hits

Hvordan jeg lager grten min

Hei babes!

Kom hjem for en times tid siden etter en heftig underkropps kt med PTt'en min, og guuuuri s flt det var i dag. Tror aldri jeg har trent bena og rompa S hardt fr.. Ble kneby, stende utfall og hipthrust i dag. Stende utfall var hele ti repetisjoner p hvert ben x 4 + at jeg hadde 7kg vekter i hver hnd. Grusomt, haha.. Men fles s fantastisk deilig n da :-) Gruer meg til i morgen, er 99% sikker p at jeg kommer til vre s stl at jeg ikke klarer g, haha! Da jeg kom hjem lagde jeg meg grt som jeg nesten alltid gjr etter trening, og tenkte at jeg kanskje like gjerne kunne ta litt bilder i mens jeg laget det. Har ftt veldig mange kommentarer om jeg kan vise hvordan jeg lager grten min, og selvom det er kjempelett, s skader det vel ikke med et lite innlegg om nettopp det. Here we go:

Mager cottage cheese // Chiafr // Havregryn // Banan // Vann (eller melk)

♥Hell havregryn (jeg bruker ingen spesiell mengde, bare fyller sklen ca 1/4 full) og en spiseskje chiafr i en skl // Ha i vann eller melk (her har jeg heller ikke noen spesiell mengde- konsistensen skal bli grei, verken for tykk eller for tynn). // Nr du er fornyd med mengden vann og gryn, setter du sklen inn i microen p ca 2 min og moser en banan som jeg har gjort p bildet over i mens du venter.

P bildet verst til venstre ser du grten ferdigkokt, etter ca 2 min i micro. N tilsetter jeg den moste bananen + den mengden cottagecheese jeg nsker (dette er jeg veldig glad i, s det blir masse i min grt). Rr godt og s pynter du grten med det du vil ha p! Jeg tok sukkerfritt blbrsyltety og blbr p, men det er en haug av muligheter. Du kan ha p br, frukt, ntter++, egentlig hva enn du har lyst p :-)

Tadaaa!! Ser kanksje ikke s veldig deilkat ut, men det smaker helt NYDELIG. Bde jeg og Madicken spiser denne grten flere ganger i uken :-) Det er utrolig mettende og du fr i deg masse sunt og godt ♥ Prv! Ellers lurer jeg p om det er noen av dere som har tips til en spennende grtvariant?

22 kommentarer

mm s godt:)

nr har du eksamen forresten?

Hei :) Du viser ganske ofte innlegg med kjoler, men kan du en gang vise hvilke sko du bruker til kjoler/p fest?

Den s jo virkelig deilig ut :) Jeg pleier bare g for en veldig kjedelig type havregrt. Melk, havregryn og kanel, men den smaker utrolig godt!

jeg liker S godt nr du har snne mat-tips-innlegg! :D Kunne du kanskje kommet med et tips til sunn lunsj man kan ha med p skolen? Eller som man bare kan ha med seg nr man skal en plass?

Elsker bloggen din! Du er s flink og s er du s utrolig pen! Misunner utseendet ditt!

Jeg elsker at du har begynt blogge mer om mat og trening igjen! :D

den s veldig god ut! m prve chiafr. du m forresten koke grten p melk, du aner ikke, den blir s mye bedre! jeg pleier koke gryn p melk og tilsette litt stevia vanilje og kardemomme. nr den har kjlt seg litt ned, topper jeg den med masse kanel, en banan i skiver og peanttsmr! hvis du har blbr er det ogs kjempegodt ha p:-) ellers s er eple, cottage cheese, mandler og rosiner himmelsk! hadde ogs en periode der jeg hadde helt dilla p valntter, frosne bringebr, banan og cottage cheese/vaniljekesam med litt sukrin gold og kanel:-)

Andrea, fortell mer. Kan du lage grt til meg?

nam, havregrt er og blir min favorittfrokost (og lunch!) det er s uendelig mange gode varianter! min favoritt er koke havregryn med vann, kardemumme, kanel og vaniljeessens. nr grten er ferdig kokt tilsetter jeg vaniljeprotein (blandet i en shaker med litt vann) og egg/eggehvitter og rrer mens det fortsatt str p varmen. egget gjr at grten fr en skikkelig kremete og tykk konsistens etter en liten stund p svak varme. absolutt anbefale :D topper ofte med frossne jordbr (tint i mikro med litt sukrin) eller banan. ps. grten er skikkelig god kald ogs! super lunsj p skolen ;)

Ser veldig godt ut! Dumt at microen tar ut alle nringsstoffene du bruker i denne grten din...

Har faktisk prvd den, var ddsgod! Og holdt meg i tillegg mett lenge:) Takk for tips!

Hege: h s hyggelig hre, n ble jeg glad! :D

line: Tuuusen takk for tips! Settes stor pris p :D :D klem <3

emilie: Tusen takk for tips, snille Emilie :D Klem <3

Silje: S hyggelig hre at det faller i smak :D

Reidun: Det skal jeg f til :-D Skal teste ut masse sunt og godt fremover, s du fr gjerne flge med! Tusen takk, snille deg. Klem <3<3

Liker koke grten i kjele, det er virkelig ikke s vanskelig som det hres ut og det smaker s mye bedre! Bare tar litt melk i en kjele, og litt havregryn oppi (ikke for mye, den eser veldig ut) og nr det begynner bli varmt, tar jeg oppi most banan og koker til grten er ferdig! Tar sikkert 5min, virkelig ikke lenge. Det er s utrolig godt, spesielt med kanel eller hvis du ogs tilsetter frosne bjrnebr med bananen :D

Jeg har MANGE favoritter, jag kan dele :D

1. Mos en banan, hell grten over og bland sammen. Topp med kanel og hakkede mandler

2. Kok opp grten din med ett egg for ekstra proteiner. Det er viktig rre jevnt hele tiden snn at egget ikke blir til eggerre oppi kjelen. Topp med kiwi

3. Legg frosne blbr i vannbad og nr de er tint rrer du grten inn i dette

4. Nytt vannbad med bringebr, gjr det samme som nevnt over. Topp med mango

S sinnsykt godt ut! :D Det jeg pleier lage er havregrt med honningglaserte epler i terninger, sinnsykt godt!! ;)

Havregryn kokt med vann i kjele, og tilsetter 1 egg nr grten er ferdig som jeg rrer inn. Opp har jeg banan i skiver, blbr og sukrin gold :)

Jeg lager alltid grten min med mandelmelk fra alpro og sweet drops med vanilje smak (fra helsekosten! anbefales virkelig, gir kjempe god smak og ingen kalorier), ogs tilsetter jeg bare det jeg fler for den dagen. Men jeg koker aaalltid grten i kjele, blir s mye bedre! Spesielt hvis du tilsetter banan og/eller egg p slutten av koketiden, mm:)

Skriv en ny kommentar