DERFOR BLOGGER JEG SÅ LITE…

Hei fine, trofaste lesere!♥

Hadde egentlig ingen planer om å blogge i dag, men så fikk jeg plutselig litt lyst. Jeg lagde denne bloggen for over 11 år siden nå (SJUKT), og siden jeg har blogget siden jeg var 13 år gammel vil nok alltid bloggen ligge i hjertet mitt- uansett hvor aktiv jeg er eller ikke. Jeg synes det er kjipt at jeg ikke prioriterer bloggen lenger, og jeg hadde nok aldri trodd for noen år siden at jeg skulle “slutte” nå. Jeg har jo ikke sluttet sånn svart på hvitt, men mentalt har jeg kanskje litt det? Selvom jeg fortsatt liker å blogge, og jeg tror alltid jeg kommer til å synes sosiale medier, bilder og å dele livet mitt er gøy.

På mange måter føler jeg at blogg-tiden er litt over. At folk ikke synes det er like gøy lenger. Før leste jeg mange blogger hver eneste dag, nå er jeg innom en og annen blogg et par ganger i mnd maks. Det jeg tror er det som motiverer meg minst er kommentarfeltet. Å blogge tar mye tid, og det er kjipt å ha brukt flere timer på et innlegg og ikke få igjen en eneste kommentar. Før i tiden kunne jeg få flere hundre kommentarer på et innlegg og folk var SÅ engasjerte, det er jo ikke rart det var gøy. Nå får jeg kanskje et par kommentarer om jeg er heldig, og andre ganger 0. Da føler jeg at jeg blogger for ingen, eller at ingen bryr seg- selvom statistikken selvfølgelig fortsatt viser at endel er innom..

Dessuten har ting forandret seg litt når det kommer til å tjene penger på sosiale medier. Før var blogg the shit, og det var der jeg dro inn alle pengene mine. Men nå det siste året har jeg plutselig begynt å tjene mye på instagram (noe jeg ikke gjorde før), og kan leve veldig godt kun av instagrammen min. Jeg trenger ikke en blogg lenger for å kunne leve av sosiale medier, så det er selvfølgelig også en faktor som har noe å si. Når jeg føler at ingen bryr seg om bloggen min lenger, ingen kommenterer og i tillegg trenger jeg ikke blogge for å tjene penger- så blir det vanskelig å være aktiv her. Nå var jeg veldig ærlig, men det er sånn jeg tenker.

Så what to do? Jeg vil helt ærlig ikke slutte å blogge selvom jeg ikke trenger det inntektsmessig lenger. Men da MÅ dere engasjere dere. Jeg må føle det er verdt å bruke tid på. Jeg vil ha tilbakemeldinger, innspill og kommunikasjon med dere. Føle at mange setter pris på bloggen min, rett og slett. Forstår samtidig så utrolig godt at flere av dere har sluttet å kommentere og engasjere dere, da bloggingen min har vært sykt sporadisk og for det meste ikke-eksisterende. Det er det virkelig ingen tvil om og jeg tar all selvkritikk på det. Men jeg ønsker å gi bloggingen et lite forsøk til nå de neste ukene, så om det ikke er for mye å be om hadde jeg satt ubeskrivelig stor pris på om dere som fortsatt liker å følge meg kunne lagt igjen noen hyggelige kommentarer <3 Det er det jeg føler virkelig kunne motivert meg nå 😊

Ellers håper jeg alle har det bra! Tenkte å skrive en liten update på livet mitt, skolen osv i løpet av de neste dagene 🙂 Sender dere en stoooor klem💘💘💘

72 kommentarer
    1. Jeg er en av de som har lest bloggen din helt fra starten, så det hadde vært trist om du slutta nå. Skjønner likevel tankegangen din, men jeg er fast leser og kommenterer dessverre aldri. Skal prøve å bli flinkere til det👏🏻

    2. Har fulgt bloggen din i mange, mange år. Men selvom må jeg innrømme at jeg nesten aldri har kommentert🙈 Nå var det verdt å legge igjen en kommentar- vil gjerne følge deg videre og hjelpe til med engasjementet!

    3. Enig med deg at det er litt kjipt hvis man får null kommentarer på et innlegg man kanskje har lagt sjela si litt ekstra i. Jeg prøver å legge igjen kommentarer på innlegg jeg liker slik at eieren får vite det på en måte 😊 man skal være mot andre slik man vil andre skal være mot deg. Derfor har jeg for min del begynt å kommentere mer og vise engasjement.
      Stå på og det blir koselig å følge deg igjen 😊

    4. Lest bloggen din siden du startet, og syntes det fortsatt er en opptur i hverdagen å lese det du har skrevet eller se bilder med outfit f eks😊

    5. Jeg klikker innom bloggen din for å lese hver gang du poster et innlegg, og synes du er utrolig inspirerende og flink! 🙂 Kanskje bare vi “litt eldre” som har vokst opp med blogg, som fortsatt synes det er gøy å lese- ikke vet jeg. Jeg håper i hvert fall ikke at blogg forsvinner med det første, da det er noe ekstra kos ved å klikke seg inn hver morgen, lese og la seg inspirere.

      Ønsker deg en fin fredag <3

    6. Du skriver jo egentlig nå at du blogger og bruker instagram for å tjene penger? Lesere ønsker jo at den som blogger, gjør det fordi det gir den noe. Ingenting er så kjipt som å lese blogger hvor man merker at bloggeren gir f… Her her har det kun vært reklame innlegg i det siste, og da sier det seg selv at man ikke får hundrevis av kommentarer. Samme reklame går jo igjen på 10 forskjellige blogger

      1. Skjønner selvfølgelig at man ikke får så mye kommentarer på reklameinnlegg, jeg tenkte mer på vanlige hverdagsinnlegg da jeg skrev dette innlegget 🙂 Og ja jeg bruker jo selvfølgelig blogg og instagram også for å tjene penger, det er jo det jeg har levd av i alle år og hatt som eneste inntektskilde? Betyr ikke at jeg ikke liker det fordet :))

    7. Vil veldig gjerne at du fortsetter å blogge, men synes det er mye reklame. Hadde vært fint med litt hverdagsinnlegg 🙂

    8. I årevis nå har du nesten bare brukt bloggen din for reklame, typisk 7-8 innlegg på rad som bare er reklame, og så ett innlegg for å beklage at det er så mye reklame, og så gjentar det hele seg. Har vært åpenbart at du kun bruker bloggen for penger. Sier vel seg selv at folk ikke gidder å engasjere seg, da.

      1. Jeg er fult klar over at bloggen min har vært dårlig de siste årene og at det har vært veldig mye reklame. Men som jeg skrev her trenger jeg ikke lenger blogge for å leve av sosiale medier- så poenget nå er at jeg vil få tilbake hobbygleden ved blogg som jeg hadde for et par år siden 😊

    9. Skjønner at det kan ha en effekt på motivasjonen. Personlig syntes jeg det er kjipt å ha klikket seg inn på bloggen din de siste ukene og det så å si kun består av reklame. Er ikke så interessant å kommentere på det. Håper du fortsetter å blogge, for jeg har alltid likt å lese bloggen din! 🙂

      1. Skjønner det veldig veldig godt, og skjønner at det ikke er så spennende å kommentere på reklameinnlegg! Men har lyst til å prøve å blogge som i gamle dager igjen de neste ukene, med mye hverdagslinnlegg og alt dere liker- og at jeg håper da å få tilbakemeldinger på det slik at jeg kan få gløden og motivasjonen litt tilbake! 😄😘

    10. Jeg ELSKER når du blogger, og du er faktisk den eneste bloggen jeg leser. Jeg har vært en stoor fan av deg i mange år, og var før innom bloggen din 1-3 ganger om dagen for å se om du hadde oppdatert. Men jeg må innrømme at nå følger jeg kun med på Instagram, og er innom blogger kun hvis “det faller inn”. Jeg vil bare si at selv om jeg ikke kommenterer like mye som jeg gjorde før betyr ikke det at jeg ikke bryr meg om innleggene. Men når jeg kommenterer kan jeg også føle på “hun kommer ikke til å se denne kommentaren uansett”, å da slutter man litt med det etterhvert. Vil bare si at jeg heier på deg og følger deg tett på Instagram haha, du er absolutt en jeg ser opp til og følger med <3

      1. Ååå søte søteste du 💕💕 Jeg skal passe på å alltid svare når dere tar dere tid til å kommentere, og jeg leser ALLE kommentarer 😀 Tusen takk for så fine ord, setter stor pris på det!! 😍😍

    11. Hei! Fint med et langt og ærlig svar✨ Jeg er også en av de som har lest bloggen din helt fra starten og jeg syntes virkelig at du har utviklet deg til å bli et fantastisk menneske! Jeg liker deg som person utrolig godt! Jeg føler du er deg selv og er veldig ekte. Likevel forstår jeg tankegangen din! Hvis det er engasjement som skal til (noe jeg selvsagt forstår), kan jeg virkelig prøve mer selv ved å kommentere innleggene dine og gi tilbakemelding til deg på hva jeg ønsker å lese mer om! Lykke til videre! Håper virkelig ikke at du slutter å blogge. PS. Klikker meg inn på bloggen din hver uke✨

    12. Så koselig med innlegg fra deg igjen🥰 Jeg trofast daglig leser, og vært det siden start. Kommenterer sjelden blogger dessverre – men er sååå glad i bloggen din, din positive energi og fine bilder🌸 stor klem

    13. Husker jeg kom hjem hver dag på ungdomsskolen og sjekket om du hadde blogget. Leste så sjukt mange blogger hver dag og så på må gjøre videoer, grwm videoer og jeg SAVNER life AS bassaene❤️❤️ Glemmer litt at blogg eksisterer, men sjekker ut bloggen din hver gang du har gitt beskjed om oppdatering. Syns blogg er litt kronglete å lese på iPhone? Spesielt legge igjen kommentarer.

      1. Åååh 😍😍 Haha så sykt koselig at du husker så langt tilbake i tid!! Ja enig i at det er litt mer kronglete på iPhone, gjør det mest på maccen selv 😀 Stor klem til deg 💕💕

    14. Synd at det ikke blir like mye blogging. Har følgt deg fra start og synes det er koselig å lese om hva som skjer i livet ditt.

    15. Nå fikk jeg lyst til å kommentere her! Har vært en av de som har tittet innom bloggen din titt og stadig, men dessverre aldri kommentert. Syntes alltid det er kjekt med nye innlegg fra deg, selvom de av og til kommer med litt for lange mellomrom. Håper du vil oppdatere litt hyppigere, så kommer nok kommentarene til å komme mer av også. Gleder meg til å følge deg videre🤗

    16. Hei jeg tror engasjement på bloggen kom av at du viste engasjement. Når du ikke viser engasjement over tid, vil det mest sannsynlig ikke være engasjement i kommentarfeltet heller

    17. Jeg er også en av de leserne som dessverre nesten aldri kommenterer, men har fulgt med på bloggen din i MANGE år! 🥰 Et tips er at du kanskje kan starte litt opp med YouTube igjen, vise en typisk dag i hverdagen din f.eks, vet at det er mange som liker å følge med på vlogs. Du kan ha videoene opp i blogginnleggene en gang i blant, tror det hadde vært kjempe gøy å følge med på 💛

    18. Fortsett å blogge! Jeg er innom stadig vekk og blir alltid glad når du publiserer.
      Kunne du lagd en video eller et innlegg om hvordan du trener? Hvis du har en “treningsrutine” av noe slag?

    19. Hei Andrea!
      Jeg har fulgt bloggen din i alle år og er nesten innom hver dag! Synes fortsatt det er veldig gøy å lese bloggen din, men jeg er ikke en person som pleier å kommentere! Ja, tidene endrer seg og de fleste har gått over til Instagram, men jeg synes fortsatt blogging er noe hyggelig å lese i hverdagen! Håper du fortsetter med bloggingen! 😊 i hvertfall en liten stund til! Har vært spennende å følge med på alt du har opplevd ❤️

    20. Det hjelper ikke at du skriver et hverdagsinnlegg i uken når resten består av reklameinnlegg. Da blir bloggen din dritkjedelig og ikke interessant i det hele tatt.

    21. Liker din blogg. Kommenterer aldri på noe, men gjør det likevel nå.
      Du er flink, og inspirerende mtp mote, klær, etc. Og alltid kjekt å se på bildene dine.
      God helg! Klem 🙂

    22. Jeg har fulgt bloggen din i alle pr og har funnet så mye inspirasjon fra deg! Du har fine bilder og gode tips, så plis ikke stopp! Er selv dårlig på å kommentere, men skal bli flinkere på det assa🌸

    23. Også må jeg bare legge til at om du ville delt litt mer av trening og mat inspo, så tror jeg mange hadde likt det! Trening og kosthold er jo veldig i vinden nå og du ser jo så bra ut! Kanskje også delt litt kule treningsplagg osv☺️

      1. Jaa hadde vært skikkelig gøy! Er superinteressert i trening og kosthold, og føler jeg har mange gode tips å komme med. Eneste er at så mange er så sensitive på det å snakke om feks mat, så er ikke sååå lett 😅 Men men må bare være litt forsiktig med hva jeg skriver tenker jeg. Har veldig mange nye, gode oppskrifter jeg kunne tenkt meg å dele med dere fremover 😍 Treningstøy kan jeg gjerne også vise!

    24. Fast leser fra starten! ❤️
      Hadde vært gøy hvis du f eks lagde litt vlogs, ukens spm, og som andre sier kanskje vært litt mer inne på trening/kosthold!

    25. Hei, Andrea💛
      Jeg har fulgt bloggen din i mange år, men har sjeldnere og sjeldnere klikket innom blogg.no de siste to årene. Grunnen til dette er fordi jeg føler bloggere nå til dags kun er ute etter klikk og dermed lesere. De skriver overskrifter som ikke passer til innlegget? Annonserer varer som bare er drit? Blogging er liksom ikke en hobby (og gøy) slik det var før. Det har blitt en stor buisniess hvor alt handler om penger… Det er trist. Du er en av de få bloggerne som er igjen, som har bygget seg selv opp helt fra start. SELF MADE WOMAN💛⭐️ I motsetning til alle disse paradise hotell deltakerne osv… Stå på Andrea, du har alltid inspirert meg med spesielt stilen din! Du er en ekte veteran og det skal du være stolt over!!!

      1. Heii søteste Aleksandra :)) Jeg er HELT enig med deg, og tror også det er en av grunnene til at jeg har mistet mye av lysten. Blogg er definitivt ikke det det en gang var, og jeg er også dritt lei av alle disse clickbait bloggerne som trosser alt av privatliv og selvrespekt for å få noen ekstra klikk.. Jeg orker ikke være sånn. Og jeg er sykt takknemmelig for at folk leser bloggen min fordi de faktisk liker meg og det jeg skriver, og at jeg ikke må lokke inn lesere ved å skrive de sjukeste overskriftene eller blogge om helt upassende ting 😅Tusen tusen takk for superfin kommentar, det ga meg MASSE motivasjon😍 Sender deg en stooor klem 💕💕💕

    26. Heii Andrea!
      Jeg elsker virkelig bloggen din (slik den var før vel og merke) og er en fast leser som er innom stort sett daglig i håp om nye innlegg. Reklame-innlegg er som du sikkert er klar over selv, driit kjedelige.. og da blir det også veldig tydelig for oss lesere at dette skrev hun kun for pengene.
      Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg er en av de som er innom ulike blogger flere ganger om dagen, men det er ikke dermed sagt at jeg kommenterer hvert innlegg jeg leser. Hadde blitt mye jobb.. kommentarer vil du nok få flere av når du skriver mer interessante innlegg om deg og din hverdag, men som sagt er jeg en av de som aldri kommenterer. Jeg tror nok motivasjonen bør komme fra det indre, hvis du skal klare å fortsette. Du har virkelig vært min favorittblogger og jeg har elsket de vanlige innleggene dine. Håper du klarer å få motivasjonen tilbake 🙂

    27. har lest bloggen din siden jeg var typ 12 år og har nå fylt 20!! mer innlegg og aktivitet så kan jeg love deg responsen blir bedre 🙂 digger stilen din og “viben” på bloggen, u go girl

    28. Never stop boo!! I always support you <3 Men det er sant, derfor jeg sluttet å blogge også (ikke i nærheten så stor respons som deg) men jeg fikk til slutt null respons og gadd ikke bruke alle timene lenger. Instagram er nå kilden til samarbeid, jobb, innlegg og har tatt over blogg føler jeg. Men ikke stopp bloggen, den er legendarisk. Miss uuu

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg