Oppskrift onsdag: luksus havregrøt

Hei fininger!

Først og fremst: tuusen takk for all positiv og hyggelig respons på forrige innlegg ♥ Jeg synes alltid det er skummelt å være så privat, og hadde helt ærlig ganske hjertebank da jeg trykket på “publiser”. Så å få så mange fine tilbakemeldinger gjorde meg skikkelig glad! Jeg synes det er utrolig viktig å snakke om privatøkonomi da det er noe det dessverre ikke er nok fokus på i norske skoler. Og siden dere virket så interessert i temaet tenkte jeg å følge opp med et utfyllende innlegg om mine beste økonomiske tips nå snart!! 🙂

Ellers er det jo oppskrifts onsdag i dag, og som den pliktoppfyllende og flinke bloggeren jeg nå har blitt så holder jeg selvfølgelig det jeg lover 😉 Haha! I dag er det havregrøt på menyen. Kjedelig? NEI! Eller- det kan være, men alt handler om hvordan man lager den og hva man tilsetter. Jeg har alltid vært veldig glad i havregrøt, men det siste året har jeg virkelig oppgradert den til noe helt amaaazing. Denne grøten er noe av det beste jeg vet å spise, og jeg kan oppriktig si jeg nyter hver eneste skje. Veldig sunt, og skikkelig godt! Og ikke minst- havregrøt er godt for lommeboka også 😄 Jeg varierer faktisk med å spise det til både frokost, lunsj og middag.

Du trenger: 

♥ Lettkokt havregryn, melk (gjerne soyamelk), banan, eplesyltetøy, mangobiter (jeg kjøper frosne fra eldorado, de er best!), blåbær, peanøttsmør, honning, kardemomme og kanel ♥

Dette gjør du:

Kok opp havregryn, en knipe salt, vann og kardemomme. Når det begynner å bli grøt liker jeg å spe på med litt melk. Mos en banan, og rør inn i grøten. Her kan man gjerne også ta i cottage cheese hvis man ønsker ekstra proteiner, jeg gjør det i blant! Og da er selve grøten finito- men toppingen har selvfølgelig alt å si her. Jeg tar grøten i en skål, heller over endel melk på toppen (som dere kan se på bildene). Så topper jeg med masse eplesyltetøy, mango, blåbær og peanøttsmør. Og for den perfekte finishen tar jeg flytende akaisehonning på toppen og drysser over litt kanel 😋😋

Naaaaam!! Har dere sett en mer fristende grøt? Dette er den beste komboen ever, og jeg er faktisk fryktelig stolt over den- haha. Denne grøten er en DRØM 😍 Håper dere prøver, da må dere fortelle meg hva dere synes 🙌🏽

 

19 kommentarer
    1. Hei, Andrea <3

      Jeg så det var fler som ønsket "Whats on my iPhone" innlegg – og det gjør nemlig jeg også!!!:)
      Kan du være så snill å lage dette denne uken? Jeg skal nemlig kjøpe meg ny iPhone i morgen, og trenger masse app- – og organisering inso <3

      Klem fra Marlene Frøstad

    2. Nam! Vil tipse deg om og pröve nellik i også! Jeg bruker nellik, kardemomme og kanel i gröten! Prövde det i fjord i juletiden, for å få skikkelig julegröt! Det er så godt at jeg har brukt det hver dag siden! Haha! Vil også si at det forrige innlegget ditt om din ökonomi var sååå utrolig bra! Viktig å prate om! Alt for mange bruker så utrolig mye penger! Suuupert gjort av deg fine! <3

    3. Hei! Vil bare si at jeg ELSKER at du har startet for fullt å blogge igjen! Har fulgt deg fra start, og synes du har vokst opp til å bli et skikkelig fantastisk og inspirerende menneske. Jeg har også hatt mange sammenlignbare utfordringer som deg, med mye shopping, lite kontroll på økonomien og en rekke uheldige valg opp igjennom. Og jeg synes det er så fint å se at du er åpen om det, slik at man vet at man ikke er helt alene om egentlig ganske vanlige utfordringer som livet har å by på. Det er ofte sånn at man bare leser om dette «perfekte livet» både i bloggverdenen og på Instagram osv. Eller så leser man om nevneverdige «skandaler», men så finnes det ikke noen som snakker om det som er i mellom; ganske vanlige hverdagslige utfordringer som kan oppstå på veien mens man vokser opp. Dette ble veldig langt, haha. Men stå på, og vær deg selv! Håper du aldri stopper å inspirere<3

      1. Hei søtis!! Åg så hyggelig, tusen tusen takk for så mange fine ord 😍😍 Og så sant det du sier!! Har nesten aldri lest noe lignende selv, og sikkert derfor det er ekstra skummelt å skrive.. Men samtidig vet jeg at det er sååå mange andre som er eller har vært i samme bås, og jeg synes det er veldig viktig at man snakker om det høyt om det <3 Stor klem til deg!

    4. Jeg synes du er veldig modig og heier på deg ! Tenker du hjelper og motiverer SÅ mange mennesker i alle samfunnslag og alder til å få troen på seg selv og være sin egen beste venn – noe av det viktigste i livet som ikke kan kjøpes for penger ❣️👌

    5. Hei Andrea! Da du publiserte dette innlegget lagret jeg bildene og har hatt de i kamerarullen siden. I går dro jeg endelig å kjøpte ingrediensene og laget grøten i dag. Det var helt nydelig!! Så tusen takk for et særdeles godt tips❤️ Vil gjerne se flere av dine oppskrifter.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg