VI SKAL REISE RUNDT I ASIA!!

// deler av innlegget er reklame

Heii dere!

Beklager lite oppdateringer her nå. Er midt i eksamensperiode, med min tredje eksamen nå på onsdag og så har jeg tre til frem til 19.des hvor det er juleferie. Kommer ikke til å få vært så aktiv som jeg hadde hatt lyst til, MEN lover at jeg gunner på igjen så fort eksamensrushet er ferdig 😍😀

I kveld tenkte jeg å endelig dele reiseplanene mine med dere! Jeg har jo fortalt dere at jeg skal til Sri Lanka med Lapoint camps i slutten av desember, men det er nemlig mer på planen enn det. Jeg og Madicken skal nemlig reise rundt i Asia nesten en hel måned!! OMG, dette er virkelig en drøm som går i oppfyllelse. Jeg har jo reist og sett mye fra før, men jeg har aldri vært på en reise hvor vi drar fra land til land. Og heller aldri vært borte sååå lenge på en gang.. Med andre ord blir det litt back-packing ish, bare mer “glam-packing” kjenner jeg oss rett- haha. Reiseruten er ikke helt spikret enda, men vi starter som dere vet i Sri Lanka- og så er planen å reise videre til Malaysia etter en ukes tid. Malaysia har jeg hørt skal være helt MAGISK, så jeg gleder meg helt sinnsykt til å komme dit. Etter Malaysia tenkte vi å kanskje ta turen til Thailand da de landene henger sammen og det er ganske nærme, og så er det uvisst hvor vi drar videre.. Noen av de andre stedene jeg vurderer er Maldiviene, Vietnam, Laos, Burma, Kambodsja, Filipinene og Indonesia. Fikk litt lyst til å kanskje stikke innom Kina også når vi først er i “nærheten”, men får se 😂 Kanskje dere har noen tips til oss? Hvilket sted i Asia er ditt absolutte favoritt reisemål? 😄

DCIM100MEDIADJI_0299.JPG

En liten throwback fra da jeg var på Lapoint sin surfcamp i Bali/Canggu for et drøyt år siden! Herreguuud som jeg gleder meg til varme og nye eventyr når jeg ser på disse bildene 💕💕💕💕

På snakk om Lapoint: Husk at jeg har en konkurranse gående hvor du og en venn kan vinne 1 ukes gratis opphold på Lapoint sin surfcamp i Sri Lanka- dit vi skal om fire uker! Dere kan melde dere på i DETTE innlegget, og vinneren kåres allerede 8.des 🌴☀️🌍 Wohooo

19 kommentarer
    1. Så heldig!! <3

      Vær så snill etter onsdag å lag dette «Whats On My iPhone» innlegget som mange av oss her inne har ventet tre uker på nå, har jeg sett i kommentarfeltene 🎉

      Masse lykke til på eksamen! Jeg heier på deg <3

    2. Heldiggrisen! Det blir nok helt magisk, spesielt når du har vært så flink til å jobbe hardt i eksamensperioden <3!! Har selv eksamen om 6 dager, og stresser meg i hjel med å lese fra 9-21 hver dag, våkne uopplagt og som et vrak, og med konstant hodepine :-DDD Gleder meg til ferie!! Jeg var selv i Uganda i én mnd fra september til oktober, og det var bare helt fantastisk – pluss at det er ekstra deilig å komme hjem til sitt normale liv igjen, når man er borte lenge av gangen.

    3. Dere burde absolutt dra til Vietnam og Kina. Heeelt fantastiske reisemål og så langt ifra vår kultur. Er jo det som er interessant 🙂

    4. Hei! Jeg reiste rundt i Asia selv i en mnd i 2017. Reiste til Thailand, Vietnam, Kambodsja og Laos! Var også i Malaysia og Singapore. Alle de landene anbefales virkelig!! 😍 veldig mye å se og oppleve. Anbefaler spesielt byen Hoi An i Vietnam. Ble også veldig glad i Singapore. Veldig reint og fint der blant annet 😅 og trafikken er ikke så crazy som i blant annet Vietnam. Et siste tips er å prøve «homestay» i Vietnam, altså at en bor en natt eller to hos en familie. Da får en virkelig innblikk i hvordan de har det, hva de gjør osv. Spennende! Også må du spise masse frukt. Asia har verdens beste frukt! Så gøy at du skal reise masse, heldig! 😍

    5. Reis til Vietnam, og dra til Nha Trang. Her får dere oppleve både strand, turisme og leve tett på lokalbefolkningen da det kun er strandpronenaden som er opparbeidet og forbeholdt turisme!! 😁

    6. Kan anbefale Laos på det varmeste! Var selv i en by som heter Luang Prabang, som nok er det mest minneverdige stedet jeg har vært. Blant annet er noen helt utrolig fine turkise fossefall der, Kuang Si Falls. Men det jeg likte aller mest var nok Mandalao Elephant Conservation, et gigantisk reservat hvor elefanter som har blitt reddet fangenskap kan få leve fritt og i trygghet. Det er ingen elefantridning, show e.l., men du kan booke en dag der dere får være sammen med elefantene, gi dem snacks, se på dem bade og få gå med dem i jungelen. En helt magisk opplevelse med elefanter, uten bismak av å føle at dyrene ikke har det bra. <3

    7. Andrea!!! Kan du lage whats om my iPhone innlegget i dag, please?? 🙂 Mange fler enn meg som begynner å bli lei ventingen nå, 3 1/2 uke etter at du lovet det, samt lagt ut mange mange andre innlegg……

    8. Hei! Jeg bestilte slike black pods som du reklamerte for når det var black week. Men det er over en uke siden, og jeg har enda ikke fått dem..og har lest flere steder at det bare er svindel hele greiene. Vet du noe om dette? Synd hvis du reklamerer for noe som bare er svindel..

      1. samme her! Hva er din formening om dette Andrea? Dere er jo ansvarlige dere som promotere og blir sponset, og når ikke varen kommer frem enn gang(… ) til oss/konsumentene, hva er ditt gode ord til oss da? Merker jeg blir ordentlig forbannet, selv slettet du insta-bildet ditt med dissa poddsa i ørene. Fint å få et svar tilbake, håper jeg ikke må ta kontakt med forbrukertilsynet også!

    9. Anbefale Filippinene. Sjekk Atmosphere spa og resort I Dumaguete og ta sightseeing med helikopter.
      El Nido er nydelig med øyhopping.
      Best shopping er Asia Mall i Manila.
      Beste hotell i Manila er Sofitel Plaza Hotel eller Marco Polo. Elsker Marco Polo❤
      Anbefales veldig!

    10. Mitt beste tips er å ikke reise til for mange land og bestille minst mulig på forhånd- slik at man kan være spontane (funker veldig fint i Asia)

    11. Hei! Jeg er litt usikker på hvor strengt det er mellom andre asiatiske land, men da jeg reiste til Kina fra Norge måtte jeg ha visum, og det var ganske strengt og tungvindt å få det. Måtte møte opp på ambassaden i Oslo. Så vet du i alle fall det når du vurderer hvor du skal reise 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg