Svar på spørsmålsrunden del 1: Skattesmell, reiseplaner, studier ++

Har du noen reiseplaner fremover? Jepp! Jeg reiser til varmere strøk i slutten av desember, og blir borte i et par uker. Skal fortelle dere mer om denne turen snart 😍 Gleder meg så så så såååå mye!!

Hvordan redigerer du bildene dine på instagram? Bruker kun en app: Tezza. Tenkte å vise dere hvordan jeg gjør det i et eget innlegg snart. Høres det interessant ut? 😄

Hvordan går det med skattesmellen du fikk for noen år siden? Og hvor mye var beløpet på? Den ble jeg ferdig med sommeren 2016, takk gud for det- haha. Det var over en million kr, så helt crazy!! Heldigvis tjente jeg godt og klarte å bli ferdig med nedbetalingen på 2 år😅

Kan du anbefale noen spisesteder i Oslo? Selvfølgelig! Her er noen av mine favoritter: Delicatessen (tapas), Hanami (asian), Sumo Sushi (asian), Dinner (asian), Glasshuset Oslo (pizza/pasta), Listen to Baljit (indisk), Village tandoori (indisk), Louise (sjømat), Villa paradiso (pizza), Vineria Ventudie (pizza) og Tesoro pizzeria (pizza).

Føler du at du har forandret deg som person de siste årene? Ja, MYE!! Jeg føler nesten jeg er et helt annet menneske i dag enn jeg var for 5 år siden. Jeg har blitt veldig bevisst på hva slags menneske jeg vil være, og hvordan jeg vil behandle alle rundt meg. Jeg vil si jeg har blitt mye hyggeligere, mye mer imøtekommende, åpen og veldig flink til å inkludere. Rett og slett et litt bedre menneske- haha. Jeg føler også jeg har blitt mye mer reflektert, har fått bedre verdier, og finner lykken i de små tingene i hverdagen. Jeg er mye mindre utseende-fokusert, og bryr meg mye mindre om overfladiske ting enn hva jeg gjorde før. Jeg har også blitt mye tryggere sosial, og vil si jeg er veldig flink til å holde en samtale gående og enkel å bli kjent med. Jeg må helt ærlig si at jeg er veldig stolt over utviklingen min, og ingen ting føles bedre for meg enn å jobbe med å bli en bedre versjon av seg selv.

Favorittfrokost? Knekkebrød med pålegg, riskaker med pålegg, speltlomper med pålegg eller havregrøt 😋💞

Ville du tatt extentions igjen eller ødela det håret veldig? ALDRI. Det drepte håret mitt, bokstavlig talt. Så det anbefaler jeg ikke til noen, med mindre man naturlig har ekstremt tynt hår eller har andre spesifikke grunner. Har du et normalt, sunt og fint hår bør du absolutt holde deg unna. Nå er det 8 mnd siden jeg tok av mine, og håret mitt begynner endelig å komme seg. Men jeg har fortsatt en lang vei å gå før det er tilbake der det en gang var! 😊

Innekveld eller utekveld? Innekveld- lett! Det hyggeliste jeg vet er en ren leilighet, masse tente lys, hjemmelaget middag, rødvin, spill og kos med de jeg er glad i 😍

Kan du fortelle litt om studiet ditt? Jeg går markedsføring og merkevareledelse på Høyskolen i Kristiania. Det er en bachelor som går over 6 semestere, så totalt 3 år. Vi har 4 fag dette semesteret: Organisasjon og ledelse, Salg og kunderelasjoner, Tjenester og kundeopplevelser og Markedsføring. Det er ingen obligatoriske timer på skolen, men forelesning fire dager i uken. Dagene kan være alt fra 2-6 timer med forelesning, og vi har både klasseromsundervisning og forelesning i større saler. I klassen er vi 40-50 stk, og to av fagene har vi kun i klasserom med bare klassen. Det er veldig koselig, gjør at man blir godt kjent, enklere å ha gode diskusjoner og det åpner for at fler tør å rekke opp handa osv. Synes det er tipp topp! Så langt er jeg superfornøyd med både studievalg og skolevalg, og trives veldig på skolen. Har fått en god jentegjeng jeg alltid sitter med, har en egen gruppechat med, alltid kan spørre hvis jeg lurer på noe osv- som selvfølgelig gjør det enda hyggeligere. Kunne egentlig ikke vært mer fornøyd med situasjonen enn jeg er akkurat nå! 😄💗

Hvordan går det med Molly? Med Molly går det veldig fint! I skrivende stund ligger hun i sofaen ved siden av meg og sover, hihi. Hun er verdens nydeligste og beste hund, og jeg elsker henne av hele mitt hjerte. Hun er frisk og rask, og det har faktisk aldri vært noe galt med henne. Bank i bordet! Molly ble forresten 7 år nå i oktober- er ikke det syyykt?! Herregud, føles virkelig ikke lenge siden jeg fikk henne. Hvis noen vil gå tilbake i arkivet og titte på gamle valpebilder kan dere trykke på “Januar 2013” og månedene fremover, det var da jeg fikk henne 😍😍

Hahha, åååhh!! Valpe-attack!! Det er molly som ligger oppå meg 😫💞💞

Hvis du kunne bodd hvor som helst i verden akkurat nå, hvor ville det vært? Det tror jeg må bli Australia! Det er bare noe helt magisk ved Australia, og Sydney har virkelig satt seg i hjertet mitt etter jeg var der for 3 år siden. Planen er å ta utveksling et semester i Australia vår 2021, som er noe skolen min tilbyr. Håper det går i boks, isåfall flytter jeg faktisk dit om et drøyt år!! 😍🌴 Hvis jeg skulle valgt et annet sted enn Australia, så tror jeg det ville vært Hawaii.

Kan du lage en sminkevideo? Ja, det er sååå lenge siden sist!! Har veldig lyst til å gjøre det ♥

Hvem har du best kontakt med etter farmen? Tonje, Lene og Dineke snakker jeg mest med og ser mest, men har også fortsatt god kontakt med Karianne og Sølvi! 😊 Venner for livet 💞

Kunne du tenkt deg å bo på en gård/drive en gård etter farmen? Haha, ja- faktisk!! Jeg ble helt frelst av farmen, og jeg følte meg hjemme omringet av så mange fantastiske dyr. Det er ingenting jeg elsker mer i hele verden enn dyr, og dyr gjør meg så utrolig glad. Jeg ble jo også helt obsessed i geiter etter farmen, og en av mine største drømmer er å få geiter selv en dag.. 😂 Da må jeg selvfølgelig bo litt landig med god plass- men hvem vet, kanskje det skjer! Jeg er jo også en byjente, og står nok litt i mellom begge to. Men jeg kunne absolutt tenkt meg et lite småbruk den dagen jeg skal slå meg til ro, få barn osv. Må jo være sååå koselig å vokse opp slik??!

Håper dere likte innlegget! Svarer på del 2 neste uke ♥♥♥ Hvis dere har noen ekstra spørsmål dere jeg vil skal ta med da så kan dere stille spørsmål HER 😊

25 kommentarer
    1. Du svarer jo ikke på kommentarene angående vegetarmat?? Du skrev jo et langt innlegg om hvorfor de ikke spiste kjøtt, spesielt gris. Nå inneholder jo dine storyes bacon, pepperoni.. ja mat som inneholder gris fra typ kjipe gårder. Jeg blamer ikke folk som spiser kjøtt, men synes det er ganske provoserende å kalle seg veggis også noen måneder etterpå så ser det ut som du spiser gris hele tiden 😉

    2. Kjempe fine og utfyllende svar! :)) har selv spontant bare bestemt meg for å flytte til sydney (kun 3 mdn da) etter nyåret, gleder meg veldig. Aldri vært der tidligere men så ut som du koset deg veldig der 🙂 enig i at det er noe som «drar» en mot den byen der. Gleder meg til å lese del 2 😊🌸

    3. Har fulgt deg helt siden starten og jeg må bare si at utviklingen din har vært helt fantastisk å være en del av! Jeg har også blitt mer bevisst på hvilken person jeg vil være, og det er den samme personen som du beskriver✨ Det er en fryd å klikke meg inn på bloggen din! Du stråler, bloggen stråler, det er positivitet og jeg får motivasjon! Stå på videre, jeg heier på deg🤩

    4. Hei, Andrea! Så fint og utfyllende innlegg<3

      Må bare nevne dette for vil så gjerne anbefale utveksling i Australia til alle som vurderer det! Jeg er på utveksling der nå og det er virkelig helt fantastisk.
      Australiere er så utrolig imøtekommende og hyggelige, samt at skolesystemet er utrolig godt gjennomført med tett og god oppfølging fra lærerne, noe som har gjort at jeg har lært masse – dette var en del av utvekslingen som jeg gruet meg litt til Mtp forskjellene fra Norge, men jeg ble så positivt overrasket og vil anbefale dette 10/10 ganger.

    5. Så glad for at du har begynt å blogge igjen! Har fulgt deg siden starten så synes det er så koselig 🙂
      Håper du får en fin helg videre <3

    6. Du som er en skap-rasist, hva tenker du om at carl aksel, etnisk norsk er kriminell?
      Du som mener at det bare mørkhudede kriminelle.

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg