22

Hvordan jeg lager grøten min

Hei babes!

Kom hjem for en times tid siden etter en heftig underkropps økt med PTt'en min, og guuuuri så fælt det var i dag. Tror aldri jeg har trent bena og rompa SÅ hardt før.. Ble knebøy, stående utfall og hipthrust i dag. Stående utfall var hele ti repetisjoner på hvert ben x 4 + at jeg hadde 7kg vekter i hver hånd. Grusomt, haha.. Men føles så fantastisk deilig nå da :-) Gruer meg til i morgen, er 99% sikker på at jeg kommer til å være så støl at jeg ikke klarer å gå, haha! Da jeg kom hjem lagde jeg meg grøt som jeg nesten alltid gjør etter trening, og tenkte at jeg kanskje like gjerne kunne ta litt bilder i mens jeg laget det. Har fått veldig mange kommentarer om jeg kan vise hvordan jeg lager grøten min, og selvom det er kjempelett, så skader det vel ikke med et lite innlegg om nettopp det. Here we go:

Mager cottage cheese // Chiafrø // Havregryn // Banan // Vann (eller melk)

♥ Hell havregryn (jeg bruker ingen spesiell mengde, bare fyller skålen ca 1/4 full) og en spiseskje chiafrø i en skål // Ha i vann eller melk (her har jeg heller ikke noen spesiell mengde- konsistensen skal bli grei, verken for tykk eller for tynn). // Når du er fornøyd med mengden vann og gryn, setter du skålen inn i microen på ca 2 min og moser en banan som jeg har gjort på bildet over i mens du venter. 

På bildet øverst til venstre ser du grøten ferdigkokt, etter ca 2 min i micro. Nå tilsetter jeg den moste bananen + den mengden cottagecheese jeg ønsker (dette er jeg veldig glad i, så det blir masse i min grøt). Rør godt og så pynter du grøten med det du vil ha på! Jeg tok sukkerfritt blåbærsyltetøy og blåbær på, men det er en haug av muligheter. Du kan ha på bær, frukt, nøtter++, egentlig hva enn du har lyst på :-)

Tadaaa!! Ser kanksje ikke så veldig deilkat ut, men det smaker helt NYDELIG. Både jeg og Madicken spiser denne grøten flere ganger i uken :-) Det er utrolig mettende og du får i deg masse sunt og godt ♥ Prøv! Ellers lurer jeg på om det er noen av dere som har tips til en spennende grøtvariant?

02.12.2014 kl.17:06

mm så godt:)

når har du eksamen forresten?

Ingvild 02.12.2014 kl.17:18

Hei :) Du viser ganske ofte innlegg med kjoler, men kan du en gang vise hvilke sko du bruker til kjoler/på fest?

Andrea Sveinsdottir 02.12.2014 kl.17:47

Den så jo virkelig deilig ut :) Jeg pleier bare å gå for en veldig kjedelig type havregrøt. Melk, havregryn og kanel, men den smaker utrolig godt!

Camilla Christensen 02.12.2014 kl.17:54

Det ser GODT ut!!

Reidun 02.12.2014 kl.19:55

Ååå jeg liker SÅ godt når du har sånne mat-tips-innlegg! :D Kunne du kanskje kommet med et tips til sunn lunsj man kan ha med på skolen? Eller som man bare kan ha med seg når man skal en plass?

Elsker bloggen din! Du er så flink og så er du så utrolig pen! Misunner utseendet ditt!

Silje 02.12.2014 kl.19:59

Jeg elsker at du har begynt å blogge mer om mat og trening igjen! :D

emilie 02.12.2014 kl.20:29

den så veldig god ut! må prøve chiafrø. du må forresten koke grøten på melk, du aner ikke, den blir såå mye bedre! jeg pleier å koke gryn på melk og tilsette litt stevia vanilje og kardemomme. når den har kjølt seg litt ned, topper jeg den med masse kanel, en banan i skiver og peanøttsmør! hvis du har blåbær er det også kjempegodt å ha på:-) ellers så er eple, cottage cheese, mandler og rosiner himmelsk! hadde også en periode der jeg hadde helt dilla på valnøtter, frosne bringebær, banan og cottage cheese/vaniljekesam med litt sukrin gold og kanel:-)

Kristine 02.12.2014 kl.20:33

Andrea, fortell mer. Kan du lage grøt til meg?

line 02.12.2014 kl.21:12

nam, havregrøt er og blir min favorittfrokost (og lunch!) det er så uendelig mange gode varianter! min favoritt er å koke havregryn med vann, kardemumme, kanel og vaniljeessens. når grøten er ferdig kokt tilsetter jeg vaniljeprotein (blandet i en shaker med litt vann) og egg/eggehvitter og rører mens det fortsatt står på varmen. egget gjør at grøten får en skikkelig kremete og tykk konsistens etter en liten stund på svak varme. absolutt å anbefale :D topper ofte med frossne jordbær (tint i mikro med litt sukrin) eller banan. ps. grøten er skikkelig god kald også! super lunsj på skolen ;)

K 02.12.2014 kl.21:39

Ser veldig godt ut! Dumt at microen tar ut alle næringsstoffene du bruker i denne grøten din...

Hege 02.12.2014 kl.21:41

Har faktisk prøvd den, var dødsgod! Og holdt meg i tillegg mett lenge:) Takk for tips!

Andrea Badendyck 02.12.2014 kl.22:33

Hege: Åh så hyggelig å høre, nå ble jeg glad! :D

Andrea Badendyck 02.12.2014 kl.23:31

line: Tuuusen takk for tips! Settes stor pris på :D :D klem <3

Andrea Badendyck 02.12.2014 kl.23:36

emilie: Tusen takk for tips, snille Emilie :D Klem <3

Andrea Badendyck 02.12.2014 kl.23:37

Silje: Så hyggelig å høre at det faller i smak :D

Andrea Badendyck 02.12.2014 kl.23:38

Reidun: Det skal jeg få til :-D Skal teste ut masse sunt og godt fremover, så du får gjerne følge med! Tusen takk, snille deg. Klem <3<3

03.12.2014 kl.08:36

Liker å koke grøten i kjele, det er virkelig ikke så vanskelig som det høres ut og det smaker så mye bedre! Bare tar litt melk i en kjele, og litt havregryn oppi (ikke for mye, den eser veldig ut) og når det begynner å bli varmt, tar jeg oppi most banan og koker til grøten er ferdig! Tar sikkert 5min, virkelig ikke lenge. Det er så utrolig godt, spesielt med kanel eller hvis du også tilsetter frosne bjørnebær med bananen :D

Benedikte Pettersen 03.12.2014 kl.10:51

Jeg har MANGE favoritter, jag kan dele :D

1. Mos en banan, hell grøten over og bland sammen. Topp med kanel og hakkede mandler

2. Kok opp grøten din med ett egg for ekstra proteiner. Det er viktig å røre jevnt hele tiden sånn at egget ikke blir til eggerøre oppi kjelen. Topp med kiwi

3. Legg frosne blåbær i vannbad og når de er tint rører du grøten inn i dette

4. Nytt vannbad med bringebær, gjør det samme som nevnt over. Topp med mango

Patrick Thomassen Engen 03.12.2014 kl.15:45

Så sinnsykt godt ut! :D Det jeg pleier å lage er havregrøt med honningglaserte epler i terninger, sinnsykt godt!! ;)
Ååh, det så fantastisk godt ut! :-)

04.12.2014 kl.13:28

Havregryn kokt med vann i kjele, og tilsetter 1 egg når grøten er ferdig som jeg rører inn. Oppå har jeg banan i skiver, blåbær og sukrin gold :)

synne 09.12.2014 kl.21:22

Jeg lager alltid grøten min med mandelmelk fra alpro og sweet drops med vanilje smak (fra helsekosten! anbefales virkelig, gir kjempe god smak og ingen kalorier), også tilsetter jeg bare det jeg føler for den dagen. Men jeg koker aaalltid grøten i kjele, blir såå mye bedre! Spesielt hvis du tilsetter banan og/eller egg på slutten av koketiden, mm:)

Skriv en ny kommentar

Andrea Badendyck
Besøk profil

Hei! Jeg heter Andrea Badendyck og er en jente på 21 år fra Oslo. Jeg blogger mest om hverdagen min, men også endel om mote. Jeg har blogget siden 2008, og elsker det fortsatt! Følg gjerne med :) Kameraet jeg bruker er Canon 6d + 50mm objektiv. Kontakt: andreabadendyck.blogg@hotmail.com


Kontakt

andreabadendyck.blogg@hotmail.com

Siste innlegg

Annonser











Bloggdesign

hits