min @ida.bjerkan..der kan du svar på spm!

    22. Merket dere noen ganger ett eller annet om kjæresteforholdet til Tonje og Lene?
      Var det flørt med deg og Nikolai? Og er det fortsatt en?

    23. Hva overrasket deg mest når det kommer til deg selv der inne? Taklet du noe på en annen måte enn du i forkant tenkte du ville takle?

    24. Hvordan er det å se episoder nå som du er hjemme og høre at noen av de eldre damene i starten snakker litt ned om deg?

    25. er det perioder der dere mååå være inne i huset? som det feks er på pærra.
      HEIER PÅ DEG!! du er virkelig den skjønneste på farmen😍🐏

    26. Det er VELDIG tydelig at du er vant med å leve i din egen bloggerverden hvor alt skal omhandle deg. Det eneste du har gjort i Farmen er å sutre og be alle andre om å hele tiden ta hensyn til deg, spesielt når det gjelder mat. Det var jo ingen av de andre som ba om å bli tatt spesielt hensyn til. Jeg håper at du under oppholdet innså at denne verdenen ikke kun omhandler deg. Grunnen til at du også aldri fikk ordentlig innpass i gruppa var fordi du rett og slett ikke er såppass oppegående som de andre. De andre er mer voksne i oppførsel, du virker jo yngre enn det du er. Det var også bare surving fra din side, og slikt orker jo faktisk ikke folk å drasse på når man allerede har nok med seg selv. Du bidro ikke med noen verdens ting i gruppa. Verken som en motivasjon eller som en person de kunne like. Å elske dyr og være snill med dyr holder ikke i det lange løp.

    27. Spoiler ikke du litt når du skriver:
      Jeg er skikkelig stolt over egen innsats og gleder meg til dere til at dere skal få se mer de neste ukene. (Da vet vi du er der i flere uker..?)

    28. Måtte lese igjennom noen av kommentarene for å se hvilke spm som blir stilt om igjen, men så så jeg noen kommentarer som bare var helt bak mål.. Folk kan kritisere deg og si og mene at de ikke syntes noe om deg, men herregud for en herlig jente du er!! Skjønner ikke hvorfor folk skriver noe negativt om deg, du er jo bare mennskelig der inne og viser hva du står for, akkurat som de andre viser hva de står for.. Alle har ulike syn på ting og jeg syns rett og slett du bare har fått vist hvem du er så langt og du prøver hardt og det ser man. Du er bare herlig og gleder meg til å se mer:)

    29. Ville bare si at jeg syns du gjør en fin figur på Farmen. Du får ufortjent mye kritikk, og jeg synes du klarer deg veldig bra. Du har et godt hjerte, og du er fantastisk med dyrene. Man kan ikke forvente at alle i 2018 kan gårdsdrift selv om man er med i Farmen, men du gjør det du kan. Synes også du løste slaktingen godt, og jeg ble faktisk rørt av å se på deg og måten du håndterte det på. Du skjønte at det måtte skje, og gjorde det beste du kunne for å la det skje. At voksne folk rakker ned på en 23 år gammel jente som gjør sitt beste er bare lavmål. Synes du er flott <3 Stå på. Fulgt deg i mange år, og gleder meg til flere.
      Stor klem fra Andrea, 26.

    30. I tillegg vil jeg bare si : Herregud du trenger virkelig IKKE sminke. En mer naturlig pen jente har jeg aldri sett tror jeg 🙂

    31. Tror du at de slaktet geiten fordi du ble så knyttet til den? (I stedet for en gris?) For å lage god TV? Geitekjøtt er jo ikke akkurat vanlig å spise i Norge..

    32. Gøy å se deg på TV, Andrea 🙂 Vet du hva som skjer med de som ryker ut før finaleuka, og fra torpet? Får de dra hjem og tilgang på sosiale medier med en gang liksom, eller må de vente til farmeninspillingen er over, for å ikke røpe noe?

    33. var det noen gang at du vurderte å spise kjøtt? følte du at noen av de andre presset deg eller fikk deg til å føle deg dårlig med valget ditt? hvordan tror du det hadde gått på farmen om man var veganer?
      elsker deg<3

    34. Fikk dere lov til å ta med solkrem? Hvordan gikk det med mygg, fikk dere bruke myggmiddel? Hvordan var det med tannpuss, fikk dere ha tannkrem eller fluorskyll?

    35. Kjære Andrea. Du er så utrolig god og en veldig god rollemodell på Farmen. Du er tøff som står fram med at du er vegetarianer, og at du faktisk står på ditt under oppholdet.
      At de tok geiten er veldig merkelig. Jeg tror faktisk TV2 ønsket bedre TV siden du fikk en tilknytning til geitene, og derfor valgte bort grisen (ikke at man skal slakte gris heller). Det var så trist å se på! Og hele greia gjør meg lei meg☹️. Skjønner ikke at folk kan være så egoistiske å spise kjøtt – kun for den lillle ekstra smaken når vegetarmat er så godt!
      Heier på deg, fine Andrea <3

    36. Liker deg enda bedre etter å ha sett Farmen! Du virker som ei veldig jordnær jente med gode verdier. Jeg synes det er veldig trist å se hvordan blant andre Sølvi dømmer deg. Det ser jeg mye av i kommentarfeltet her også. Synes det er skuffende å se hvordan den eldre generasjonen ser ned på unge mennesker og bestemmer seg for at vi har ingenting å bidra med. Noe flere gjør med både deg og Live. Denne dømmingen blir jo dessverre bare forsterket når man i tillegg er blogger. Følte du deg dårlig behandlet eller utfryst under oppholdet? Hva tenker du om kommentarene som kommer fra de andre deltagerene?

    37. Hvor mange dager varer ukesoppdraget? Er det fra mandag til søndag, eller har dere fri 1-2 dager før dere får nytt oppdrag?

    38. Springer til skogs når d skal slaktes.. men bruker MALING på hovene til ei ku.. fy f Andrea du er jo rett og slett hjernedød. Er det mulig?! Jeg som er vegetar selv blir innmari skuffa og forbanna over akkurat dette.. blonde much?!

    39. Dette er ikke et spørsmål, men noe du seriøst burde ta med videre! Aldri mal noen dyrs negler/hov! Det er direkte skadelig for dem!

    40. Hvem ble din/dine beste venninne/venninner/kompis/kompiser på Gården? Hvem har du mest kontakt med etter oppholdet på Farmen?

    41. Er man nødt til å være “kjendis” for å være med på farmen? Jeg synes det ser ut som en utrolig opplevelse, men jeg er ikke noe kjent fjes, haha…

    42. Hva har skjedd med deg og Live? Så hun la ut en instapost av dere to, men har nå slettet det. Hun fulgte deg også, men har unfollowet deg.

    43. Hvordan ble det egentlig med skolen? Du skrev jo at du kom inn, men var det sånn at du da valgte farmen istedet? Kommer du til å søke på nytt neste år og gjøre noe annet dette året? 🙂

    44. Dekker tv2 lønn som dere skulle fått hvis dere var hjemme og jobbet, eller må man spare opp mye så man klarer seg når man kommer hjem igjen?

    45. Fanatisk at folk klarer å kalle Andrea hjernedød når de ikke vet at det kalles klover og ikke negler/hover 😂😂😂 Nice try..

    46. Du hadde så mange fantastisk fine strikke-gensere på deg inne på farmen! Hvor er de fra? Evt navn på de og oppskrift. Klem❤️

    47. hva syns du om at jentene «fryser deg» litt ute på gården? Så Jørgen sin video fra førstekjempehytten og fikk en skikkelig klump i magen

    48. Jeg lurer også veldig på eventuell strikke oppskrift på både mariusgenseren og hvilke farger og garn osv. Også den grå strikkegenseren! Så fine begge to!

    49. Kjenner ingen som er så naturlig vakker som deg. Du trenger ikke noe som helst du er rett og slett slående vakker!!! Bruker du noe spesielt serum på vipper og noe spesielt hudrens osv?

    50. Den grå, store, deilige genseren du har på farmen, når du løper inn i skogen – hvor er den fra? 💛 Du er så vakker. Stor klem.

    51. Liker så godt å se deg på skjermen. Du er genuint en så god person tvert gjennom💖🐮🌱 Heier på deg😘

    52. Hva slags garn er brukt og hvilken farge er det i den fine fine strikkagenseren du har der inne på Farmen?

    53. Forstår ikke helt taktikken dere kjørte ved å få ut alle guttene først? Det er jo jentene som er deres største konkurrenter i og med at jenter kjemper mot jenter, ville det ikke da vært mer logisk å få ut de største jentekonkurrentene før en eventuel finale?

    54. Hva forventer du av farmen når du ikke kan spise kjøtt? Da sier det seg selv at det blir ensidig kost.

    55. jeg var statist på farmen og var med på markedene pluss flere sammenkomster med dere deltakerene. hvordan var det å være på markedet? og hvor fristende var det å spørre om 2018 ting med oss statistene?

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg