SLIK REDIGERER JEG BILDENE MINE PÅ INSTAGRAM

Heii!♥

Er det noe jeg ofte får spørsmål om både her på bloggen, dm´s på instagram og til og med i virkeligheten- så er det hvordan jeg redigerer bildene mine. På bloggen har jeg brukt lightroom presets i lang tid nå, og det var også det jeg gjorde på instagram bildene mine før. Men- det siste halve året har jeg brukt en app som har blitt min store favoritt. Den gjør bildene magisk fine ved kun 1 trykk, og gjør rett og slett redigeringen til en drøm. Er så kjedelig å bruke lang tid på bilderedigering, så da jeg fant denne appen ble jeg helt frelst. Appen heter Tezza, og slik ser den ut:

Til høyre er jeg inne i appen, og der ser dere feeden min. Der kan jeg bla gjennom alle bildene jeg har redigert, kopiere redigeringene og lime inn på andre bilder feks. I menyen helt nederst trykker man på knappen lengst til venstre for å begynne å redigere, knappen etter for å kopiere en ferdig redigering, neste knapp for å lime inn redigeringen på et annet bilde, neste er å lagre bildet og siste er å slette bildet. Enkelt og greit, haha! 😊

Mitt favorittfilter og nesten det eneste filtret jeg bruker i appen er det som heter “Vintage”. Bildet til venstre er uten filter, og bildet til høyre er med Vintage-filteret. På et lite trykk blir bildet sååå mye finere! Jeg blir brunere, gultoner blir borte og farger som blå og rosa popper frem. Love love looove it!!!♥♥♥ Jeg pleier å bruke 30-35% av 50% totalt på filter mengde.

Uredigert bilde // Vintage filter

Uredigert bilde // Vintage filter

I appen kan man også legge på “dust”, som dere ser jeg har gjort på bildet til høyre. Jeg synes det gir en veldig kul effekt, og bruker faktisk dette endel. Favoritten min er “Dust 01” 😍

Man kan også redigere lys, kontraster, farger, skarphet og alt det der inne i appen. Appen er gratis, men såvidt jeg husker koster det penger å få tilgang til alle filterene. Men tror Vintage filteret ikke krever den betalte versjonen, og det er egentlig det eneste man trenger 😀 Dette innlegget er forresten IKKE reklame, bare et veldig etterspurt innlegg jeg fikk lyst til å lage. Jeg er helt forelsket i denne appen, og den har gjort jobben min så mye lettere. Jeg liker jo å poste freshe bilder, og heldigvis tar det ca 10 sek å fikse med Tezza. Håper dere likte innlegget!! ❤️ ❤️ ❤️ ❤️

16 kommentarer

Siste innlegg