UKEN SOM GIKK

Ukens tanke: Jeg tenker mye på hva jeg skal gjøre neste halvår.. Jeg får ikke begynt på studier før etter sommeren, og vil helst ikke bare være i Oslo og blogge fulltid. Det er for kjedelig for meg, jeg trenger noe mer. Lurer på om jeg skulle flyttet til utlandet for en 3 måneders periode, feks med Gateway collage eller noe lignende. Eller om jeg bare skal prøve å reise en del.. Eller om jeg skal få meg en ekstrajobb for å fylle dagene litt. Kanskje noen av dere har noen idéer eller tips?

Ukens opptur: At vi gikk Preikestolen må være ukens opptur! Det var så magisk vakkert og rett og slett bare en fantastisk opplevelse. Norsk natur på sitt beste 😻

Processed with Rookie Cam

Ukens nedtur: Kommer egentlig ikke på noe, eventuelt at jeg ikke har fått trent hvis man ser bort i fra Preikestolen-turen. Har egentlig vært skikkelig flink på treningsfronten i det siste, og da suger det litt å plutselig ikke tråkke inn på Elixia en eneste gang på en hel uke. 

Ukens mat: Jeg fikk servert verdens beste scampi-pastarett i Stavanger! Den MÅ jeg lage igjen hjemme, og kan selvfølgelig dele oppskriften med dere også. 

Ukens film/serie: Anbefaler virkelig å se filmen “Im pretty” hvis dere ikke har sett den. Skikkelig morsom, kul og med et bra budskap. Har faktisk sett den to ganger på kort tid, bra er den. Haha 🙂

Ukens person: Ukens person er uten tvil Dineke, min kjære Dini Wini! Hvem hadde trodd at vi to skulle bli så glad i hverandre.. Var superkoselig å være på besøk hos henne i Stavanger, og jeg ble helt seriøst behandlet som en prinsesse- haha. Følte meg faktisk som hjemme, og Dineke føles ut som familie. Er så rart, men så utrolig hyggelig også. Hun har fått en stooor plass i hjertet mitt💛

Ukens sang: “Sweet but psycho- Ava Max”! ELSKER den sangen, og har sikkert hørt på den tusen ganger denne uken. Ellers liker jeg veldig godt “Hurts like hell- Madison Beer” ⚡️⚡️

Ukens irritasjonsmoment: Jeg har begynt å irritere meg over mørket, kan virkelig ikke noe for det.. Mørketiden er min verste fiende og jeg hater det. Er en så deprimerende tanke at det bare skal bli mørkere og mørkere for hver dag som går i en drøy måned til! Blir så sliten, og får bare lyst til å gå i dvale hele vinteren. Vet at dere som bor i nord hater at jeg i Oslo klager på mørket, men bare fordi dere har det verre betyr ikke det at vi ikke kan få lov til å synes at mørketiden i hovedstaden er kjip. 

Ukens cravings: SUSHI. Og sashimi med ponzusaus. Naaam 😋

Ukens gledingz: Det jeg gleder meg mest til for tiden må være finalefesten til Farmen! Det er tre uker til i dag, og guuud så gøy det skal bli. Gleder meg til å se alle deltakere igjen, og ikke minst feire det fantastiske eventyret vi har vært med på 💖 Ellers gleder jeg meg så sykt til Benny kommer hjem i desember, savner bestevennen min så sinnsykt. Han har flyttet til NY, og vi har ikke sett hverandre siden før jeg dro til Farmen- altså i JULI.. 😢

18 kommentarer
    1. Elsker bloggen din Andrea. Fulgt deg hele veien siden 2010💕 Trist og lese at du ikke liker og blogge mer..

    2. Anonym: Så koselig! <3 Jeg liker å blogge, men er lei av å «bare» blogge. Vil gå på skole eller jobbe ved siden av, men betyr ikke at jeg vil eller skal slutte å blogge :))

    3. Hvis du skal gå sykepleien til høsten, vil jeg anbefale deg til å søke vikarjobb på sykehjem eller noe i den duren. Veldig fordel å ha den erfaringen når du starter på studiet og i tillegg får du opplevd litt hvordan det er og ser fort om det er noe man kan trives med😊 Mye man skal komme seg igjennom studiet, men den erfaringen du får fra sykehjem er noe du kommer til å måtte gjøre og ta med deg hele veien! Anbefales hvertfall på det sterkeste😊

    4. Ville absolutt reist/flyttet noen måneder før studiet starter 🙂 kos deg, slapp av og opplev så mye du bare kan. Jeg er sykepleier selv og studiet var HARDT, så jobbing og lesing vil du få mer enn nok i løpet av studietiden haha. Jeg tok et friår, bodde hjemme, jobbet som vikar av og til og bare reiste maaasse. Om ingen kunne være med så bare dro jeg selv. Livet er for kort for noe annet. Du har hele livet etter studiene til å jobbe og ha en «normal» hverdag, nyt denne tiden og den friheten du har 💕

    5. Hvorfor kaller du deg vegetarianer når du spise fisk og annen sjømat? Du er vel mer pescetarianer? 🙂

    6. Hvis jeg var deg så ville jeg reist, eller startet med frivillig arbeid <3 Kanskje bli en besøksvenn eller noe annet frivillig som du kanskje ikke får tid til under studiene.

    7. Book deg en billett på et fly til NY og overrask Benny da vel? Så kan dere reise hjem til jul sammen. Og så kan du shoppe julegaver samtidig:)

    8. ISMC eller Study Abroad-program i Sydney, bor her selv og det finnes ikke et bedre sted å bo! Storby med strandliv og nye muligheter og opplevelser rundt hvert hjørne. Anbefales på det sterkeste! <3

    9. Kan du få moren din til legge ut strikke oppskriften på den store grå genseren som du brukte på farmen??

    10. Anbefaler deg å jobbe på sykehjem feks. før du starter på sykepleien! Jeg angrer helt syykt på at jeg ikke gjorde det.. Så reis litt først og jobb etterpå, du kommer ikke til å angre 😀

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg