TURTLENECK

Hei og god tirsdag, mine fine lesere!

Min dag har bestått av jobb fra jeg stod opp, spiste faktisk ikke frokost før halv 5, fordi jeg stresset sånt med alt annet, haha. Har tatt en haug av bilder, skrevet et laangt tankeinnlegg som kommer senere denne uken, laget enda et innlegg og nå driver jeg med regnskap. Regnskap er det værste jeg vet, det finnes neppe noe kjedeligere enn det. Tar så lang tid, er faktisk litt vanskelig og rett og slett noe dritt. Men jeg er veldig glad jeg gjør det, for det er jo derfor jeg nå har alt det økonomiske med bloggen på det rene. Er veldig deilig å ha et AS, få lønnslipp og skatte en viss prosent en gang i mnd slik som alle andre.

Det eneste som er kjipt med AS er at jeg må betale arbeidsgiveravgift. Akkurat det synes jeg er helt latterlig. Jeg er jo den eneste personen i firmaet mitt, det er jeg som eier det, men i følge reglene har jeg liksom ansatt meg selv og må derfor betale arbeidsgiveravgift. Den er faktisk på hele 15% av inntekten min, altså hvis jeg skatter 40%, blir det tilsammen 55% staten skal ha i skatt av meg. De som hater oss bloggere og synes vi er noen hjernedøde barbier som ikke bidrar til samfunnet, kan i alle fall kose seg med at vi bidrar med mye til statskassen, haha. 

Image and video hosting by TinyPic

Image and video hosting by TinyPic

Genser fra Saboskirt 

Ellers må jeg si tusen takk for alle hyggelige kommentarer på forrige innlegg! Jeg må helt seriøst slutte å være så paranoid når det gjelder bloggen. Var sykt usikker på om jeg skulle poste gårdagens innlegg, fordi jeg så for meg at jeg kom til å få masse hat. Tror faktisk ikke jeg fikk en eneste negativ kommentar, haha. Bare masse snille, oppmuntrende og støttende kommentarer. Det var så koselig! Synes det er gøy å skrive litt mer om alt mulig rart enn jeg pleier, og det er noe jeg vil prøve å ha mer av her på bloggen. Men ikke vær redd for at det bare vil bli lange innlegg med masse meninger og tanker hver eneste dag, det kommer ikke til å skje. Bare at dere får se litt mer av meg på innsiden, og ikke bare fokus på bilder 🙂 

36 kommentarer
    1. Heia igjen, Andrea! 🙂 Skulle du ikke lage et innlegg om “whats on my iphone” i dag?
      Du er flink!

    2. En liten tilbakemelding: komprimerer du bildene dine før du legger dem til på bloggen ? Tar alltid så sinnsykt lang tid å komme seg inn på bloggen din, selv med raskt Internett. Lurer på om det har noe med størrelsen på filene du legger ut, at det er veldig store filer.. Ha en fin dag videre!

    3. Ser at noen har kommentert det allerede, men må gjøre det jeg også! Jeg virkelig elsker leppestiften du har på bildene over, hva heter den?
      Du ser helt fantastisk ut, og bloggen din er veldig bra fortiden! 🙂

    4. Heihei! Jeg lurer også på om du kommer med apps-innlegget i kveld? <3 Mange klemmer til deg

    5. Utrolig irriterende med det skattegreiene…. Foressten så må jeg si at du var sykt fin på håret her!! Hva har du gjort med det?

    6. JAAA! Hversåsnill å ha flere innlegg som handler om litt mer personlige ting, mer om deg. Du er en så utrolig skjønn jente, som er reflektert og har mange meninger. Sånne innlegg får meg til å interessere meg mye mer, og sjekke bloggen din oftere!

    7. Anonym: Har begynt å bruke en annen side for å laste opp bilder, fordi blogg.no ødelegger kvaliteten.. Og da blir desverre bildene mye større (ikke komprimert), men i gjengjeld helt fantastisk kvalitet. Vil ikke slutte å laste opp bildene på den måten fordi det er så deilig med topp kvalitet, men kan evt gjøre slik at det ikke er så mange innlegg på forsiden. Da er det jo ikke like mye å laste inn, altså vil det gå fortere 🙂

    8. Betina: Fordi det er mange fordeler ved det. Feks at hvis noe skjer, så går det utover firmaet og ikke deg personlig. Det kan være om man går konkurs, da skylder man kun aksjekapitalen og thats it, går ikke utover deg som privatperson. Ellers får man pensjonspoeng, sykepenger om man er syk osv som vanlige arbeidstakere. Og man kan ta ut utbytte, som er veldig gunstig og har mye lavere skatt enn vanlig lønn. Ellers er det deilig å betale skatt av kun det man tar ut i lønn, og med enkeltmannsforetak må man betale forskuddsskatt, noe som er en skummel ting i hvertfall mitt yrke 🙂

    9. Jeg har gledet meg veldig til du skulle ha mer åpne innlegg, vil gjerne se the real Andrea Badendyck 😀 Fine bilder legger du ut å liker godt svar på spørsmålsrunden. Men vil gjerne lese mer om dine meninger, video blogg og gjerne en oppskrift en sjelden gang om det er noe nytt du liker å lage 🙂

    10. Du er utrolig pen! Vil bare si hvor bra jeg synes du blogger, det er så spennende og morsomt å lese bloggen din. Stå på! Ønsker deg en fin dag videre 🙂

    11. hvorfor setter du ikke opp et morselskap/holdingselskap og jobber i “drift”.. sånn sett kan du holde føre utbytte opp der og investere i nye ting der 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg