KLISSETUR TIL ROMA

Hei fininger ♥

Måtte bare vise dere et lite bildedryss fra da jeg var i Roma for to uker siden! Turen ga jeg kjæresten min i bursdagsgave da han fyller 30 år veldig snart, og jeg ville gi han en gave han alltid vil huske. Ingen av oss hadde faktisk vært i Italia før, så derfor tenkte jeg det var det perfekte reisemålet for oss. Ekstra hyggelig å kunne utforske et nytt land sammen! Og shit, for en by. Roma må være noe av det vakreste jeg har sett hitill i livet mitt! Det som imponerte meg mest var all den fantastiske arkitekturen- det ene praktfulle bygget etter det andre.. Det endte virkelig aldri!

Vi var der kun i tre dager, men vi rakk å se og gjøre mye. Faktisk tok vi ikke uber/taxi/offentlig transport en eneste gang i løpet av ferien, så vi gikk nesten bokstavlig talt Roma rundt- haha. Det er virkelig noe jeg anbefaler dere å gjøre også, man får sett så utrolig mye mer! Vi bare gikk fra attraksjon til attraksjon, og generelt utforsket byen hele dagen. En bonus å få forbrent litt av all pizzaen man trøkker i seg i løpet av turen med timesvis av gåing hver dag også, haha.

Vi fikk sett spansketrappen, trevifontenen, parken Villa Borghese, hadde guidet tur på colluseum, Forum Romanum, Pantheon og utforsket Castel d angelo. Det er nesten hele topp ti turist-lista, haha! Ellers spiste vi masse masse god mat, og bare koste oss maks. Skal lett tilbake en dag, og LETT utforske mer av fine Italia. Kanskje allerede i sommer? 😍

9 kommentarer

Siste innlegg