Rett inn i avstandsforhold

Hei søtinger!

Nå befinner jeg meg i hovedstaden til Latvia, Riga- og her kommer jeg nok til å være ganske mye fremover. Hvorfor i all verden skal jeg det tenker kanskje du? Haha. Det føles rart for meg også, men kjæresten min måtte flytte til Riga nå pga studier- så da blir det selvfølgelig sånn at jeg kommer til å dra endel hit for å besøke han. Vi kom hit på mandag, og jeg ble egentlig med ned for å være en støttende og snill kjæreste. Byen er helt ny for begge, og jeg tenkte det ville være mye tryggere for han å reise ned hit sammen med meg enn helt alene. Å flytte til en ny by uten å kjenne noen er selvfølgelig skummelt! Så ja, her skal jeg bli ca en uke. Planen er å hjelpe han å finne leilighet, bli litt kjent i byen osv- og så reiser jeg alene hjem igjen.

Jeg og typen møttes rett etter at jeg røk ut av Farmen (i september), så forholdet er ganske ferskt, og det er egentlig litt sykt at vi nesten starter det med å bo i to forskjellige land. Men begge er innstilt på at det skal gå bra, og jeg har jo heldigvis en veldig fri hverdag enn så lenge i alle fall- og kan i teorien være i Riga så mye jeg bare har lyst. Litt skummelt og kjipt er det selvfølgelig uansett, men jeg er veldig positivt innstilt til det. Jeg har jo vært singel lenge, så for min del er det forsåvidt deilig også å kunne gjøre alt mitt hjemme slik jeg har pleid, og så sees vi så ofte vi ønsker/har mulighet. Kanskje noen av dere har erfaring med avstandsforhold og vil gi meg noen råd/tips?

Jakke fra Samsøe// Votter Ugg (har hatt disse siden 2011 uten å miste de, hvor sykt?! Haha) // Solbriller Prada // Veske HER

Noen bilder fra i går 🙂 Denne caféen var helt AMAZING! Big Bad Bagels heter det, hvis dere noen sinne er i Riga anbefaler jeg å teste det ut for frokost eller lunsj. Skikkelig digg og fresh mat ❤️ 

Vi snakkes snart dere!

32 kommentarer
    1. Avstandsforhold er ikke noe problem, det skal dere klare fint. Mitt eneste og beste tips er at når dere er sammen så VÆR sammen. Legg bort telefonen og uviktige ting, bare gi hverandre masse oppmerksomhet og kjærlighet. Kos deg❤️

    2. Jeg og kjæresten møttes i Oslo for snart to år siden, men vi bodde tre timer fra hverandre med tog, helt til vi flyttet sammen nå i august.
      Så typ 1,5 fra hverandre først. Det var veldig tungt, vondt å reise fra hverandre, dyrt og man må leve med en type savn hele tiden. Men vi facetimet mye, snappet mye av hverdagen vår og planla alltid når vi skulle ses igjen, før vi «skiltes» for den gang. Jeg tror avstandsforhold er veldig sunt, man lærer seg å tåle distanse veldig godt og det å flytte nærmere hverandre/sammen blir en så sinnsykt mye større glede og gevinst på en måte. Så selv om det var kjipt der og da ville jeg på en måte aldri vært foruten, for det har lært oss og gitt oss veldig mye 💞 ønsker dere masse lykke til, man må bare gjøre det beste ut av det!

    3. Hei søta!
      Å så kjipt! Men avstandsforhold er ikke noe stress. Så lenge dere setter av tid til å FaceTime, Ringes eller sende meldinger! Også når dere er sammen, vær sammen! Legg fra mobilen og bare fokusere på hverandre. Da glemmer du avstanden og alt blir verdt det når dere er sammen.

    4. Jeg er i avstandsforhold akkurat nå, kjæresten min bor i england og jeg i norge, sånn har det vært siden i sommer. Det går helt greit egentlig, fordi vi er oppdaterte og involvert i hverandres liv hele tiden, og snakker i telefonen/FaceTime flere ganger i uken. Jeg tror også det hjelper at vi vet hvem hverandres omgangskrets er osv, så da vet vi hvem vi snakker om når vi har vært med noen eller det er drama i vennegjengen, haha. Også besøker vi hverandre så ofte vi kan og prioriterer hverandre når vi er sammen. Hjelper også å vite hele tiden når neste gang vi skal se hverandre er, sånn at vi alltid har noe å se frem til! Tror dere klarer dette kjempefint 🙂

      1. Haha, ja sant! Jeg tenker det kan være mange fordeler med det også så lenge man klarer å se positivt på det 😀 Og så lenge man holder kontakten jevnt via mobilen når man er fra hverandre så føles det jo litt som at man har hverandre i hverdagen, selvom man selvfølgelig ikke får den fysiske kontakten <3 🙂

    5. Hadde avstandsforhold i to år, nå bor vi endelig sammen, mitt tips er enkelt å greit å se hverandre jevnt og «ofte» så som regel min kjæreste annen hver helg, og det var akkurat passe i forhold til eg kunne gjøre mitt, han sitt også var det nok savn til å kose oss og ha det gøy når vi først hadde muligheten😍 for min del var det ikke noe problem! Litt kjedelig i starten Pga mye savn og at det var uvant, men etter hvert gikk det helt fint! Og nå bor vi sammen og har det faktisk like fint🤩

    6. Har ikke tips til avstandaforhold, men et tips til Riga: dere må prøve easywine, hvis dere ikke allerede har gjort det! Det er et superhyggelig date-sted, og man får prøvd masse forskjellig/god vin, uten å måtte kjøpe hele glass eller flasker. 😀

    7. Hejsan!:) Jag skriver på svenska men tror/hoppas du förstår! Min kille och jag har varit tillsammans i lite mer än tre år och jag är nu i Cambridge för studier. Ett tips med distansförhållande som fungerar för oss är att vara varandras första prioritet. När någonting roligt/spännande eller tråkigt händer så är han den första jag ringer och tvärt om! För mig/oss är det skönt att veta ”slutdatum” på hur länge det kommer vara såhär och då är det lätt att sätta upp delmål. Kanske ni kan boka in någonting kul att se framemot inför varje gång du hälsar på?

      Det kommer gå superfint! Lycka till, kram <3

    8. Har vært sammen med kjæresten i over 7 år, hvor det første og det femte året har vært avstandsforhold. De andre årene har vi bodd sammen. Personlig ser jeg ingen fordeler med avstandsforhold, jeg elsker å være sammen med han, og har ikke behov for savnet, haha. Samtidig har jeg aldri vært i tvil om at vi skulle komme oss igjennom årene fra hverandre. Det er definitivt verdt det ettersom det handler om å ta utdanning. Vurderte aldri å droppe verken avstanden eller forholdet.

    9. Hei! Jeg har vært i avstandsforhold i fire år, han bor i England. Har vært ekstremt utfordrende til tider, men det funker. Nøkkelen er å stole på hverandre og kommunisere best mulig. Kan fort bli misforståelser over telefon, så bare vær obs på dette.

      Ønsker dere masse lykke til!!

    10. Har vært i avstandsforhold California-Norge i tre år, og vi har aldri sett på det som et problem. Men igjen, det er fordi vi er begge veldig selvstendig og trives i hvert vårt selskap. Nå som man har snapchat, facetime og sosiale medier merker man nesten ikke forskjell😂 skal sies at seksuell frustrasjon fort blir et tema når det går over to måneder hahaha. Men da er det desto bedre- om ikke MAGISK og møtes igjen

      1. Jeg føler denne så sykt! Er i et avstandsforhold Florida – England, ca 1,5 år til nå. Det eneste “problemet” jeg har hatt er den seksuelle frustrasjonen som kommer etter sånn ca 1-2 mnd. Når blir kanskje det ikke like stort problem for Andrea siden Riga er relativt nærmere, kun 2 timer med fly, istedenfor 10-12 som vi må styre med haha.

    11. Jeg er i avstandsforhold og har vært det i ett år nå. Vi bor i to forskjellige byer i Norge med ca 6 timers bilreise(40 min fly) og kommer mest sannsynlig til å ha avstandsforhold i hvert fall 1-2 år til pga studier. Vi ble tilfeldig kjent da han var på guttetur i byen min, og ble kjærester selv om avstand. Jeg tror at det er verre om man har værtsammen lenge og bodd sammen for så å flytte fea hverandre, enn det er å starte tidlig med avstand. For oss fungerer det fint siden vi har hver våre ting «hjemme» og tar oss tid til hverandre når vi møtes. Samtidig snakker vi på telefonen hver dag!

    12. Åhh jeg ønsker med Riga tips! Skal dit i mai en langhelg. Restauranter, ting å gjøre og shopping. Gjerne skriv litt om det når du har beslkt Riga flere ganger.

    13. Hei, er i et avstandsforhold å har lært meg noen tips og triks;
      1. Kom fra samme plass ( da kan dere se frem til lange sommerferier, juleferier og påskeferien sammen)
      2. Send en “God natt melding” hver kveld
      3. Før du drar ha en plan på når dere sees igjen.
      4. Se serier sammen via Skype! (velg et program og del skjerm via skype, da kan dere kommentere å diskutere dette)
      5. FaceTime (veldig hyggelig men krever at begge er i snakke-humør, blir ofte til at man forteller om dagen sin vs følelser)

      Det vanskeligste med avstandsforhold er at man ikke har muligheten til å lese den andres kroppsspråk. Dermed er det viktig å være ærlig med hvordan man har det. Har man f.eks en dårlig dag, kan fort små ubetydelige problemer bli til irritasjonsmoment.

      Masse lykke til med kjærligheten! Det viktigste er å ikke tenke så langt fremover, det å tenke på fremtiden (3-4 år fremover) kan være svært deprimerende. Vær glad for tiden dere har sammen nå!!

    14. Det går nok så fint så, skal du se 🙂 Er ikke helt det samme, men min kjæreste er fisker så litt “avstandsforhold” blir det jo annenhver måned. Det går seg til =)

    15. Kommer helt an på hvor selvstendig man er. Jeg syns ikke det er noe stress i det hele tatt, har hatt det sånn i fem år. Men så er jeg ingen typisk jente som drømmer om hus (det har jeg alt), ekteskap og barn. Klarer meg veldig fint selv og har ikke det minste lyst til å ha samboer. Men vet mange som synes at LDR er helt forferdelig og dømt til å mislykkes (og med den innstillingen gjør det sikkert det!).

    16. Riga tips:

      Restauranter:
      -Ferma, 3 pavarus, riviera, mute (tror pusses opp nå), street burger (om du vil ha digg burger, med enkel servering), cod (sushi og veldig bra japansle retter)

      Brunsjer (i helgene er det brunsj, men fine kafeer i ukedagene med annen type mat):
      -Austra, autentika, miit, makoni (tror jeg det heter)
      -big bad bagel er jo alltid en vinner

      Andre steder:
      -ny mathall i de originale mathallene med masse god mat, og kul atmosfære.
      -the beginnings (veldig mye godt vegansk, spesielt burgerne med sweet potato fries)
      -wok to walk (god rask mat)
      -husk at dere kan laste ned wolt om dere kun vil slappe av hjemme med god mat, da kommer maten på døren.

    17. Hvor lenge skal han være der? Skal ha avstandsforhold med kjæresten i tre år og gruer meg skikkelig:((

    18. ❤❤❤

      Så koselig 🙂

      Avstandsforhold e egn vældi vanskelig, har vært i flere sånner forhold og det går ut på at man savne så mye pærson at det føles ut som kjærlighetssorg, men trur absolutt du finn en måte og klare det på 🙂 Æ klare ikje det me andre ord 🙂

      Klæm 🌷

    19. Ååå, jeg gjorde akkurat det samme! 6 mnd etter jeg og kjæresten møttes flyttet jeg til Riga for en periode! Vi klarte det og er fortsatt sammen, 6 år senere. Riga er en nydelig by jeg elsket å bo i. Til dietten vil jeg anbefale å ta toget til ziplineparken i Sigulda, nydelige Cesis eller Jurmala.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg