8 ting dere kanskje ikke visste om meg…

Mitt største mareritt er å være/bli steril. Forhåpentligvis vil jeg aldri få noe problemer med å bli gravid, men tanken på at det ikke nødvendigvis er en selvfølge skremmer meg. Selv føler jeg at det å få barn er en så stor del av livet, og det er virkelig noe jeg gleder meg skikkelig til. Tenk deg å skape et lite menneske (eller to) sammen med mannen du elsker, som blir en blanding av dere to. Jeg synes det er helt fantastisk ♥ Vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort om jeg plutselig ikke kunne fått barn. Men så er vel kanskje ikke det noe jeg egentlig burde beskymre meg for, haha. 

Jeg leser horoskopet for stjernetegnet mitt fast. HAHA- denne viste dere vel ikke om? Ler faktisk litt av meg selv. Har blitt en skikkelig horoskop geek, og gleder meg alltid til ny måned og nytt horoskop. Pleier også å følge med på ukeshoroskopet mitt, og i blant til og med dagshoroskop. Jeg finnes ikke overtroisk eller noe i den duren, så at jeg leser horoskop er jo egentlig ganske rart. Men synes det er spennende og føler det ofte har rett, så hvorfor ikke 😉

Jeg er skikkelig sensitiv for visse lyder. Jeg takler ikke at folk som knekker seg, enten om det er hender, nakke, rygg eller what so over. Jeg har aldri i mitt liv knukket noe på meg selv med vilje, og knekkelyden er for meg til å dø av. Synes det er så sinnsykt ekkelt og INGEN for lov til å knekke fingre i mitt nærvær- haha. Ellers noe av det værste jeg vet er den skrikende skjærelyden som kan komme når man skjærer i maten på tallerkenen under feks middag. Altså- den lyden river dypt inn i sjelen min. Får en sinnsykt ubehagelig følelse i hele kroppen, gåsehud og blir helt uvell. Merkelig, men sånn er det bare!

Jeg er ikke en frokost person. Frokost har jeg aldri vært glad i, og jeg klarer rett og slett ikke å spise rett etter jeg har våknet. Matlysten eksisterer ikke før minst 1 time etter jeg har våknet, og som oftest venter jeg flere timer før dagens første måltid blir inntatt. Klarer ikke forstå hvordan noen er så utrolig glad i frokost- haha. Men middag derimot er jo uten tvil helt fantastisk!

Jeg er veldig godtroende. Av en eller annen grunn er jeg veldig lite skeptisk til mennesker, og innbiller meg at alle har gode hensikter og vil meg vel. Jeg trenger feks ikke å kjenne en person godt for å snakke om veldig personlige ting. Dette har vel både sine fordeler og ulemper, men jeg er virkelig en person som stoler på så og si alle. Kanskje egentlig ikke så lurt, men så har jeg egentlig ikke opplevd noe særlig at folk skuffer meg heller eller at de er noen andre enn jeg hadde trodd.

Image and video hosting by TinyPic

Jeg er redd for fugler. Små fugler som spurv synes jeg bare er skjønne, men jo større de er jo værre er det. Duer og måker holder jeg meg så langt unna som mulig, og høner gjør meg enda mer redd igjen. Jeg aner ikke hva det er med fugler, men de skremmer meg av en eller annen grunn- haha. I Sydney fikk jeg virkelig kjent på fugleskrekken, for der gikk det noen gigantiske, skumle fugler rundt OVER ALT. Jeg hadde konstant hjertet i halsen og holdt god utkikk hvor enn jeg gikk. Og i dyreparken da Anniken tvang meg til å bli med inn i et lite område hvor det var en jævla struts for å hilse på kengeruer, DA skal jeg love dere at jeg var livredd. HAHA, wæææ.

Jeg spiser aldri smågodt/godteri. Kanskje rart, men skal jeg kose meg en kveld blir går det alltid i chips og/eller sjokolade. Og ikke noe annet. Kunne liksom aldri falt meg inn å kjøpe smågodt, eller godteri generelt. Synes jo det er godt, men chips og dip er 100x bedre spør dere meg 😀 Tipper jeg kjøper godteri maks 1 gang i året, haha.

Jeg har blogget i 8 år. Shiiiiit! Hvor sykt er vel ikke det? Startet denne bloggen som en 13 år gammel jente, da jeg akkurat hadde begynt i 8.klasse. Visste ikke hva blogg var en gang den septemberdagen i 2008, og nå har det i 6 år vært mitt levebrød. Ganske kult! Ofte får jeg spørsmål fra folk jeg møter om hvordan det er å være blogger, men som dere sikkert skjønner vet jeg så og si ikke hvordan det er å ikke være en blogger. Det er jo noe jeg føler jeg har drevet med “hele livet”, for man husker jo ikke akkurat så sinnsykt mye av hvordan livet var da man var 12 år og nedover. Bloggen har vokst med meg, og vært med meg i årene som har formet meg fra barn til ung voksen. Jeg er veldig takknemmelig for å bare med et par tastetrykk kan sjekke hva jeg feks gjorde akkurat i dag i 2009, DET er det ikke mange som kan 🙂

Image and video hosting by TinyPic

Håper dere synes det var gøy å lese! Har laget slike innlegg før om dere vil bli enda bedre kjent med meg, feks HER, HER og HER 🙂

37 kommentarer
    1. På det nederste bilde sånt har du på veldig fin farge på leppene, den lys brune. Hvilken lipgloss/ lebestift bruker du?:)

    2. vil bare minne om at adopsjon er en helt fantastisk mulighet! det er allerede så mange barn der ute uten noe familie, og adopsjon er ikke bare veldig givende for foreldrene, men det gir barna et mye bedre liv enn å være “i systemet”. nei, ungen blir ikke biologisk din, men er det så viktig at den kommer akkurat ut av tissen din? det er jo båndet man får til ungen som betyr noe, og alle gode adoptive foreldre vil vel si at de føler at ungen er like mye deres som om den hadde vært deres biologiske. biologi har ikke alltid så mye å si, men heller kjærligheten:)

    3. Syns det er kjempe stas med slike innlegg! Føler vi kommer nærmere deg og mye jeg kan kjenne meg igjen, som det å få barn, men det ordner det alltid for snille piker <3

    4. Chips istedenfor smågodt? aiai! Jeg er helt motsatt. Tror aldri jeg har kjøpt en potetgull i heile mitt liv. Aldri vært noe på potetgull. Kjøpe e smågodt derimot så blir e lykkelig, haha. Desverre e det ganske dyrt i lengden. Men bruker sjeldent penger på “unødvendig” mat, bortsett fra smågodt da selvføleig, så det unner jeg meg innimellom 😀 God kveld videree

    5. Åå elsker sånne innlegg som det her! 🙂
      Du er heldig som har en blogg å leve av! Men btw, du som tjener så syykt mye – hvorfor reiser du ikke mer? Tenk alle landene du kan besøke i verden! Alt fra Peru, Bolivia, Kambodsja, Vietnam, USa, land i Afrika ++++ Du skjønner poenget.. Jeg hadde sååå gjort det om jeg var deg og tjente så mye som du gjør.. Og så kan du jo bare blogge fra hvor enn du er i verden og likevel tjene like mye, kanskje mer og! Jeg vet jeg hvertfall hadde syntes bloggen hadde vært myye mer interessant å lese om du var noen mnd på reise osv… Du har jo reist litt rundt om kring, men er vel mest sånne syden-steder føler jeg.. Skjønner jo at du nå går på skole nå da! Og det er jo bra og også altså.. Bare vet det er mange der ute som har SÅ lyst til å reise, men så er det pengene som stopper dem..
      Kan du ha en spm-runde snart og? 🙂 hihi

    6. Elsker at du skriver slike innlegg! Er så gøy med personlig skriving 😀 Likte også det forige innlegget digg, tror alle kjenner på den følelsen en gang i blant! Ellers er adopsjon en fantastisk mulighet! Tenk hvor godt du kan gi et barn med en vond fortid.. <3

    7. Jeg er også sååå redd for å være steril! Det er det største man kan oppleve i livet, det å få barn. Føler med deg her og. Det er nesten sånn at jeg vil prøve å bli gravid nå, bare fordi jeg må forsikre meg om at det er mulig.. Men må bli ferdig med utdannelsen først. Skjønner ikke at du klarer å vente, du som har fast, bra inntekt og greier. Men det er vel kanskje det med drømmemannen som ikke er helt klart ennå? 🙂

    8. ÅH SÆRR AMEN til den greia med fatlyden når gaffelen eller kniven gnikker for hardt i fatet!! de fleste bare ler av meg når jeg sier jeg kommer til å dø, men det er akkurat sånn det føles, haha 😅 går rundt å er skikkelig nazi på det der, ingen får f.eks. lov å legge gaffelen på fatet med taggene ned, jeg friiiiker ut. sitter bare å ser på gaffelen og VENTER på at den skal være uheldig å skrape, mens jeg halvveis føler lyden allerede laaangt inn i beinmargen! det skal ikke være lett altså, tror NESTEN det kan sammenlignes med et angstanfall 😅 blir helt kvalm bare av å tenke på det nå 😷

    9. Sanna: Ja ikke sant 🙂 Hehe, nei altså jeg føler meg ikke akkurat klar for å få barn enda. For det første må mannen være på plass som du sier, og da selvfølgelig en jeg tror jeg kan være med livet ut og vi må ha vært sammen noen år allerede. Ellers vil jeg oppleve mer, reise mer og gjerne ta en utdannelse før barn kommer <3 Alt til sin tid, men jeg gleder meg selvfølgelig til dagen det skjer!

    10. emma: Hyggelig å høre 😀 Jeg er helt enig med deg, er så mye jeg vil se og oppleve! Men problemet er vel egentlig det å ha noen å reise med. Venner går jo enten på skole eller jobber, så de har verken tid eller råd til å reise noe særlig. Å reise alene tror jeg dessverre ikke er noe for meg :/ Skal sies at det hadde vært heeelt fantastisk å reise rundt i verden i kanskje 3 mnd, og det er absolutt en drøm jeg har. Ellers håper jeg at jeg kan bo minst 1 år i fremtiden i et kult land <3

      Kan ha spørsmålsrunde snart ja :)) Klem til deg!

    11. Bladde nedover kommentarfeltet nå og så at du svarte på kommentarene fra leserne. Så utrolig koselig! Kjekt innlegg, ha en fin dag videre <3

    12. Du virker så skjønn, Andrea! Kjenner meg igjen i det med fugler, godtroende, frokost, steril og tro det eller ei – horoskop! Haha 🙂

    13. Må bare si det, du virker så utrolig snill og ydmyk! Som hun over skriver, at du svarer på kommentarer i det hele tatt. Veldig få bloggere som gjør det. Og elsker bloggen din for tiden, gleder meg til å lese mer om livet ditt i Bergen (beste byen!) 😻

    14. Hei! Visste du ikke at snusing øker sjansen for å slite med å bli gravid? Siden du har nevnt at du snuser veldig mye er jo det dumt mtp frykten du har for å ikke kunne få egne barn…

    15. Hei! Så kjekt at du har flyttet til Bergen. Bare lurer, har du venner utenfor Bergen sentrum, som Askøy, Olsvik og Loddefjord, eller er de tilflyttere og bor i Bergen Sentrum? Husker du nevnte du hadde noen venner i Bergen. Veldig fin leielighet du har og, hvor mye betaler du i månedsleie for? Eller har du kjøpt den? 🙂

    16. Når jeg leste innlegget ditt om at ditt største mareritt er å være steril lo jeg godt, for jeg har alltid fryktet det samme og tenkt at jeg 100% ikke kan få barn. Dette har jeg tenkt fordi jeg utallige mange ganger har hatt samleie uten beskyttelse og var derfor sikker på at jeg ikke fikk barn. Men gjett hva, idag du, idag fant jeg ut at jeg er gravid!!! Jeg er GRAVID!! herregud, ikke noe jeg forventet. Jeg er ikke klar for å få barn, men følelsen jeg fikk da jeg fant det ut er ubeskrivelig. Jeg skal ta abort, noe sikkert ikke alle er enige i men dette er mitt valg i og med at jeg er student og ikke eier en dritt så barn kan jeg ikke ha. Ville bare dele den følelsen med deg, det er på en måte fantastisk å vite at jeg har mulighet til å bli gravid og ikke være redd for at jeg er steril, men samtidig litt rart å være lykkelig når det er en negativ ting for meg nå! haha jeg er forvirret!! Ha en god helg 😀

    17. Andrea, du virker så utrolig skjønn! Synes du bare virker som et herlig menneske som vil alle godt!

    Legg igjen en kommentar

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg