SVAR PÅ SPØRSMÅLSRUNDEN OM FARMEN- DEL 1

Fikk dere ha med dere sminke? Nei, vi fikk verken ha med sminke eller toalettsaker. Altså ikke noe parfyme, deo, sjampo osv heller.. Haha 🙂 Det eneste vi hadde var en tannbørste. 

Hvordan var det å være på markedet? Å være på markedet var helt MAGISK. Virkelig. Det var så fantastisk laget, med flere hundre statister som var der og alt føltes faktisk veldig ekte. Det var en ubeskrivelig god stemning ♥ Eneste “negative” med markedet var alle fristelsene.. Haha. Vi spiste jo kun potet og hadde helt sinnsyke cravings, så å se så mye god mat og ikke minst kakebordet uten mulighet til å smake eller kjøpe var litt selvpining. 

Får dere det dere lager i baksthuset når ukesoppdraget er ferdig? I wish.. Produksjonen tar alt av mat vi lager til ukesoppdragene, vi får ikke noe som helst.

Forstår ikke helt taktikken dere kjørte ved å få ut alle guttene først? Det er jo jentene som er deres største konkurrenter i og med at jenter kjemper mot jenter, ville det ikke da vært mer logisk å få ut de største jentekonkurrentene før en eventuel finale? Jo fler jenter som er igjen, jo mindre sjanse er det for å bli valgt som førstekjempe eller andrekjempe- og jo større sjanse er det til å nå finaleuken. Dessuten sikret vi jentene i mange uker, slik at vi alle fikk en så lang opplevelse der inne som mulig 🙂 Men når det er sagt så var jeg egentlig ikke med på denne “få ut alle guttene” taktikken, for personlig var det nettopp guttene jeg kom best overens med. Spesielt de første ukene! 

Hva tenker du om hvordan Sølvi snakket om deg med kamerateamet under den første og andre uka? At Sølvi ikke likte meg de første ukene på gården var noe jeg var fult klar over, og hun hadde også advart meg om at hun ikke hadde snakket så pent om meg på den tiden. Så med andre ord var det ganske forventet! Personlig synes jeg det er fint at hun står for hva hun mener, og ikke er en helt annen person foran kamera enn bak- som visse andre der inne. Når det er sagt har Sølvi unnskyldt seg til meg flere ganger, og angrer i ettertid på hvordan hun så raskt dømte meg uten å kjenne meg. I dag er vi venner og det er ikke noe dårlig stemning 🙂

Hva syns du om at jentene «fryser deg» litt ute på gården? Så Jørgen sin video fra førstekjempehytten og fikk en skikkelig klump i magen. Jørgen er så god! Vi fikk veldig god kontakt den siste tiden før han røk, men det kom dessverre egentlig ikke med på tv i det hele tatt. Jeg setter utrolig stor pris på at han så meg for den jeg er, og støttet meg der inne ♥ Ellers var det selvfølgelig dritkjipt å bli fryst ut av jentene de første ukene, og det var virkelig ikke lett å være meg på den tiden. At jeg i det hele tatt holdt ut er jeg faktisk utrolig stolt over, for de var ganske så slemme mot meg. Det var mye verre enn det ser ut som på tv, og utrolig mye som skjer og blir gjort bak kamera. Det verste er at jeg hadde ikke gjort noen verdens ting mot noen, den eneste grunnen til at jeg ble behandlet slik var pga hvordan jeg ser ut og at jeg er en blogger. Fordommer er en farlig ting.. Heldigvis innså de fleste at jeg ikke var så aller verst likevel etterhvert, og alt ble mye bedre ettersom folk ble kjent med meg. 

Skjønte dere at Lene og Tonje var kjærester? Haha NEI, jeg hadde ikke den minste mistanke. Nå i ettertid skjønner jeg ikke at jeg ikke catchet det, og jeg var ganske god venn med dem i tillegg😂

Hvor lang er en Farmen-uke? En Farmen-uke er en hel uke, altså 7 dager. Og da filmes vi ca 17 timer i døgnet.. På TV er det jo bare ca en time lange epsioder  tre ganger i uken, så det er UTROLIG mye som ikke kommer med og ikke minst som blir klippet veldig kort. 

Du hadde så mange fantastisk fine strikke-gensere på deg inne på farmen! Hvor er de fra? Den flinke og snille mammaen min har strikket alle 🙂

Hva skjedde med nikolai? Likte du han egentlig, eller bare “brukte” du han? Nikolai var min aller nærmeste inne på Farmen, og vi to fant hverandre fra dag én. Hadde jeg ikke hatt han så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort, spesielt de første ukene som var de tyngste. Han er en helt fantastisk fin gutt som jeg ble utrolig glad i, og som alltid var der for meg ❤️ Jeg brukte ikke Nikolai på noen som helst måte og forholdet vi hadde lå det ikke en eneste baktanke bak. At han kanskje ble litt betatt av meg og at jeg ikke følte det på samme måte er ikke noe jeg kan noe for 🙂 Nå på utsiden er vi gode venner og har daglig kontakt. 

Hvilken dato begynte innspillingen? Den begynte 26 juli, men vi måtte møte opp 23.juli på et sted som heter Opaker gård. Der var vi i isolasjon i 3 dager for å forberede oss på hva vi hadde i vente, og det var også mye presse og diverse samtaler disse dagene. Vi fikk ikke se hverandre eller hilse på hverandre før vi reiste til Gjedtjernet gård 26.juli, selvom alle deltakerne var på Opaker gård disse tre dagene. 

Tror du det er mulig å være med på farmen som veganer? Går man mye ned i vekt? Jeg gikk ganske mye ned i vekt, tipper rundt 5 kilo. Det er nok mulig å være med på farmen som veganer, men jeg tror det vil være ganske brutalt. Vi spiser jo kun potet, så da hadde faktisk sausen/fløten/surmelken vi hadde over potetene alt å si for å få det ned. Haha! Og ellers er jo grøten vi spiser på morningen laget på melk, så sånn sett ville det jo blitt litt vanskelig.. Er ikke sikkert de andre deltakerne ville gått med på å lage en egen grøt basert på vann bare for deg. Personlig opplevde jeg svært liten forståelse for å ikke spise kjøtt, så tør nesten ikke tenke på hvordan det ville vært om jeg hadde vært veganer.. 

Dinner, anyone? 😉😉

Er man nødt til å være “kjendis” for å være med på farmen? Jeg synes det ser ut som en utrolig opplevelse, men jeg er ikke noe kjent fjes, haha… Absolutt ikke, jeg var det eneste “kjente” fjeset som var med på farmen i år. Søk i vei! 🙂

Har du noe kontakt med Live fortsatt? Vi har snakket litt, men vil ikke si vi har kjempemye kontakt. Hun har flyttet til Nederland nå også, så det gjør jo det hele litt vanskeligere. Men Live er en fin jente som jeg ble veldig glad i og som betydde mye for meg den korte stunden hun var på gården ♥

Hvordan er det å se på programmet nå? Hva var det beste med å delta? Det er KJEMPEGØY å se programmet nå. Jeg gleder meg til hver eneste epsiode! Er så koselig å kunne reise litt tilbake i tid via tv-skjermen, ikke minst er det gøy at familie og venner får sett alt jeg har opplevd. Det beste med å delta er vanskelig å si, men alt i alt er jeg sinnsykt glad for at jeg takket ja og angrer ikke et sekund. Jeg hadde lett gjort det igjen, og får faktisk litt vondt i hjertet av å tenke på at eventyret er over.. Jeg har opplevd og lært så sinnsykt mye som jeg aldri ville vært foruten. Dessuten lærte jeg mye om meg selv, og føler meg enda sterkere psykisk etter Farmen. Det var godt for selvutviklingen min, noe jeg er veldig opptatt av 🙂

Hvem ble din/dine beste venninne/venninner/kompis/kompiser på Gården? Hvem har du mest kontakt med etter oppholdet på Farmen? Jeg har faktisk kontakt med de fleste, og mange snakker jeg daglig med. Men de jeg kom nærmest på gården må være Paal, Nikolai, Kjetil, Tonje, Karianne, Dineke og Jørgen.

 Hvordan foregikk filmingen? Ble dere filmet døgnet rundt, eller var det mellom bestemte tidspunkt? Vi ble vekket med et kamera i trynet, og la oss med et kamera i trynet for å si det sånn.. Haha! Den eneste tiden de ikke filmet var da vi sov. Ellers er det ingen “skjulte kameraer” på Farmen, så vi ble kun filmet når det var et filmcrew rundt oss. 

Hvor mange dager varer ukesoppdraget? Er det fra mandag til søndag, eller har dere fri 1-2 dager før dere får nytt oppdrag? Vi får nytt ukesoppdrag og ny storbonde på torsdager, og så er mentors vurdering på tirsdager. Så ukesoppdraget varer fra torsdag til tirsdag 🙂 Onsdag er tvekamp, og det tar nesten hele dagen. Så det blir faktisk ikke så mye fri allikevel 🙂 

Var det noen gang at du vurderte å spise kjøtt? Følte du at noen av de andre presset deg eller fikk deg til å føle deg dårlig med valget ditt? Det var svært liten forståelse for at jeg ikke spiste kjøtt, og jeg fikk en god del dritt for det. Spesielt de første ukene, etterhvert hadde vi svært lite kjøtt og folk hadde vel slått seg litt til ro med det. Men når det er sagt så er jeg en person som står på mitt, og når jeg har tatt det valget så er det ingen som kan få presset meg til å spise kjøtt. Jeg vurderte det heller aldri, til tross for at sulten var ganske så sterk til tider- haha☺️

Fikk du ringe hjem til foreldrene dine for eksempel i løpet av oppholdet? Nei, vi fikk ikke ha noe som helst kontakt med omverdenen den tiden vi var der inne. Og det var noe av det tyngste med hele oppholdet.. Jeg er utrolig opptatt av venner og familie, og har daglig kontakt med de jeg er glad i. Jeg er også en person som alltid søker trøst hos mine nærmeste om jeg opplever noe vanskelig, så det var også veldig hardt- å måtte takle all motgang alene. Jeg lurte også så fælt på hvordan de jeg er glad i hadde det, og var ofte redd for at noe skulle skje/hadde skjedd mens jeg var på Farmen.. Faktisk var dette et ganske stort stressmoment til tider, haha. Men det å ha null kontakt fikk meg jo også til å føle ekstra på hvor utrolig glad jeg er i menneskene jeg har i livet mitt, og ikke minst hvor viktige de er for meg ❤️

Dette var del 1 av svarene, og så kommer fler spørsmål og svar senere. Håper det var gøy å lese 🐔🐮🐷❤️

36 kommentarer

Siste innlegg