Oppskrift onsdag: Spicy tuna tost med avocado

Helluu 😊

Jeg sa jeg ønsket å dele oppskrifter med dere fremover, så da kommer det en allerede i dag! Tenkte kanskje å kjøre “oppskrift-onsdag” hver onsdag freomver hvis det er ønskelig? Har allerede tatt bilder til flere forskjellige, så blir enkelt for meg å holde. Si i fra hva dere tenker♥ Kommer til å tipse om både sunne retter og mer usunne retter, og alt fra frokost til lunsj til middag. Kanskje til og med noen desserter/kaker, haha 🙌🏽

I dag skal jeg tipse dere om den DIGGESTE lunsjen. Jeg har blitt så glad i Joe & the juice sin spicy tuna sandwich, at jeg bare måtte prøve å kopiere den hjemme. Og det ble helt nyyyydelig!! Om noen av dere som leser ikke er så fan av tunfisk kan jeg nesten love at denne uansett faller i smak. Jeg er ikke superglad i det selv- men denne mixen er helt magisk god 😋

Dette trenger du til å lage tunfisk mixen:

♥ En boks tunfisk i vann (ikke olje!), majones, hot sauce (siracha eller tabasco funker), sylteagurk (evt jalapeno), dill og krydder.

Hell ut vannet av tunfiskboksen, og ta tunfisken i en skål. Bland i majones og hot sauce/tabasco, her tar jeg bare på øyemål så har ikke noe eksakt mengde. Men ta nok majones til at det blir kremete og deilkat! Så finkutter du sylteagurk eller jalapeno i små biter, tar i ønsket mengde dill og smaker til med krydder. Selv bruker jeg salt, pepper, chilli flakes og hvitløkspulver. Bland alt godt sammen og så skal røren se ca slik ut:

Ellers er det eneste du trenger grovbrød til å toaste (ta litt smør på begge sider før du legger skivene i toastjernet så blir det ekstra digg), og avocado! Jeg skjærer tynne skiver til å legge på toppen av toasten. Ta gjerne tomater i små biter oppå avocadoen igjen, det gjorde jeg ikke på disse bildene- men er superfresht og digg 💛

Og voilaaa!! På maks 10 min har du en helt nydelig lunsj. Ta gjerne litt oboy til hvis du vil kose deg like mye som jeg gjorde 😏

Velbekomme!!♥

Si i fra hvis dere tester ut og hva dere synes- gøy for meg hihi. Og kom gjerne med ønsker til de neste mat-tipsene 😄

28 kommentarer

Siste innlegg